Liten, söt, ond...

Alla inlägg under juni 2011

Av Paula - 16 juni 2011 19:50

Idag är en sån crap-dag. Känns som att allt tar emot.


Jobbet kändes långtråkigt, privatlivet kändes trist, håret känns trist, pulsklockan funkade inte osv...


Hoppas på en bättre dag imorgon. Hoppas på en skitbra jobbhelg.


Så är det.

Av Paula - 14 juni 2011 19:55

Trött ikväll. Fullt upp idag. Jobb, dagis, laga middag, iväg på stan och hämta mina nya löparpjucks, dammsuga, natta barn, diska, skura...

Hade så gärna velat inviga mina nya löparskor... Men kanske imorgon att jag hinner.


Nåja, dag 2 av 10. Bara 8 dagar kvar då. :) He går ju fort.


Nu en dusch och sen SOVA.


Just det, tycker att nån ska sälja en villa till mig billigt här i gällka. Sjyrra.

Av Paula - 13 juni 2011 20:57

Idag hände något nytt i lilla Sagas liv. Hon ritade sin första huvudfoting. :) Hittills har det varit sträck i alla möjliga färger och former, men nu blev det en huvudfoting. *stolt*


  Jag gillar munnen på den, saga säger att den är glad. :) Söt hon är.


Annars. Måndag. Andra veckan på nya jobbet. Och jo, det går an. Nu ska jag dessutom jobba 10 dagar i sträck. Helgen blir på sjukhuset. Lattjo. Tiden kommer gå fort. Nästa gång jag är ledig är på onsdag nästa vecka, då flyger jag och raring ner till malmö för att fira midsommar. Ska bli jättekul att få träffa hans vänner och familj.


I övrigt går boendefunderingarna vidare... Vet inte riktigt hur vi ska gå vidare, ska vi försöka spara ihop pengar ett tag, eller ska vi fortsätta bara leta? Nåja, det löser sig.


Nu blir det dock sängen så man orkar upp tidigt imorgon igen.

Av Paula - 11 juni 2011 20:01

Totalt superunderbart att ha varit ledig idag! Sovmorgon, sol, bad, grillning och bara helt sweet dag idag.


  

Raring bredvid min vita bil. Vi skulle ta min bil till stranden, men se det gick inte, jag hade nämnligen totalpunka på ena framdäcket. Så vi tog rarings och Mommos bil, för hon var och hälsade på oss idag och följde med oss på stranden.


  Inga badkrukor här inte. :)


    Vi hade hur mysigt som helst vid träsket. Vi badade, solade och chillade. Jag bangade inte heller för att doppa mig ett par gånger. Hur skönt som helst. Termometern har visat +29 i skuggan.


Sen var vi in en sväng och mommo fixade plättar medan jag och raring och jennifer var iväg på EM och beställde en bänk till hallen och jennifer fick köpa nya mattor till sitt rum. Sen åt vi plättar och glass och gick ut igen på baksidan och myste på filten och bara slappade medan kidsen lekte.


Och nu på kvällen har vi varit och grillat korv i den allmänna grillen som står snett bakom huset.


  Kom en liten regnskur precis när vi gick ut, men den gick fort över. Gott var det att grilla iaf. Tror det blir åska när som helst.


Nu blir det bara slöa och glo tv, sen en svalkande dusch innan sängen. Vilken fantastisk dag.  


Av Paula - 9 juni 2011 22:37

Jahha. Nu har man snart avverkat första veckan som "icke-student". Känns lite tröttsamt att kliva upp tidigt varje morgon,  men idag var jag inte lika trött som dom andra dagarna. Idag såg jag att sista kursen hade blivit registrerad och betygsatt, så idag har jag skickat iväg ansökan om examen. :) Snart kanske man är legitimerad på riktigt.


Annars. Även om jag jobbat varje dag så har vi hunnit med massor. Vädret har vart varmt och helt underbart.


Igår var vi upp på dundret och vandrade och hade picnic efter jobbet. Jag och raring alltså. Hur underbart som helst.


  

Vi hann hem innan regnet och åskan. Det mullrade på fint när vi var på väg ner till bilen igen. Sen på kvällen blev det kanonväder och vi drog på stan en sväng för att "shoppa". Var kvällsöppet och jippon på stan, men inget shoppande blev det för jag hittade inget jag ville ha.


Idag har vädret varit ännu bättre och efter jobbet hämtade vi saga från dagis, sen åt vi glass ute vid lekparken och efter middagen åkte vi på husvisning, sen gick vi kvällspromenad till hembygdsområdet och älven. Hur underbart som helst. Dock kom myggen fram, så nu är det nog sommar på riktigt. :)


  

Saga hittade en bit hönsnät på marken, och den hade hon som hatt. :) Sötungen.

Nu ligger sötsaga och sover, nybadad och förmodligen nöjd efter en dag på dagis och ute i solen på kvällsäventyr.


Nu ska jag dock krypa under täcket och ladda om inför imorgon. Sen är det helg. :) Efter helgen blir det lååååång vecka. Dagtid på kommun måndag-fredag, sen blir det jobba åt landstingen fredagkväll och hela helgen, sen fortsätta jobba på måndag på mitt ordinarie jobb igen. Men SEN är det långweekend nere i malmö som gäller över midsommar. :)  

Av Paula - 7 juni 2011 21:00

Så var det klart. Första dagen som sjuksköterska avklarad.


Onekligen skumt att från att inte ha fått signera under 10 veckors praktik till att helt plötsligt ha EGNA login till flera system samt egna nycklar.

Det var lite fränt att signera själv och det blev signerat med Sjuksköterska Paula L. Coolt.


Dock är huvudet fullt med ny info. Känner mig sjukt trött. Blir en kopp te med raring nu och sen sängen. Tur jag har några veckor på mig att lära mig allt innan jag ska stå på egna ben. :)

Av Paula - 6 juni 2011 18:32

  

Vi firade sverige idag.

Jag hade inte mycket förhoppningar när vi kom till torget, var inte många människor där, och jag kände mig helt off då jag var enda i min generation där... MEN, tjoff sa det och torget fylldes med folk, och en clown delade ut flaggor till kidsen.


  Sen sa det "MULLER" och en liten kortege med motorcyklar anlände, och dom skulle sedan leda karavanen med folk från torget till hembygdsområdet.


  Som kuriosa kan nämnas att frida hittade en nyckelpiga...


  Och jag och jennifer lekte "Gul bil" (ser man en gul bil får man slå den andra...) Moget. Moaha. ;)


Just det, sen drog karavanen igår. Massa folk. Polisbil med blåljus och motorcyklarna i täten, efter det en klunga med drillflickor och tätt bakom en slagorkester, sen allt folk. Var skitballt att lilla gällka kunde uppbringa så mycket folk. Ungarna var imponerade av att vi faktiskt GICK mitt på STORA bilvägen! Men det får man om polisen leder vägen. Faktiskt. Jag blev impad av slagorkestern, dom låter som mäktigt. Och man går automatiskt i takt.


  Sen sjöng vi nationalsången. (efter det ville barnen ha fika, så vi gick hem eftersom att fiket vid stranden inte tar kort, och kön var typ aplång).


  Mums!!


Sen hann jag gå in en sväng med maten jag handlade på affären, och när jag kom ut var kidsen puts väck. Iiih. Jag blev en smula orolig och förbannad, samtidigt som sagas farmor ringde och sa att hon hade kidnappat kidsen... :) Så jag gick också dit och vi fick fika och ännu mer glass.


  Efter allt fika gick vi åter igen ut och mös lite på filten.


  Hoppade lite i gräset...


  ...Och tog det allmänt piano.


Nu har storflicksen fått kliva på bussen och dom är nog snart framme hos sin pappa. (OCH, länstrafiken, dom små nötterna... Tar INTE kort på bussarna... Dom vill ha kontanter. Vem ska upplysa dom om att det är 2011?? Ja, dom har iaf fått ett halvt upprört mail av mig).


  Jag och Saga fortsätter kvällen i tvättstugan.


Imorgon påbörjar jag mitt nya jobb. Som Sjuksköterska. Första gången i hela mitt liv som jag går till ett dagtidsjobb. Andra gången i mitt liv jag får månadslön och en längre anställning. Sweet.


Och, jag älskar min raring. Massor.

Av Paula - 5 juni 2011 23:12

Joo, idag tog vi ett nytt försök i att åka och glo på havremopparna. Lite bättre väder idag och idag gick dessutom finalerna så det var mycket duktiga ekipage att titta på. Noterade att Sagas doktor från vårdcentralen i Luleå var där i vimlet. Kommer ihåg att jag sett en bild av hans fru på en islandshäst inne på hans rum när han undersökt Saga. Hon vann sin klass iaf (tror det var frun, var samma efternamn). Skitsnygg häst dessutom.


I pausen gick vi och spanade/klappade på alla ridskolehästar i hagen.


  Denna häst är min favorit. Hur go som helst. Kommer alltid fram och kelar.


 

   

Jo, det var rätt nice.

Men, om ni tycker att vi har bra väder, så tänk om... Vi har bra väder, men det är SVINjävlaKALLT!! Blåser kallt. (Och åter igen, väderrapporten sa: "+18 grader, sol" Jo jo, var ca +12 grader och snålblåst... ) Nåja, bättre än gårdagens pissregn.


Sen då.


Jag har återigen sovit en stund på dagen, jätteskumt. Inte alls likt mig. Trött som en kamel.


Sen så har vi varit ute och Saga har kommit hem för att vara en dag hos mig medan A jobbar dygn. Och det är där ordet TUPPJUCK kommer in i bilden.

Frida och Saga... Dom små terroristerna... Är vakna ÄNNU. Var nyss in där för att Saga kom på den eminenta idén att ligga och sparka i väggen.... Typ 300-de gången jag är in dit och ber dom knipa igen. *räknar till 532 tusen*


Nåja, jag ska VÄCKA dom imorgon, för här ska inte sovas bort hela nationaldagen. Vi ska på byn och sjunga "du gamla du fria". Om den sjungs mer på nationaldagen, dom kanske har bytt ut den mot nåt annat "icke rasistiskt". Vilket skämt. Klart man ska sjunga nationalsången.


Det ska vi göra imorgon. Tänkte jag. Kanske. Imorgon är sista lediga dagen. Sen börjar JOBBET. Iiiih.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards