Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 13 april 2009

LSO/ Skriver av mig.

Av Paula - 13 april 2009 18:51

Det är en sån dag idag.

En sån dag man inte vill ha. Oftast är det just en sån här dag när jag lämnat av barnen och återigen är ensam. Det gör ont.


Sen är det ganska mycket som pågår just nu och det tär på mig. Men oftast är det inte ett problem. Dock var det nåt som fick mig ur balans i helgen. Frasen:

- Dig hade jag kunnat vara KK med... Du var ju bra i sängen...

(sagd av en bekant från förr...)  

Den sved.

Den sved ordentligt.

NU när jag tänker efter så fattar jag inte att jag tog åt mig.

Men som sagt, jag hade inte velat vara KK med dig. Sådeså.

Hädanefter ger jag svar på tal. Hädanefter tänker jag inte låta såna tragiska kommentarer förpesta en endaste dag.


För jag är inte KK med någon. Så enkelt är det.


Men i vanliga fall så hade jag inte heller tagit åt mig så otroligt mycket. Men som sagt, det är mycket just nu.

Jag är väldigt orolig inför tingsrätten.

Och att vända på slantarna tär också på humöret, helst nu när det går så mycket till bensin. Att pendla är inte gratis.

Har mycket tankar inför framtiden också, och oroar mig inför den.

Känns som att jag nästan vet vad som kommer att hända. Och det är inte kul.

Sommaren oroar mig, vet inte om jag kommer att få jobb. Och att sitta hemma i stan hela sommaren suger ju rätt ordentligt när man hör om andras semesterplaner. Jag har aldrig haft semester och jag är snart 30 år.

Nåja, jag kanske hinner ha en semester innan jag är 35. Kanske.


Men nu känner jag att humöret börjar vända. Jag är sällan nere längre stunder, det brukar gå över på nån timme. Sen blir jag lite pissed-off och tar mig i kragen istället.

Så är det.


Nu känns det bättre.

 
 
Ingen bild

Eija

13 april 2009 20:18

Kram vännen!!

Och semester, vad är det?? måste vara nåt nytt påhitt det där :O *S*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards