Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 1 januari 2011

LSO/ Nyårsafton i bilder.

Av Paula - 1 januari 2011 00:41

Här kommer lite bilder från vår nyårsafton.


  

Vi började med sovmorgon och soffmys. Man ska ju inte stressa fram en bra dag. :)


  

Under dagen har Frida och Saga målat massor, och ritat. (och vi har ätit godis hela dagen också...)


  

Frida är charmigaste ungen på planeten.


  

Saga hon är sötast.


  

Jennifer är störst och bäst. ;) Och hon har roat sig idag med att spela nintendo och sitt nya hästspel till datorn.


  

Sen åt vi en smaskens tacomiddag och skålade i vatten/julmust och mjölk. Saga skulle nog önska sig en egen ko om hon förstod att mjölken kommer från korna. Jisses vad ungen älskar mjölk. :)


Vi såg lite film tillsammans, Monsters Inc valde Saga idag. Himla bra film, trots att man sett den ett gäng gånger.


  

Sen gick vi ut och tände tomtebloss och marschaller på bron.


  

Frida tyckte det var lite läskigt i början, men sen ville hon ha fler och fler.


  

Saga var helt fascinerad.


Sen trodde jag ett tag att kidsen inte skulle orka vara vakna till 12. Planen var att åka till stan och kolla fyrverkerierna. Men dom fick energi, och började leka veterinär i hallen krin 22-tiden, och då gick tiden fort. Och min hall blev full i allehanda djur. Sagt av Frida under leken:

-Nä tyvärr Saga, renis är jättesjuk, du kan gå till väntrummet där och vänta, där finns leksaker... (Angående att renen renis inte kunde komma och leka med saga...) Ha ha, jag vill också ha sån fantasi.

  

Frida lyssnar på sjuka Renis. Antar att det är tarmproblem han lider av med tanke på placering av stetoskop. Eller kanske lider han av ett vandrande hjärta? ;) Sötunge.


  

Sen orkade vi som sagt oss in till stan för att inspektera nyårsfyrverkerierna. Det är MASSA år sen jag själv såg dom i stan, och jag var nog minst lika imponerad som barnen, eller mer.


  

Saga tyckte det smällde en del, och hon ville upp i famnen. Är ju säkrast där. :) Superfina fyrverkerier, och barnen var som sagt otroligt exalterade.


Men nu är det dags att bege sig mot sängen. Är rätt trött jag med. Barnen är redan nattade. Och jag gissar att det återigen blir sovmorgon imorgon. Helt underbart att vara LEDIG. Ska ta och ringa raring först. Fick ett sting av saknad när jag styrde bilen hemåt från stan, hade varit mys att ha han här, men den tiden kommer också.


Sov gott, och hoppas att ni alla är välbehållna och börjar det nya året på ett bra sätt. PUSS.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards