Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 16 mars 2014

Av Paula - 16 mars 2014 19:04

Ute på kvällspromenad med hunden.

Och efter en månad med blida är det nu helt plötsligt -10 grader. Jajks.

Hoppas på lite varmare temp imorgon kväll när LillSaga ska på skidträning.

Av Paula - 16 mars 2014 17:34

Ja, det känns ganska skönt med denna perioden som är nu. Man vet som vad man ska sysselsätta sig med när man är ledig. Det är bara packa in barna i bilen, alla skidor och bege sig till dundret. (Klassas det som ett fjäll med sina 747 meter?)

Fick med mig stortjejen upp till toppen för första gången, hon tyckte det var lite läskigt med liften upp, men sen gick det bra. Var bara första gången det var obehag. :) kul att få sällskap i dom längre nerfarterna.

Saga och frida åkte lift tillsammans i stugliften. Sen lärde sig Saga även att åka lift helt själv. Gick hur bra som helst. :) skönt att hon klarar sig själv nu. Men just innan vi skulle åka hem, hon kanske var trött, så drog hon till med en sån jäkla vurpa. Ungen snurrade flera varv, skidorna flög åt alla håll och jag trodde minst att hon hade brytit nåt. Men det gick bra ändå, lite sårskada och ömhet i ansiktet och som tur är inga benbrott. Piuuhh. Men jag hann bli rädd när jag såg.

Hon skrapade ansiktet i backen. Stackarn. Men vi åkte ett åk till efter fallet, för att hon inte skulle ge upp och bli rädd.

Sen har vi knallat på marknaden, ätit munkar, bastat, eldat och allmänt tagit det chill. Det är ganska trevligt att vara ledig, faktiskt. Nästa vecka får jag ladda upp inför 7 nattpass, 6 extra pass på dagkirurgen och sen 6 nattpass på det. Wohoo. Det blir bra för resekontot.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards