Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 17 november 2009

LSO/ Oh lord, så lurad...

Av Paula - 17 november 2009 20:50

Japp, telefonen ringde nyss. Och där pratade en superfjäskig kille till mig. (redan där borde jag anat oråd)


Killen: Ja, du har varit så superduktig och svarat på en enkät för oss, så nu vill vi skicka ett tack-paket till dig!

Jag: Öh, ok?

Killen: Vi har en superhäftig blender som den världsberömda Jamie Oliver har designat, den kan blanda (NÄHÄ??), mixa, hacka (??)... ...så att du kan göra egna marinader tex hur lätt som helst! Och för att du Paula är så bra så skickar jag 3 nummer av Laga Lätt och denna blender för bara 58 kr, och då INGÅR porto!

Jag: (får inte fram ett ord, tänker bara vilken fantastisk blender som kan hacka...)

Killen: Och för att du varit så duktig och svarat på vår enkät, så har vi inga som helst krav på dig, du får dessa 3 nummer, binder dig inte till något alls, vill du inte ha nån mer tidning så ringer du eller mejlar, men dom flesta är så nöjda med vår tidning så att dom väljer att fortsätta prenumerera.

Jag: Ok?

Killen: Men visst låter detta bra? Ska jag skicka hem vårat tack-paket till dig? För endast 58 kr, inklusive porto?

Jag: Ok. (tänker fortfarande på den magiska blendern som kan hacka...)


Sen spelade killen in ett medgivande från mig, och så småningom dimper det hem en tidning och en blender, och jag fattar liksom inte hur det gick till... Vilken ruggigt bra försäljare. Jiiises. Och fan vilken looser jag är...

Men, jag kommer säkert att vara impad av min blender i 2 sek, innan jag inser att det är nå billigt skit som dom importerat från taiwan. Typ.

Har jag blivit soft??

 
 
Linda

Linda

17 november 2009 22:04

Hihi, är det den som ser ut som barbapappa?

http://lehla.blogspot.com

 
Paula

Paula

17 november 2009 22:35

Linda, jepp det är det. Men det roliga med denna lilla histora är ju att jag trodde hela tiden han pratade om en shaker. Och jag var jävligt fundersam över hur en sån kunde hacka... Ha ha, fi fan så trög jag är. :D

http://lso.bloggagratis.se

 
Dante

Dante

18 november 2009 21:42

hehe... den kanske är jättebra och du blir mästerkock, konkurrerar ut Mat-Tina, får egen tv-program, bjuder in Jonny Depp och blir svinrik ;)

http://dante.bloggagratis.se

 
Paula

Paula

18 november 2009 22:02

Dante, hehe, jiisus vilken optimist du var ikväll. ;D

http://lso.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards