Liten, söt, ond...

Alla inlägg under mars 2008

Av Paula - 31 mars 2008 22:02

Ja, satt nyss och lirade lite poker på nätet, bara som tidsfördriv och i hopp om att kanske vinna lite. (Vilket jag i stort sett aldrig gör...) Men nu ikväll fick jag för första gången 4-tal, i sexor dessutom. Och vann en liten slant på det. Nåt nutcase betade ju mot, tack tack.


Nåja, det jag skulle komma till är: talesättet otur i spel= tur i kärlek, och tvärtom verkar ju stämma. För jag har en jäkla otur i mitt lovelife, och nu är misären total, men då fick jag ett 4-tal iaf, kanske dags att surfa vidare på tur i spel-vågen då... *ironi ironi*


Nä, nu ropar badkaret på mig, dags att gå och blöta sig. *plums*

Av Paula - 31 mars 2008 21:11

Tror jag har skitit i det blåa skåpet... Eller nåt.


Äh, man lever ju bara en gång, eller hur. (kör peptalk på mig själv) Jag menar, hellre försöka än att sitta och undra...


Tydligen en STOR och SVÅR fråga... Gah... Jaha?? Ok. All righty then.

Av Paula - 31 mars 2008 13:39

Alltså, det är som att jag har inte återhämtat mig från helgen ännu. Är fortfarande svintrött... *gäsp* Låter nästan som att jag varit ute på galej, men icke, bara vart med kids och jobbat... *ler*

Men inatt sov jag faktiskt mer än 3 timmar, blev hela 7 timmar, så det börjar ta sig.


Jag och Sagis har vart ute på ärenden nyss, och jisses vad det tinar snö därute. Är ju stora oceaner med smältvatten lite överallt. *suck* Kan det inte bli sommar nu på en gång. Vill ju börja jogga. *längtar*

Är jag pigg ikväll så blir det en tur på motionscykeln, men det tror jag inte att jag kommer att vara...


Nää, om man skulle slå på lite soft mjuuuusick och lägga sig på soffan och fundilera lite.

Av Paula - 31 mars 2008 09:11

Här kommer nu lite pics från helgen som varit. :-)

Pysseltajm, barna satt och pysslade hur mycket som helst i helgen.

Verkligen flitigt.

Här har vi en av dom alla fina airbruschmålningar som jennifer gjorde. *stolt*

Jag och Frida på kalaset på Leos.

Jennifer och hennes bästis, dom är ju så söta ihop. :-)

Ser ni hur lycklig hon är?? *ler*


Fanns ju en massa fler bilder med, men vill inte lägga upp bilder på andras barn bara sådär.

Kul hade dom iaf, hela helgen. :-)

Av Paula - 30 mars 2008 09:41

Jaaadå, gårdagen gick väl till historien som en av dom jobbigaste samt en av dom roligaste. :-)


Hade häcken full, hela dagen, (och då behöver ni inte associera till nåt snusk,) utan det var full kalabalik från uppstigning till sovdags. Förmiddagen var relativt lugn med lite promenad ute med ungarna så fick dom dra pulka och provköra radiostyrda forrrrden utomhus. Sen blev det snabb lunch och iväg till Leos för jennifers kalas. Och hon hade jättekul med sina kompisar, verkligen perfekt med kalas där.

Men då var ju Frida lite utanför, när alla storbarnen härjade, så mamma ställde upp som lekkompis åt henne.

Och efter 1,5 timme var jag tvungen att be henne om en paus... Ungen höll på att dräpa mig. *asg* Svetten bara rann om mig där vi sprang upp och ner i rutschkanorna. Jisses. Men kul var det.


Sen var det snabb färd hemåt och duscha av svetten innan jobbet. På med uniformen och sen var det jobba hela kvällen. *trött*


Måste även berätta att Jennifer har en bästis, en kille, och dom var SÅ SÖTA på kalaset. Dom sprang och höll handen nästan hela tiden, och när vi skulle åka därifrån så stod dom båda, totalt slut, och höll om varandra jättelänge. *blev blött i mammas öga där* Jag stod bara och tittade på dom och log. Det var ett klassiskt "smälta-hjärtat"-ögonblick. Givetvis tjuvfotograferade dom också. *stolt*


Och tyvärr så fortsätter min sömnbrist, då jag inatt kanske fått ihop max 3 timmars sömn... Tragiskt värre. Får skylla delvis på att det blev sommartid, inte för att jag följer klockan, jag följer ungarna... :-)

Idag blir det åka och lämna barna hos X, sen jobba, sen hämta bebis. Alltså asset fullt idag med. Som sagt, får vila när jag blir pensionär... *gääsp*


G´morrn på er.

Av Paula - 28 mars 2008 21:26

Jag har ju inte bloggat nåt idag...

Lovar att bättra mig...


Just nu orkar jag inte. Sovit för lite, klivit upp för tidigt, haft fullt upp hela dagen och tränat precis. *pust*

Men NU känns allt finemang. Iofs har dagen vart bra, men nu sitter jag återigen med endorfiner rusandes i kroppen. :-)

Ska ladda upp lite pics imorgon, eller nääää, hinner nog inte då heller, men nån dag här kommer dom. På kidsen och så.

Imorgon kommer dagen vara full av aktivitet, kommer nog stressa ihjäl mig. Nåja, får slappa när jag är pensionär ju.


Nu ska jag besöka tha dusch, shit va jag stinker. *asg* Men jag tror jag lyckades förbränna alla tårtkalorier jag tryckt i mig.

Av Paula - 27 mars 2008 20:48

Ha ha, vi har haft skitkul ikväll. Gjorde dubbel laddning med chokladbollar med kidsen, dom har blivit riktigt duktiga på att rulla dom i socker. Övning ger färdighet. :-)


Sen hade vi pysselafton. Jennifer testade sina nya airbruschpennor och frida målade med vattenfärg. (Mamma satt och fick härdsmälta av att pilla lös alla bitar från schablonerna...) *asg* Har väl pillat lös en miljard bitar, och har väl 2 miljarder små kartongbitar kvar att pilla lös... Terapijobb som bror sa. *asg*

Nåja, hur som helst. Blev sjukt impad av 6-åringens teknik. Hon är ju hur duktig som helst på det där!! *stolt* Hon hann med 3 olika mönster, varav bror ska få en imorgon. Däremot så var hon så inne i det ett tag så jag trodde hon skulle få syrebrist. :-)

(Går ju som ut på att man ska blåsa genom en penna hela tiden) *ler* Som bäddat för att man ska svimma efter ett tag, det hade jag gjort tror jag. *asg*


Nåja, nu ligger dom i sängarna iaf. Och jag fick en trevlig överraskning när jag stoppade om 2 åringen. Då säger hon: -Ja äjskar dig. *ögonen blev skumt blöta* Första gången hon säger det. :-) Så himla fint, sen gav hon mig en stor puss mitt på munnen. *smälter*

Jisses, tror inte man kan vara lyckligare än jag är nu.


Puss på er!!

Av Paula - 27 mars 2008 17:46

Oh yes. Nu är kidsen här. Dom 2 stora iaf. Känns hur bra som helst!! (har en massa info som gör mig hoppfull) Vi har hursomhelst käkat palt till middag, och nu blir det lugnt med bolibompa, och sen efter det ska vi baka chokladbollar ihop. :-)


Jennifer blev jätteglad över sin bratz-docka och över "lackerings-pennorna". Har en känsla av att det kommer att överträffas imorgon när Mommo kommer med den där radiostyrda bilen hon tjatat om i 2 månader. *ler*

Imorgon ska vi göra tårtan och sen ska vi fara en sväng på brors jobb och mata dom stackars lackarna med lite chokladbollar och fika. Och sen hoppas vi att det kommer många tårtgäster och hälsar på.


Framtiden känns helt plötsligt väldigt ljus och bra. *ler* Ett par telefonsamtal ska hinnas med imorgon också. *hemlig*

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards