Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2011

LSO/ Swich.

Av Paula - 6 oktober 2011 18:56

Så var den jobbveckan över. Skönt att mjukstarta med en 3-dagarsvecka. :)

Har gått fint. Var himla kul att få komma tillbaka.


Nåja. Nu är det iaf torsdagkväll och jag har tvättstuga. Och det REGNAR ute. (vilken skräll). Imorgon är jag ledig, och Saga tyckte att vi ska baka då. Så jag tror nog att vi ska göra det. Baka alltså. Är ju en viss trotsunge som fyller år nästa helg. Hon ville vi skulle baka både kanelbullar och "egenbollar"


Hon är iaf LITE bättre i sitt humör idag. ÄN så länge. Ett bråk när vi skulle gå in när vi kom från dagis. Resulterade i att jag fick släpa henne upp i lägenheten, och sen tjurade hon en kvart innan hon fick av sig kläderna. Sen kom hon i köket, kramade mitt ben och sa: -Kompis?

Ja, vi är kompisar.


Läste på en sida på nätet igår att barn som är tidigt utvecklade och begåvade är mycket jobbigare i trotsen och dom kräver mycket motstånd... MMMM. Jag har märkt det. Hon är inte 4 år ännu och kan räkna både + och - . Visserligen bara enkla tal, som typ 4+5 och sånt. Men jag tycker det är tidigt.


Sen, en frän grej. Min E tog Saga till dagis imorse, för första gången. Så att hon skulle få slippa kliva upp så tidigt innan jag far på jobb. Och det hade gått bra. (ja, givetvis hade hon testat alla möjliga tricks... Som att "mamma har sagt att jag ska ha springskorna på dagis", nä, STÖVLAR ska det vara). Jag är tacksam att han tagit det steget nu.


En mindre frän grej är att E även varit och tittat på hus idag... Och förmodligen så dög inte det heller. (tror jag, har inte fått veta nåt, för det var SVÅRT att säga nåt). Jag ids inte ens fara och titta, för jag vet att det blir ändå inget.

Nån annan tjej får säkert köpa det tillsammans med sin partner. He blir då int jag. Var väl säkert nåt som inte passade herrn i smaken. Äh, jag blir bara irriterad. Vill fan bara lägga ner alla drömmar om hus. Inget duger ju ändå.

Lika bra att inse att jag kommer bo i denna lägenhet i typ 10 år till. Minst.


Nä, nu ska jag ner i tvättstugan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards