Liten, söt, ond...

Alla inlägg under januari 2011

Av Paula - 10 januari 2011 16:42

Idag är det vanlig måndag idag. Saga har vart på dagis, raring har åkt hem och jag har jobbat.


Har kommit hem för en stund sen och nu känner jag mig bara för att typ slöööa. Halsen är knepig och jag skulle vilja äta ett halvt ton glass. :S


Vågen var elak också i morse. Trots att jag vart SKITduktig så visade den 55,1 kg. BARA tappat 300 gr. Typ en chipspåse. Crap. Dåligt.

Idag var jag och skulle gå en promenad, tog mig typ 300 meter så fick jag vända, hoppa in i bilen och åka till jobbet. Akutvikarie kan man kalla mig. Jobbet kändes konstigt. Klart man ställer upp i såna lägen.


Tar ett nytt försök med promenad imorgon.

Av Paula - 9 januari 2011 20:30

Igår var det lördag, då unnade jag mig både godis och massa annat onyttigt. :) Jag och raring var på hockey också och det var riktigt nice även om jag hade svårt att behålla fokus med tanke på att jag inte är så kry. Feber på nätterna har jag haft och numera ont i halsen som crap!

Nåja, hursom, hockey och godis var helt nice.


Idag är det allvar igen. Dvs inga kolhydrater. Och det är inga problem då halsen är jättetät och obehaglig. :(

Känner mig annars lite piggare. Fått städat undan julen och varit och handlat mig en verktygslåda (??!!!). Nu har jag ALLA mina verktyg (läs hammare och skruvmejsel) på ett ställe. Jättefin var den.

Var också och sålde mitt inpulskort. Fick mer pengar än jag begärde för det, då det blev lite budgivning. :) Gillas. Dom pengarna ska jag stoppa i min "åka-till-ikea-efter-flytten-kassa". Sweet.


Nu ska jag nöta soffa och umgås sista kvällen med raring innan han åker hem igen. Imorgon är det blåmåndag, med dagis och en tripp till skolan för mig. Om jag orkar. Imorgon ska jag väga mig också, ska bli kul att se om det hänt nåt. :)

Av Paula - 7 januari 2011 22:13

Hängig.


Hade som plan att träna idag. Men icket. Kände av halsen på morgonen, och överlag kände jag mig inte 100%.

Så jag och Saga har uträttat ärenden och nöjen idag. Varit och hälsat på Morbror och K och saga blev bortskämd med glass och läsk. :) Sen körde vi runt med bilen och skjutsade Bror lite. Var även och köpte ett par begagnade slalomskidor åt stortjejen och dom var i stan så hon fick dom redan idag. Nu återstår att fixa pjäxor och stavar och så får hon köpa sig en fin hjälm. Sen är hon redo att börja öva på att åka slalom. Kom ju på att jag måste ju köpa utrustning åt mig själv också... Vem ska annars åka med henne.


I övrigt så är jag glad över att raring är här, är som mycket mysigare. :) Även om jag känner mig hängig.


Stolt över att jag klarat 7 dagar utan kolhydrater, men imorgon blir det godis, är ju ändå lördag. Hoppas bara jag piggnar till. Tagit ett par alvedon för ett tag sen och har jag tur så försvinner hängigheten.


Nä, nu ska jag gå till köket och trakassera raring som sitter och fipplar med sin compjuter.

Av Paula - 6 januari 2011 15:50

Tungt. Uppförsbacke, motvind och skavsår... Känns så iaf.


Sjukt matt idag igen. Gårdagens energi har försvunnit. Ska gå och göra klart grönsakerna, och sen blir det att sätta igång och värma middag. HUNGRIG. Crap.

Skulle kunna råna en kiosk på choklad känns det som. *magen morrar*

Kolhydrater, vill ha.


Bara att kämpa på. Beach 2011.

Av Paula - 6 januari 2011 10:37

Urk så trött jag är. Tog rekord i sömnlöshet inatt... Minst. Låg i sängen från 00.00 till efter 04.00 innan jag somnade. FYRA jävla timmar??!! Det var såååååå roligt. *ironi* Blir helt cp om jag inte får sova snart.

Piff och puff kom till min säng och väckte mig just efter 9. Inatt lyssnade jag på stortjejen som började hosta på natten, hostan blir bara värre och värre. Och igår blev hennes ena öga rött också. Stackaren. Måste nog be X ta henne till vårdcentralen imorgon om det inte vänder. Idag är det ju röd dag.


Funderar på om jag ska orka koka kaffe?


Bläääk vad trött. Kill me pleeeez. *gäsp*

Av Paula - 5 januari 2011 22:57

Fick höra idag att det är typ 54 dagar kvar till flytt. HUUUUGA!!!


Panik, stress, panik, vemod osv...


Holy cow, vad har jag gett mig in på??


Nåja, lyan då, som jag fått. Den är MINDRE än min nuvarande. Det innebär att jag går miste om ett eget rum... RÄTTELSE: Nä nä, jag får ett STÖRRE rum, nämnligen vardagsrummet... He he. Jag ska dela rum med soffan och tv:n. Nästan bara fördelar enligt mig. En till fördel är att jag får ett större kök, eller mer fyrkantigt kök, vilket innebär att det finns plats för ett större bord. :) Gillas.


He blir nog bra. I hope. Bästa av allt, jag kommer bo ett stenkast från sjukhuset. :D Tror jag kommer trivas äckelbra! Kommer ju ha promenadavstånd till raring också! Och lill-ica jättenära, och OK. Måste ju nästan införskaffa mig en slalomutrustning nu också när man ska bo bredvid dundret. Lattjo.


Nä, ett varmt bad och sen sängen tror jag.

Av Paula - 5 januari 2011 20:31

Joo. Idag har jag massor med energi. Tror kroppen har börjat bryta ner massa energirikt fett. *hoppas* ;)

Tog en sväng till gymmet idag också, och körde en lugn 5-kilometare på löpbandet och lite roddmaskin. Himla skönt var det.


Annars, tack A för "tjänsten", måste säga att det känns finemangs att kunna prata nästan som förr. :)


Annars, fick jag lite ont i hjärtat idag... Stortjejen har en kompis som hon brukar hälsa på när hon är hos mig, men inte denna gång. Kompisen i fråga har sms:at henne varje dag och bett henne komma dit och leka. Men till slut när en annan obetydlig grej hände här hemma, så bröt hon ihop i tårar. Jag fattade ju att det inte var tårar över den saken och fick då höra att kompisen hade lovat förra gången dom var hos henne att sen skulle hon komma hit. Hon var så besviken att hon inte höll det löftet då hon bett kompisen komma, men hon bara tjatade att min stortjej skulle komma dit. Oj så det kom tårar. Men hon är sån, hon håller allt inne tills nåt utlöser allt. Och då kommer verkligen allt. Stackars gumman.

Inte som mellantjejen som stormar varje dag och verkligen öser ut alla känslor varje vaken stund. :)


Nä, om man skulle slöa i soffan nu, det har jag förtjänat.

Av Paula - 4 januari 2011 21:02

Jajjomen, nu har man kommit in i rutinerna att äta kaninmat. Snart växer öronen långa och pälsen kommer fram. ;) Känner mig dock sjukt fräsch med en så nyttig kost. Att det märks såhär fort också. Magen mår fint, huden mår fint. Bara jag som är lite trött idag, men det har att göra med nattens dåliga sömn.


Just det, måste dela med mig av gårdagens spontana erkännande.

(Jag och stortjejen Jennifer 8 år satt i soffan och tittade på familjen annorlunda och just då var det 2 syskon som bråkade...)

Jennifer: -Mamma.

Jag: -Mmmm?

Jennifer: -Sådär brukar jag också göra.

Jag: -Vadå för nåt?

Jennifer: -Men när jag har tråkigt hos pappa, då går jag in till frida, tar i hennes grejer så att hon blir arg och skriker och försöker slå mig... Då har jag inte tråkigt längre...

 

Känner att kommentarerna är överflödiga. Ha ha. För övrigt är familjen annorlunda skitkul att titta på! Att dom orkar... Hujja.


I övrigt har jag packat en kartong idag, med gamla grejor som ska till mitt nya förråd. Känns finfint att ha massa tid på sig att gå igenom allt i lugn och ro och sortera bort sånt som inte ska med. :)


Och en sista sak... Saknar min raring. Massor.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards