Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 7 november 2011

LSO/ Lite finsk Sisu!!

Av Paula - 7 november 2011 16:19

Japp, det har varit en sån där "fullt ös medvetslös"-måndag... Första dagen på jobbet på 11 dagar = kaos på mitt skrivbord, 100 saker att göra och sen fick jag lite på huvudet av mina kollegor för att jag GLÖMT fixa ut nya signeringslistor till november månad innan jag gick på min semester... *ooops* ;) Sånt som händer. Men när min "mentor"-kollega ger ovett, då lär man sig. Jag kommer INTE att glömma igen. I hope. Hon är en bra mentor, synd att jag kommer att bli av med henne snart då hon byter avdelning.


I övrigt. Var på utbildning mellan 9-11, och under tiden befann sig min Eric hos veterinären med hunden. (jag var en smula ofokuserad). Stackars vovven har varit jättemedtagen hela helgen, och igår ringde jag med tårarna rinnande till jourveterinären då hunden låg i min famn och skakade. :( Jag trodde seriöst att han höll på att stryka med. Men, hur som, fick rådet att försöka få i han vätska och ringa till mottagningen idag när dom öppnat. Och det gjorde Eric och han fick komma in omedelbums med vovven. Som han dessutom fick bära in från bilen till veterinären för han rörde sig inte alls.


Väl där fick vovven akut dropp och vätska intrakutant, och en massa prover togs. Alla provsvar var bra, men det gav utslag på allergi. Veterinären misstänker att antingen reagerar han otroligt starkt på skabben, eller så reagerar han på själva skabbmedicinen. Sen rengjordes såren i ljumsken och tassen och Rex fick en större tratt, samt cortison och antibiotika som preventivt med sig hem. Så jag har gjort en signeringslista här hemma över medicinerna han ska ha så att inget glöms, och såren ska rengöras dagligen med alsolsprit. Har han inte blivit bättre i sitt kliande inom 48 timmar ska vi åter till veterinär. HOPPAS verkligen att det ger sig nu.

Men peppar peppar så stod faktiskt vovven i hallen och viftade på svansen när jag kom hem, och det är flera dagar sen den synen har mött mig i hallen. :)


Skonkost ska jag också ge han, och det hade jag redan hunnit börja med igår, så idag ska jag koka lite mer ris.


Kankse borde jag fixa i mig själv lite mat också.


Igentligen är det rätt skumt. Rex har bara hunnit vara hos oss knappt 2 månader, och jag satt verkligen och sörjde igår, för jag trodde att vi skulle förlora han. Och det hade inte varit roligt. :( Usch vilken hemsk tanke.

 
 
Ingen bild

Nina

7 november 2011 16:38

å stackarn.. hoppas han blir bättre snart!

Paula

7 november 2011 20:27

Ja, det är så synd om honom. :( Nu får det gärna vända till det bättre.

 
Ingen bild

Egirl

7 november 2011 22:07

Jaha nu kom det nästan tårar när jag läste detta... Det är SÅÅ hemskt med hjälplösa djur som är sjuka. Jag lipar bara av tanken på att min Malte skulle bli sjuk och dålit, för att inte tala om när DEN dagen kommer... Fy fan, det smärtar i hjärtat nåt so ofantligt. Så jag förstår dig till fullo över hur du kände. Jag vet... det är "bara" en hund, men man fäster sig så oerhört vid dem! :-(

Paula

8 november 2011 14:54

Ja man gör ju det. Och han var ju så glad och pigg och lycklig när han kom till oss och så blev det så dåligt... Men idag är han piggare och satt till och med och viftade på svansen när husse höll på att fixa mat åt han. :)

 
Ingen bild

Egirl

8 november 2011 21:24

Det kommer ju att bli bra med honom... och då blir allt frid å fröjd! :-)

Paula

9 november 2011 11:08

Ja, det hoppas vi verkligen. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards