Liten, söt, ond...

Alla inlägg under juli 2008

Av Paula - 31 juli 2008 21:42

Nerräkning!!

Imorgon blir det lattjo!! Längtar!!


Ska avsluta min vegetariska vecka, som för övrigt gått bra, har inte attackerat lösa djur på gatorna... Ska grilla ett stycke fläskfile imorgon hade jag tänkt, och dricka en massa öl till den, det blir bra. Sen blir det fest, nånstans, säkert hos B1. Sen blir det city, ett stycke mördarmaskin och sen blir det Millencolin, fest, kul osv... *paula är som ett barn kvällen innan julafton* Weheeeeeey.


Har målat naglarna idag, kändes nördigt, är inte van med långa "fina flickor naglar"... Huuuga. Och så har jag fått en finne på kinden, tack så mycket för den... *morr*


Imorgon är det fredag. :-)

PoK.

Av Paula - 31 juli 2008 14:53

Ja absolut. Jag och Sagis skulle ju ta bussen in till stan. Men icket. Dom har en gräns för max 2 barnvagnar och det var fullt, så det blev en lång, varm, jobbig, men ändå trevlig promenad i 4 kilometer. *pust*

Det räcker med motion för idag kan jag säga...


Inne i City blev det först en välbehövlig fika med B2 och Sebbe, och sen styrde jag och Sagis kosan mot södra hamn, för att titta på båten. Och nu snackar vi riktig båt, inte nån jäkla optimistjolle. *hehe*


Ostindienfararen Götheborg. *impad*

Ingen liten träeka det där...

Saga var föga impad, däremot tyckte hon saften var god. *ler* Jisses vilken grimas flickan gjorde. :-)


Sen spatserade vi runt lite, gick bland karusellerna.

Och denna ska Paula INTE kliva in i, oavsett alkoholpromille i blodet... *ryser* Kan berätta att dom som åkte skrek som småflickor... Förståeligt.

På väg hem så kom molnen... och jag kände dom första dropparna just innan jag klev innanför dörren. Nu mullrar det också. *åskrädd och skakis*


Annars visade sig Luleå från sin bästa sida idag. Mycket folk, fint väder, trevlig stämning och jag kände att det är inte så pjåkigt att bo här ändå. :-)

Såg en kändis också... Per-Arne från frusna män söker kärlek.... *asg* Ah, fan så lågt. F´låt, men jag tyckte det var kul. He he.


Iiiih, nu mullrar det som fan, ska stänga av datorn och gå och gömma mig... *skakis*


PoK.

Av Paula - 31 juli 2008 11:11

Död? Ja rätt så... *pust*

Skyndade ut på en joggingtur, hade ju tänkt springa innan Saga skulle ha lunch, men vi försov oss lite efter frukosten. Så det blev en snabb tur på ca 5,5 km och 30 minuter... Jag gillar inte snabba turer... längre distanser är mer min grej. Men variation är bra.

Sista sträckan i "mål" ökade jag farten, brukar jag alltid göra för att vara extra slut sen när man är framme, då hör jag en röst bakom mig:

-Men flicka lilla, man må ju inte hinna om dig med cykelen så som du springer.

Ha ha, var en rar farbror typ 89 bast, med lika modern cykel som skulle hurta förbi mig. *ler*

Jag tycker om rara gamla människor. :-)


Nu ska jag få i mig lite proteiner, sen blir det dusch, sen blir det stan. PoK.




Av Paula - 30 juli 2008 20:47

Jag, Saga och Mr Teddybear har legat och filosoferat i sängen ikväll. Fick också en anledning att klippa sagas naglar, då hon försökte klösa bort min näsa. *aj*

Sen har hon lärt sig säga: nänänänä...

Kan tänka mig det blir användbart...

-Saga, plocka upp leksakerna.

-Nänänänä...

-Saga, du måste upp till skolan, även om du är tonåring och less.

-Nänänänä... (åtföljt av: jävla gnällkärring!!)

Ha ha ha. Jättekul. *ler*


Annars kom hon på ikväll hur man får upp glasdörrarna i tv-bänken. Jättekul tyckte hon och tömde ut ALLA dvd-filmer på golvet. He he. Duktig kicka. Tur mamma är van med inbrottstjuvar, så jag kopplade väktargrepp direkt och bröt ner henne på golvet. *ironi*

Nää, men däremot filmade jag hennes bedrift med min "trasiga-fastnat-i-video-läge-digitalkamera". :-)


Nä, nu ska jag sluta svamla.

PoK.

Av Paula - 30 juli 2008 15:50

Slängde ett litet öga på termometern nu. +24 grader nu på eftermiddagen! Så jäkla skönt!! Visst, man svettas som en gnu mest hela tiden, men fy vad det är skönt med sol!! *njuter*

Träffade grannen när jag var på väg ut till bilen, hon sa att inne i stan var det som en bastu, gick inte att vara där. Ha ha.

Och det skumma är att i denna stad blåser det ALLTID, men inte nu... *ler*

Jag trivs i värmen. :-)


Annars då, bullarna blev goda som sjutton, och nu är dom i frysen och väntar på fikagäster... :-)

Jag och Sagis har vart på storheden och handlat, köpte en vattenmelon, årets första, jättegod. *mumsar*

Och joo, helgens rusdrycker är inköpta också... Ha ha. Fick dock inte visa leg på systemet, är jag gammal nu?? *panik*

Måste jag åka och shoppa rynkkräm?? *skrattar*


Nää, om man skulle hämta mer vattenmelon... PoK.



Av Paula - 30 juli 2008 09:29

Jag får inget gjort... Har länge bara suttit och tittat på bilden i inlägget nedan. Ha ha.


Nåja, jag har iaf fått räkningarna betalda, inte illa.

Idag ska jag chocka kroppen... Jag ska INTE gå ut i solen idag. Jag ska vara inne och baka bulla. :-)

Kaneeeeeelbullar!!

Jennifer och Frida har ju tömt min frys på bulla, det är dags att fylla på igen. *ler*


Kanske blir ett besök på systemet och införskaffa helgens rusdrycker.

Joodå. 2 dagar kvar...

Av Paula - 29 juli 2008 21:59

Har suttit och kollat Big Shots på kanal 5 ikväll... Är min absoluta favoritserie just nu. Den enda serien faktiskt, annars är tv:n mest avslagen. :-)

Han är alltså horribelt snygg... *dreggel*

Lånade bilden från tvguide.com.

Uj uj... Får inte fram mer ord...

Av Paula - 29 juli 2008 14:40

Sicken skön dag vi haft. Jag och Sagis.

Jag har legat och slappat i solen medan Saga tog sin lilla efter-fukosten-sovning.

Saga var också ut en sväng på balkongen. Hon har för övrigt kommit på att det är JÄTTEKUL att SKRIKA jättehögt, och plötsligt... *ler* Låter som en papegoja med adhd eller nåt... Så joo, jag skulle behöva nya trumhinnor. För minst när man anar det så kommer det ett illtjut, och där sitter ligisten och ler sen och tycker att hon är jätteduktig som kan låta så högt. Ha ha.

Sen promenerade vi in till stan och delade en glass. *mys*

Passade på att köpa biljett till kalaset också. :-)


Och på vägen hem, ringde min chef. Och undrade vilka helger det nu var jag hade tänkt jobba. (Jag får tydligen bestämma sånt själv...) Ha ha. Jag sa ju att jag hade tänkt jobba denna helg, och nästnästa helg, men att om han hade nån annan som kunde ta denna helg så skulle jag vara jätteglad... Och förklarade då läget med att jag inte vart ledig från både barn och jobb sen i februari, och att jag började känna mig rätt slutkörd. Och det var INGA PROBLEM!! Jag får vara ledig denna helg!!! *jättesuperglad*

FATTAR NI??

Jag får SOVA hur länge jag vill!! Jag får vara på stranden hur mycket jag vill. Jag får springa hur mycket jag vill!!!

JAG HAR HELT ENKELT SEMESTER I HELGEN!!!

Chefen sa: Ja, sitt du hemma och sura i helgen istället... He he. (han har lika torr humor som jag).


En helt hyvens tisdag med andra ord... :-)

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards