Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 31 juli 2009

Av Paula - 31 juli 2009 20:46

Vilken underbar dag jag och kidsen har haft!!

Har ju vart ledig idag, och vi har verkligen utnyttjat dagen till fullo.


Började dagen med en massa bad på Arons. Flera timmar med sol, bad, sällskap och fika.


Kolla vilken bra bild, jennifer med bulla i munnen, och frida som precis får en "humla" framför sig. :) Ha ha, så bra.


Vi gillar verkligen aronsbadet. Jag fick ligga och sola på filten, samt skvallra med både Lena och Karro. Helt hyvens.


Sen drog vi iväg på storheden och shoppade stövlar och metspön och drog på kvällen ut till Hertsöträsk med kidsen.

Ju längre tiden går desto med uppskattar jag Luleå med alla möjligheter. Tar bara några minuter med bilen så är man ute i skogen, och kan njuta.


Hann bara göra i ordning spöet så fick Jennifer en abborre...

Oerhört fuskigt, då jag i bilen "tjingpaxade" första fisken... *muttrar*


Lillfiskaren och storfiskaren.


Sen grillade vi korv och mashmallows. Jättegott tyckte jennifer som aldrig provat. Läskigt tyckte frida och åt korv istället.


Frida åt massa blåbär i skogen också, hon hade inte så mycket tålamod för att fiska. Hon fick några napp, men tyvärr ingen fisk.


Jag fick sallad... *muttrar ännu mer....*

Fick också tjorv på linan, men konstigt nog så även om jag har noll tålamod i övrigt så har jag oerhört mycket tålamod till tjorv på linan, blev inte ens upprörd, måste ha vart skogens lugn som gjorde det. :)


Storfiskaren var den som var mest ihärdig... Hon hade kunnat fiska flera timmar till.

En helt underbar dag och kväll. Vindstilla, och nästan myggfritt.


Hoppas ni andra har lika kul på luleåkalaset ikväll.

Tjing.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards