Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Paula - 21 oktober 2009 23:17

Har haft en del tjorv med lilla Saga vissa kvällar vid läggning, hon har klivit upp hur många gånger som helst och kommit ut ur rummet, eventuellt bara öppnat sin dörr, sen gått tillbaka till sängen... 

Så jag tänkte att hon kanske vill ha dörren på glänt.

Testade det igår. Och hon klev inte upp. Somnade snällt, iofs var hon totalt utmattad, men ändå.


Testade det ikväll också, och hon klev inte upp nu heller. Somnade utan ett ljud.


Även ropen efter "maaaaaaamma???" var borta.


Så enkelt. Tänk om hon bara hade kunnat säga det?? :)

-Mamma, jag kan inte somna men dörren stängd, jag vill ha den på glänt!

 

Men med hennes 2-ords-meningsuppbyggning så hade det bara blivit:

-Mamma glänt.

Och det hade jag ju lika inte fattat ett jota av.

Av Paula - 21 oktober 2009 07:25

Tidig morgon + sen kväll = trött...


Jag har faktiskt pluggat som en gnu denna vecka.

Kört stenhårt på dagarna med avstängd dator och näsan nere i böckerna.

Gått igenom:

  • mag- tarmkanalens sjukdomar.
  • farmakologisk smärtbehandling.
  • endokrinologi.
  • kärlkirurgi.
  • onkologi.
  • klinisk kemi.

Så nu är det "bara" reumatologi kvar, och den lämnade jag sist då jag har lite koll redan innan.


Nu blir det iväg till skolan för seminarium i kärlkirurgi, andning- och cirkulationsorganens sjukdomar.

Fullt ös medvetslös.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards