Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 13 oktober 2014

Av Paula - 13 oktober 2014 09:06

I helgen har vi firat Saga som blir 7 år nu på torsdag. Massa fika, tårta och släkt och vänner som kom på besök. Hur trevligt som helst.

Fikat gick åt, och saga fick många presenter. :) Storasyster Frida suckade och stönade över alla presenter och önskade att hennes födelsedag snart också kommer.

Sötaste killen Jayzon sitter här i farmors knä. Saga och Frida hade gjort lappar till bordsplacering, och på Jayzons plats fanns också en lapp där det stod Jejson. Hur sött som helst. Kul att lilla kusinen med familj orkade köra hela vägen för att hälsa på. <3

Saga fick bland annat smink och nagellack när hon fyllde år, (hon samlar på nagellack). Hon och Frida sminkade på varann och såg lite överdrivna ut. Och naglarna var i alla möjliga färger.

Och om det nu mot förmodan finns nån PK-morsa som blir förfärad över att små barn får smink, så go ahead. Mina småtjejer gillar att sminka sig som lek, och dom gillar även att leka frisör och klippa håret på sina dockor... Och som kontrast till det så älskar dom även att klättra i träd.

Dom har fantasi som barn ska ha. :)

Det var helt enkelt ett mysigt kalas och en underbar helg. Men nu är det måndag, och Sagas nya väckarklocka ringde kl 7, då klev hon upp, kom in till vårt sovrum, gick runt sängen, kröp under mitt täcke och la sig på min arm och höll om mig. Då hade jag ingen lust att kliva upp, det var så varmt och gosigt att ligga där och kramas. Men men, vi samlade kraft , klev upp, och gick tillsammans ned hunden en morgonpromenad till skolan. Och jag kan ännu bli nästa tårögd när jag följer henne, kan inte greppa att min lilla bebis går i första klass. Hon har blivit så stor.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards