Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 3 december 2009

LSO/ Ohej.

Av Paula - 3 december 2009 22:12

Det var länge sen jag bloggade hela 3 inlägg på en dag.


Men jag har faktiskt inte nåt annat att göra just NU. Jag hade kunnat sitta och knåpa lite på hemtentan, men jag vill gärna göra sånt från morgon, och med Saga hemma så är det liiiite svårt, så jag får vänta med det till efter helgen.


Men, däremot så har jag testat göra kola, chokladkola rent av. Har aldrig gjort kola och hade inte riktigt dom rätta ingredienserna heller, men jag testade iaf och det blev sjukt gott. Dock var det ju drygt att koka smeten en timme, jag med mitt tålamod... Sen var det ju mindre kul att pillra in varje kola i små papper, blev en 70 stycken. Men det var det värt. Var faktiskt godaste kolan jag ätit, sådär chokladig och god. *skryter*

Ja, det skulle ju vara grädde i kolan, men jag hade ingen grädde hemma, så jag tog oatleys "iMat", en havrebaserad produkt som ska vara som grädde, dock med bara 13% fett, och det funkade klockrent. Kan ju inte påstå att kolorna blev nyttiga bara därför, inte med tanke på allt socker och sirap som åkte ner i kastrullen, men det är ju bara jul en gång per år. :)


Misstänker ju dock att dom kommer att ta slut innan jul... Iaf om kidsen får syn på dom. ;P

Tror jag måste gömma dom från mig själv också... Hi hi.


Annars så känns det rätt hyvens just nu. Det är som lugnt och skönt i mitt liv. Inga hjärnspöken. Dock drömmer jag nästan varje natt antingen om praktiken eller om skolan, så jag är nog lite stressad. Inatt drömde jag om vetenskapliga artiklar och databaser och tidspress och felaktiga sökord och panik... Jättekul. INTE. Och natten innan så drömde jag att en patient fick hjärtstopp på avdelningen och vi sprang som dårar med defibrilatorn (stavning??) för att "skjuta" igång patienten igen.

Någon som har lust att bjuda mig på en 2 veckors semester i solen?? Ingen??

Snåltarmar... ;D

Äh, jag hinner nog vila sen när jag är pensionär, bara 35 år och 6 månader kvar nu... På dagen faktiskt. Shit. Jag fyller 30 om 6 månader...

Dags att inhandla rynk-kräm... I massor.


Godnatt.  

 
 
Dante

Dante

3 december 2009 22:59

ja, det gick bra sen. Jag blev normal och kunde köra hem. Skulle dock tagit en vända på stan hade jag planerat men vågade inte. Kände inte för att dura av på Lindex så jag körde hem. Men jag är bara lite öm i armen nu så jag slapp vidare jobbiga biverkningar.

http://dante.bloggagratis.se

 
Dante

Dante

3 december 2009 23:06

Du är inte så gammal ju, du hinner med en grabb också :D

http://dante.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards