Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2010

LSO/ Mitt i veckan.

Av Paula - 6 oktober 2010 20:51

Jaha, en till dag över. Fullt upp as always.

Var en smula trött imorse när telefonen larmade kl 6. Och då hade jag ändå stupat i säng halv tio. Missade House på tv, inte likt mig. Men är man trött så.


Jobb var det idag. Gick bra. Dock tyckte jag att det blåste en smula för mycket. Höll på att få en gren i huvudet när jag gick till bilen.


Saga har fått vara på dagis och lattja med alla andra kids. Idag hade dom lekt kurragömma, och jag misstänker att dom hade lekt med "deg" då saga hade fasttorkad deg på kläderna. :) Tänk vad kul om man fick leka hela dagarna. Och ha fruktstund, och läsvila... Men?? Det låter ju som mitt jobb... Höhö.


  

Saga i bilen. Vi skjutsade bror, efter att vi hade varit på affären och köpt bacon. (intresseklubben antecknar).


Hon är i en extrem trotsålder nu... Saga alltså. Har haft flera raseriutbrott under veckan. Jag har lite svårt att hålla mig allvarlig när lilla sötungen är så ARG. Jag tycker inte att dom där utbrotten är så jobbiga heller. Dom går över ganska fort. :)


Imorgon blir det skolan och fortsätta med den kvalitativa innehållsanalysen och påbörja kondensering och kategorisering av texten. Fullt ös medvetslös!!


Men nu: Säsongspremiär av Greys!!! *jihooooooo*

 
 
Ingen bild

Egirl

6 oktober 2010 21:13

Kondensering... gaahh :-S Att-satserna kommer att snurra runt, runt, runt i skallen på dig!! :-) Angående Sagas trotsålder... har just haft en föreläsning. Trotsåldern är egentligen enl Erikson-Homburgers teori en sk psykosocial existenskris där barnet bygger på och utveckar en tillit till sig själv... Haha, jag har blivit hjärntvättad!! :-) Du visste säkert redan detta, har för mig att man i någon av de första kurserna i SSK-utbildningen var inne på allt detta också!?

Paula

6 oktober 2010 21:45

He he, jajjomen, den där homburger eriksson kommer jag ihåg från T2 eller var det T3? Men jo, alla trotsåldrar är nån form av kris när barnet testar gränser och får nya referensramar. :) tycker just utvecklingspsykologi är skitintressant. :) Hade VG på den tentan. ;)
Vad duktig du är som VUB:ar dig!

 
Ingen bild

Egirl

7 oktober 2010 10:13

TAck.. jo det känns bra, det är somän så länge som en mer avancerad repetition av grundutb. Har man barn tror jag garanterat att utv.psykologi är mer intressant än annars?!? Det ligger nåt i vad alla dom där snubbarna tyckte och tänkte... kom på att det är tredje gången nu som jag går in på djupet i detta ämne. Gick ju barn och fritid på gymnasiet och där stötte jag på dem första gången :-)Lycka till med C-uppsatsen nu, vad skiver ni om??

Paula

7 oktober 2010 15:28

Vi har inte börjat med C-uppstatsen ännu... Nu håller vi på med en uppgift i kursen Att leva md sjukdom II, kvalitativa metoder, en helt ny kurs... Men det verkar vara nån slags förberedning inför c-uppsatsen, och en fördjupning i kvalitativa metoder. Inte alls spännande. Har ingen aning om vad man ska hitta för ämne till C-uppstatsen, den ska vi skriva efter jul.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards