Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

LSO/ yaaaawn.

Av Paula - 24 februari 2011 20:16

Jäklar vad trött jag är.... Får inte gå och sova. Har tvättstuga sent ikväll. :S


Känner mig inte pigg alls. Får se om jag torskar på caliciviruset inatt. Skulle ju vara bra, då hinner jag bli frisk till på måndag. Bäst skulle ju vara om jag slapp helt, men det tror jag inte. Känner mig sådär matt och orkeslös, och knasig. Nästan som att man skulle vara riksbakis, men det är jag ju knappast. Och då brukar jag ju vara k*t, men det är jag absolut inte nu.


Saga är iaf lagd i min säng, med hinken bredivd sig ifall att. Som tur är har hon fått behålla den lilla föda hon fått i sig ikväll. *peppar peppar*


Måste bara få dela med mig lite av den glädjen jag ändå känner idag. Skickade en jobbansökan med mejl i söndags. En sån där "jag söker bara för att". Döm om min förvåning när det ringde idag och dom ville boka tid för intervju??!! Redan nästa vecka, men då kunde inte jag, så det blir om 2 veckor. Och det är så sjukt med tanke på att jag har varit arbetslös i perioder och nästan fått tjata till mig att få komma på intervju... Och nu ringer dom direkt!! Det är en skön känsla. En trygg känsla. Jag gillar det.


Jag är så glad och tacksam att sagas pappa fick mig att söka till högskolan. Eller han fick mig att tro att jag skulle klara det. Nu är man där, snart i mål. Helt sjukt. Helt ofattbart sjukt. Det är ett nytt kapitel som snart börjar. Det är dags för mig att kliva in i ekorrhjulet, och jag längtar. Jag längtar som fan efter att ha en arbetsplats att kalla min, jobbarkolleger att prata om allt möjligt med, kafferaster och framförallt, att få göra det jag trivs med, att hjälpa människor. Att kanske lägga om ett sår, lyssna på deras historia. Uppleva glädje, men säkert även sorg. Idag känner jag mig redo, men jag vet att när dagen kommer så kommer jag att vara sjukt nervös och förmodligen inte kunna sova några nätter innan. Snart ska man ut i verkligheten, med ansvar och allt det innebär. Men som sagt, jag längtar. :)


Det är en spännande tid framför mig, på alla sätt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards