Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

LSO/ Torstai.

Av Paula - 21 oktober 2010 22:33

Nåjoo. Idag känner jag att har har en smula överskottsenergi. Sitter här och hoppar på min pilatesboll. *booooiiinng*

Kan inte fatta att jag är så pigg.


Klev upp efter iofs en halvtimmes snooze idag, sen var det plugga, promenad, seminarium på skolan och sen jobba kväll. He sa ba swooosch, så var den dagen över. Jobbet gick hyyyyvens. Min favvo-dam blev så glad idag så jag fick banne mig en stor kram. (hon som alltid trackar mig för att jag inte har nån karl, så även ikväll, varpå jag kontrade med att HA, det har jag visst!!) Sen blev det kramkalas och lyckönskningar och massa skvaller. :) Jag gillar henne. Som sagt, jobbet var bra.


Sen har även en viss E skickat görgoa sms idag igen. (ja, klart han får massa sånt tillbaka). Och ja, jag kan inte annat än säga att jag är så otroligt glad. Hela denna period som vi lärt känna varann så har jag upptäckt att vi är ruggigt lika varann. Liknande tankar, samma värderingar... Och det fortsätter att visa sig. Vi verkar vara på samma nivå. Glada och lyckliga och samtidigt lite skrajja, men fulla av förväntan. Idag fick jag höra nåt så fint så jag blev rörd till tårar. Nu känns det verkligen som att det är liksom nerförsbacke och medvind, det är banne mig på tiden.


Och sen har min kommande flytt blivit mera påtaglig och verklig. Idag fick jag klart att jag får göra slutpraktiken i Gällivare. Och även Sagas bekräftelse till dagiskön kom. Det enda som återstår för mig att fixa nu är ett bra boende, lagom stort, lagom dyrt. Sen måste jag kolla upp själva flytt-transporten. Kolla vad det kostar och vad som är smartast. Tur jag har några månader på mig. Ca 4-5 månader om jag har räknat rätt. Jisses.


Och ännu mera jisses: Snart är jag färdig SJUKSKÖTERSKA, jisses.


Hujj, får ju ståpäls på hela kroppen när jag tänker på allt spännande som händer. :)

 
 
Ingen bild

Egirl

22 oktober 2010 11:57

Alltså.. säg att denna E bor där uppe i Gällivare nu när du ska flytta dit?? :-)

Paula

22 oktober 2010 17:18

Ja, han gör ju det. Kan du fatta vilken tur. ;) Hann ju ta ett beslut om flytt innan vi blev ett par. Så detta är ju bara lysande. :)

 
Ingen bild

Egirl

22 oktober 2010 21:32

Weheey!! :-)

Paula

22 oktober 2010 21:37

absolut. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards