Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2009

LSO/ Överkörd och slutkörd...

Av Paula - 21 augusti 2009 21:33

Så trött, fredag, och jag funderar på att kasta in handduken. *gäääsp*


Jag tror jag har rätt att vara trött.

Dagen:

  • Upp kl 6, lämna saga på dagis.
  • Jobb kl 7-16.
  • Hämta saga på dagis kl 15.45, fick smita tidigare.
  • Hem och laga middag och invänta storflicksen som kom 16.30
  • Middag och uppdatering med kidsen om allt som dom hade att berätta.
  • Diskning och undanröjning i köket.
  • Chokladbollsbakning med kidsen.
  • Diskning och undanröjning igen, pärlsocker överallt.
  • Dammsugning av lyan.
  • Bad av 2 barn, dom minsta.
  • Kvällsfika för barnen.
  • Packning inför morgondagens tripp till byn.
  • 19.45, nattning av Saga.
  • 20.15 nattning av Frida.
  • 20.45 nattning av Jennifer. 
  • Ut på gården och sopa under balkongen, då Saga tidigare roade sig med att slänga ut en porslinskopp ur sin "faffe"-servis.
  • Slänger igång en tvättmaskin då någon spillde ut en massa saft över sin syster...

Och nu, helt kaputt. Hjärnan känns som möglig mos ungefär.

Tror jag ska slänga ner gammelkroppen i fulsoffan och bara slockna.


MEN, jag må vara trött som en kamel och sliten som en gnu, men jag är banne mig lycklig. :)

Barnen är samlade, och ligger och sover. Jag har saknat dom, hur mycket som helst. Satt med min 7-åring i soffan och hade lite egen tid med henne innan hon skulle i säng. Hon satt halvt i min famn och jag strök henne över håret medan hon berättade om veckan på fritids. Snart är hon så stor så hon inte kommer komma krypandes upp i famnen i soffan nå mer, så jag njuter av dessa stunder. Dom är guld värd.


Och Saga har idag varit jättego hon med. Flera ggr har hon kommit i famnen och velat "Näädda", dvs gnugga näsa. Tycker hon är jättekul! Himla roligt se hennes runda stora bruna ögon komma nära ansiktet och så gnuggar hon sin mininäsa mot min och så ler hon så man smälter. :)

Sen är hon nöjd och vill ner igen.


Nä, det är sann lycka i att ha barnen hemma.

Imorgon ska vi ut i skogen och plocka blåbär, grilla korv och elda mashmallows.

G´natt.

 
 
Dante

Dante

21 augusti 2009 22:18

Men så härlig dag ändå, trots fullspäckat schema. Men tänk vilken belöning du fick med dina töser på kvällen. Din lycka lyser genom dina ord :)

http://dante.bloggagratis.se

 
Ingen bild

A

22 augusti 2009 00:13

Gissa vem som lärt henne gnugga näsa... :oD

 
Egirl

Egirl

22 augusti 2009 09:08

Hehe hon är som en lite eskimå... dom gnuggar ju näsorna när dom hälsar på varandra :-) Sött!

http://egirl.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

22 augusti 2009 21:07

Ja, man förkortar sitt liv med några år, men jag tror att det är värt det....
Och dom är faktiskt lika härliga när dom blir tonåringar. Nästan bara glädje då också. Det är konstigt, men så är det, ingen är mer förvånad än jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards