Liten, söt, ond...

Alla inlägg under mars 2014

Av Paula - 30 mars 2014 21:18

Jepp. Efter helgens tårta, fika, godis och våffel-frossa så är tanken att jag ska skärpa till mig nu. Nu är det nog med slisk. Påbörjar min 11-skifts arbetsperiod imorgon, och kommer vara trött med 10-12 timmar per skift, så det blir inte mycket träna.

Men jag ska rensa ur kroppen med mycket grönsaker och undvika kolhydrater. Sen när schemat lugnar ner sig ska jag köra igång med intervaller och långpass. Det är min plan. :) börjar längta efter barmark.

I övrigt så har jag impulsshoppat en fåtölj till vardagsrummet idag. Äntligen en till sittplats! Och snygg och skön var den också. Jag är supernöjd! Så får vi se till hösten om vi köper en större soffa också.

Bilden lånad från http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/90126571/

Barnen gillade den också, nästan så dom slogs om vem som skulle sitta där. Och angående barn, så har Saga haft en "försök tänja på gränserna dag". Hon har varit så uppkäftig, sagt nej till allt och dessutom vart otrevlig. Trots att jag varnade henne... Slutade med att hon fick ett kryss i almanackan och elektronikförbud. Få se om hon är mer samarbetsvillig imorgon.

Av Paula - 29 mars 2014 23:53

Idag har jag inte vilat många minuter. Iofs var det rätt lugn på förmiddagen.

Men sen drog vi på stan. Jennifer fick födelsedagsshoppa åt sig själv. (Med mammas kort). ;)

Det var rätt kul att gå tillsammans och slösa pengar. Mycket fint hittade hon, och jag tror att hon är nöjd. Saga och Frida fick varsin tröja också som överraskning när vi kom hem.

Sen gjorde jag tårta, och Jennifer dekorerade den. Hon fick såna figurer man kunde göra marsipanblommor med av Mommo.

Det blev en fin, god tårta med tolv ljus på.

Sen städade jag, och före middagen for jag, Jennifer och hunden ut på en joggingtur. Himla trevligt med springsällskap. :)

Ja, just det, däremellan hann jag laga Renis. Kortade hornen på renen och sydde till han, så nu håller han i ett par år till. Och Frida var så nöjd. Hon tyckte Renis var sötare med korta horn.

Se, min stora tolvåring är snart längre än mig!



En bra dag allt som allt. Blev dock irro på kvällen. Skulle ladda ner swish... Och vilket jävla bängel med att ladda ner BankID hit och dit och app hit och dit och koppla med kabel också... Arrrrggg!!! Förbannat vad jAg ogillar teknologiskt svammel. Får göra ett nytt försök imorgon.

Av Paula - 28 mars 2014 22:26

Alla barnen är hemma nu. :)


Ock ikväll kom Frida och var så ledsen. Tårarna rann... 


Hennes älskade Renis höll på att tappa örat. Och hon grät. Hon ville först ha en ny Renis, men dom är nog inte så lätt att få tag i, och originalrenis skulle kanske bli ledsen. Så fram med nål och tråd så lagade jag Renis för säkert femte gången. Han är ju över 7 år gammal. Imorgon ska vi korta hornen på honom, dom tynger på huvudet så att hela huvudet håller på att gå sönder. Men att söta Frida älskar det där djuret så mycket. Nu liggeR hon med Renis tätt intill och sover. 


 

Detta är en tre år gammal bild. Dom hänger ihop i vått och torrt. 


Imorgon ska jag och stortjejen baka tårta och fira hennes tolfte födelsedag. Sen ska vi tillsammans ut och shoppa. :) hoppas hon blir nöjd. Och hoppas hon hittar nåt hon vill ha. :) 

Av Paula - 27 mars 2014 20:36

Saga är hemma igen. Och det var dags att toppa håret på henne. Frågade henne hur mycket hon ville att jag skulle ta, och till min förvåning ville hon ha rätt kort.

Jag var lite osäker på om jag skulle våga ta så mycket, och sen är jag ingen frisör heller.

Men, från långt, tovigt och risigt hår till detta:

Ja, det blev ju bra. En klar förbättring. :)

Och barnet är nöjd.

Av Paula - 26 mars 2014 19:13

Imorse klev jag av min 7-nätter långa arbetsvecka, och nu är jag ledig till imorgon 07:00. Då blir det extra skift på mitt gamla jobb. En jobbdag, sen ledig helgen. Sen 5 extra dagturer innan jag nästa fredag går på nästa nattperiod med 6 nätter... Då blir det 11 skift på raken. Jisses.

Nåja, det är det värt sen i sommar när vi flaxar mot varmare breddgrader. :)

Idag har vi iaf passat på att njuta av solen. Kaffe och liggunderlag, vindstilla och SOL!!
Det laddade upp mina batterier.

Rex spanar mot dundret.

Vår bortskämda fyrbenta bebis. :)

Ser ni spåret i hoppbacken? Både jag och raring åkte på rumpan nerför backen... (Kul att vara barnslig och vuxen).

Det är Boklövs gamla hoppbacke, önskar att dom kunde rusta upp den, eller bygga en ny, finns säkert nån dold talang i denna skidkommun som skulle kunna bli världsmästare i backhoppning. Jag skulle då inte våga...

En underbar stund i solen.

Nu blir det middag, vin, och Greys. Hoppas jag kan somna ikväll och vända tillbaka dygnet.

Av Paula - 23 mars 2014 04:21

För 12 år sedan blev jag mamma för första gången. 23 mars 2002 föddes en liten tös som heter Jennifer.

På tolv år har hon vuxit ikapp sin mamma och hon har blivit en hästtjej som gillar att läsa böcker och måla/rita.

Hon är min älskade unge som snart inte är någon unge.

Hoppas hon blir firad ordentligt. Nästa helg ska vi fira henne, då blir det tårta och shopping. :)

Om du Jennifer är och läser på min blogg, så ska du veta att Mamma älskar dig alltid. Och jag är stolt över den du har vuxit upp till. Du är en fin och smart tjej. Jag saknar dig och älskar dig. Kram.
<3

Av Paula - 22 mars 2014 05:22

Kl 4 på natten är tung. Även om man som jag sovit mellan 8:00-17:00...

Fatta alltså, så länge har jag aldrig sovit efter ett nattpass. :) Jag var inte ens upp och pinkade. Inte illa.

Men men, det går ändå bra att jobba natt. Man har ju sina sysslor. Men nu längtar jag efter frukost.

Sen ska jag sova, nästan likadant som hunden.... Har ju hela sängen för mig själv. :)

Av Paula - 20 mars 2014 19:32

Jag lyckade tvinga mig själv till att träna idag. Trots att jag ville ligga kvar i sängen. 


Jag har inget fränt hemmagym, men dom grejerna som finns kan absolut få en till att få maxpuls och ligga och flämta i en svettpöl. Var faktiskt sugen på att dra ut och jogga, men jag tyckte det var så kallt och eländigt ute. Så det fick bli källare och lite egenhändig cirkelträning. 


     


Idag blev det uppvärmning på motionscykeln och sen snabba övningar för att få maxpuls. 150 hopp med hopprep, 20 situps, 20 knäböj, 10 armhävningar och upprepa allt 4 gånger. (Jag vet att 10 armhävningar är lite, men jag är armsvag, jag vet. ). 


Sen blev det en skön bastu. :) 


Nu tagga om till ett till nattskift. 

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards