Liten, söt, ond...

Alla inlägg under januari 2010

Av Paula - 15 januari 2010 15:21

Har haft en hittills fantastisk fredag. :)

Sovmorgon till efter 11... HUR SKÖNT var inte det??!!

Sen en snabb frukost och packning av ryggsäck och iväg med kompis K ut på isen på långpromenad.

Hade ordentligt med kläder och rejäla vantar så dom -12 graderna känder helt sköna.


  

Mulet väder men den friska luften var skön. Ren avslappning.


  

Vi gick efter isen in till stan och udden för att sätta oss och fika lite kaffe/thé, och det kändes som att vi var ute i skogen långt borta från stan. Helt underbart.


  

Eldstaden vi satt vid var något oanvänd... För säsongen. :)


    

Träden var täckte med vacker frost, som ett sagolandskap.

Och kaffe smakar aldrig så gott som utomhus på vintern. *mumms*

Två muggar senare började vi röra på oss igen för att inte börja frysa. Hemvägen gick via stan och var något längre, men isvägen var inte plogad än så det får bli en annan gång.


  

Passerade förbi färjan och passade på att ta ett vinterkort av sommarens nöje. :)


2 timmar och en mil senare så var vi hemma igen, och det känns i benen att man promenerat långt, men otroligt avslappnande var det.

Nu kan man nog unna sig fredagsmys i soffan utan dåligt samvete. Och temperaturen har hunnit stiga till behagliga -7, hoppas det håller i sig.

Av Paula - 14 januari 2010 16:57

Efter 37 timmar på 4 dagar så är denna arbetsvecka över för min del. Kommer inte jobba på ett tag eftersom att skolan kör igång på måndag. Och jag kommer nog att sakna jobbet en del. Men men, snart är det sommar, och då kommer jag att jobba som fasicken igen. :)


Nu har jag precis fått i mig en middag bestående av uppstekta rester från kylen, mycket godare än det låter. Och nu ska jag unna mig ett bad och läsa lite bok. :) Hoppas jag inte somnar i badet... Sen är det banne mig soffläge resten av kvällen, och en UNDERBAR sovmorgon som väntar imorgon. *lycka*

Av Paula - 11 januari 2010 19:15

Idag:

  • Upp 05.45
  • Frukost och påklädning.
  • Dagis 07.00
  • Jobbet 07.30-16.00 (vilket inte var min dag idag på jobbet... jag ogillar starkt när folk inte gör sitt jobb på rätt sätt, vilket idag innebar att jag som vikarie var tvungen att ringa runt lite överallt och försöka ställa allt till rätta, vilket är rätt omöjligt när folk inte svarar i telefon... Det hela resulterade i en avvikelserapport och förhoppningsvis bättre framtida rutiner).
  • Dagis 16.10 och hämta mini.
  • Hem och fixa middag.
  • En snabb sväng till affären för att handla lite.
  • Hem och ge mini kvällsfika, samt natta mini.
  • NU är klockan 19.20 och jag håller på att AVLIDA av trötthet...

Jag är INTE van med dessa rutiner. *gäääsp* Tanken var att jag skulle häva mig upp på crosstrainern i 30 minuter ikväll... Orkar jag?? Tvivlar starkt. Faktiskt.

 

*gääääsp*

 

--2 timmar senare--

Joo, jag orkade med en halvtimme på crosstrainern, men nu vill jag att någon kommer och bär mig till sängen, sjunger en vaggvisa och bäddar ner mig... *snarrrk*

 

Imorgon uppstigning 05.30 Godnatt.

Av Paula - 10 januari 2010 21:27

Bagge är singel igen...


Det är för att han inte har hittat mig ännu. *höhö*  

Av Paula - 10 januari 2010 14:52

Såhär ska en vinterdag vara!! :)


  

Skridskopremiär! Jättekul!


  

Frida var lite rostig på skrillerna, men det tar sig säkert.


  

Saga får vänta till nästa säsong innan hon får prova skriller.


  

Sen blev det lite klättring i den stora snöhögen bredvid rinken.


  

Frida och saga i full lek.


  

-Mamma, den här snöklimpen är jättegod!! Jag lovar!!

*suck*


Vad den ungen äter snö...


Hur som helst. skitkul med så otroligt skönt väder att vara ute i. :) Nu är alla kläder upphängda på tork. Mera sånt här väder tack. :D


Av Paula - 10 januari 2010 09:08

Jag undrar hur mycket lilla Saga har snurrat runt i sin säng inatt...

 

  

En kam, någon?? Jisses vilket lurv. :D


Idag är det -0 grader ute. Innebär att det blivit 16 grader varmare under natten... Inte illa. Blir nog pulka idag, och snö.


Av Paula - 9 januari 2010 21:47

Idag började min dag skitdåligt. Har vart riktigt sur och less länge idag. Så less på mitt hem. Har bott här snart i 3 år och se grannar flytta iväg, riktigt bra grannar. Och denna vecka har den bästa grannen flyttat, kändes inte alls roligt.

Helst inte med tanke på att jag såg en lägenhet jag verkligen ville ha, som var till salu nu i veckan. Suck.


Nåja, hur som helst, så känns det lite bättre nu när jag fixat lite här hemma. Bytt lite gardiner och kastat bort flera fula krukväxter som bara skräpar ner varje vinter med sina löv. Från att ha hela vardagsrumsfönstret täckt i blommor så har jag bara kvar en växt där, resten fick åka i komposten. R.I.P fikusar. *höhö*


Sen så har Saga vart på ett fenomenalt trotshumör idag. Hade jag fått en krona för varje gång hon sagt mamma och gnällt så hade jag haft råd att köpa den där lägenheten... Sådeså.

Misstänker att jag lider av en smula pms också, det var som ett tag sen sist.


Nåja, men det har ändå vart en ganska ok dag, nu på kvällen var det robinson och godis och chips som gällde. Och temperaturen ute börjar närma sig nästan normalt. Bara - 16 grader nu.


Men, jag längtar som sagt verkligen till skolan är slut och man får jobba och tjäna pengar och kanske börja titta efter ett nytt ställe att bo på, med fina nya grannar. :)

Av Paula - 8 januari 2010 20:17

Jag har varit ledig idag:

  • Tränat en halvtimme på crosstrainern.
  • Slöat.
  • Druckit kaffe.
  • Tittat på stolthet och fördom, ORIGINALET.
  • Handlat mat.
  • Diskat.
  • Lagat mat.
  • Sagt åt Saga 3 ziljoner gånger vad hon INTE får göra.
  • Samt druckit lite till kaffe.

Idag kom även storflickorna hem, och jag passade på att kela med mellanflickan frida i soffan, är så sällan hon får 100% uppmärksamhet från mig... Då slänger sig lilla Saga på marken och gråter och skriker:

-Maaaammma kela miiig!!! Mamma kela mig!!!

Ja, är ju bra att hon är så duktig på att bygga 3-ords-meningar...

 

Nåja, frida var precis lika sotis när Saga var nyfödd och fick all uppmärksamhet.

 

Nu är det ju fredag, så nu blir det fredagsmys med stortjejerna och lets dance. :)

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards