Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 3 december 2009

LSO/ Dags för lite bilder. :)

Av Paula - 3 december 2009 13:49

Jag är som sagt hemma med Saga som ännu är snorig, hostig och allmänt lite sjuk.


Tog denna bild på henne igår, jag sa åt henne: Titta på mamma och se glad ut!!


  

He he, inte vet jag om hon ser glad ut... Men lustig. :)


Idag så har vi roat oss med att mata Fluffis med diverse morötter och gurka, kaninen är lite rädd för Sagas högljudda sätt, men vågade till slut komma och äta lite morot från sagas hand.

  

Här spanar hon in under sängen där kaninen är och ropar:

- Fuffiiit ääär duuu??



Sen begav vi oss ut på promenad i det fina kyliga vädret. Termometern visar -10 grader.


  

Ja ja, hon ser ut som en michelingumma... Men men, är det vinter så är det. :)


  

Vi stannade till på lekparken vid konsum, där saga fick gunga, åka kana och rida på hästen.


  

Gungeligung.


  

Sen traskade Saga nästan halvvägs hem innan hon fick vila i vagnen igen.


  

Röd om kinderna blev vi. Och sen skulle vi äta lunch, men promenaden hade nog tröttat ut sötis lite för mycket, så hon fick ett raseriutbrott och somnade istället.

Jaja, man kan ju inte alltid vara supersöt och lycklig.


Imorgon kommer storflicksen hem igen också, då ska vi nog köpa hem en massa pepparkaksdeg och ta vårat traditionella pepparkaksbak. :) Blir första året som Saga får vara med och baka också. Men jag misstänker ju att hon mest kommer att äta deg... :D


 
 
Ingen bild

Eija

3 december 2009 15:12

Ja vem vill inte äta pepparkaksdeg?? :D

 
Ingen bild

spook

3 december 2009 18:38

kommer ihåg när jag var "liten" och skulle baka med morsan.. jag snodde pepparkaksdeg till den milda grad att morsan var tvungen att fara o köpa mer deg för annars hade det blivit typ 2 pepparkakor som åkte i ugnen... sen att jag sket som en magsjuk travhäst efter det är en annan historia

 
Dante

Dante

3 december 2009 20:49

ni är så lika så :)

Och jag håller på Saga -deg är underskattat!

http://dante.bloggagratis.se

 
Paula

Paula

3 december 2009 21:40

Ha ha, ni har så rätt, tror alla barn gör allt för att få äta degen. :) Nu är det ju nästan slagsmål om visparna när jag vispat i nån deg, dom borde uppfinna elvisp med 3 vispar så alla 3 kids får en visp var att slicka på. :)

http://lso.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards