Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 15 februari 2019

Av Paula - 15 februari 2019 21:46

Jag gifte mig med en person. Som nu är en helt annan person.

Jag valde inte en man som är borta under veckorna. Jag valde inte en man som är i tjänst dygnet runt. Jag valde inte att bli ensam med hushåll och allt ansvar.

Sen sommaren /hösten 2018 har äktenskapet varit på glid. Vi hittade tillbaka ett tag efter bilolyckan, men nu är vardagen ikapp. Jag bokade till och med samtalsterapi i ett hopp om att få objektiva tips. Det känns som att jag har försökt. Och jag har lagt mina egna behov åt sidan. Behovet av fysisk passion som är så viktigt för mig minns jag inte ens när jag fick uppleva. Behovet av att få känna mig som en kvinna, en åtrådd kvinna. Behovet om att någon gång få komma först, att vara i fokus. Att någon gång känna att mannen jag valt att dela livet med verkligen vill vara med mig. Att få uppleva romantik. Om än bara tända ljus och en tryckare hemma i vardagsrummet.

Istället blir det gräl. Gräl och åter gräl. Han blir arg för att jag tar illa upp när han bokar aktiviteter med andra, men aldrig lägger två strån i kors för att vi ska göra något tillsammans. Det har gott så långt att jag har ångest inför helgerna. Ångest för att jag varje helg blir besviken, trots att mina förväntningar är i lägsta laget. Ångest för alla gräl.

Jag mår så mycket bättre när jag är ensam vuxen hemma. Jag sköter mig själv och allt annat jag måste sköta. Och jag mår bra. Jag vill vara ifred, slicka mina sår.

Ändå älskar jag honom, vill ligga i hans famn. Känna dom stora armarna runt mig. Men inte om det kommer med förbehållet att jag ska sitta hemma och vänta på att han ska bry sig, se mig, prioritera mig. För den tiden verkar inte komma hur jag än väntar.

Av Paula - 15 februari 2019 14:26

Fredag, och jag är så trött så jag minns inte mina kvällar. Kommer inte ihåg när jag lagt mig och hur i stort sett.

Det tar på krafterna att ha en nyfödd och samtidigt försöka vara på alla måsten.
Måndag -kvällsmöte i Luleå
Tisdag -förmöte halvdag Luleå
Onsdag -regionfullmäktige hela dagen Luleå
Torsdag -skulle haft utbildning i Luleå, men hade läkarbesök i Gällivare.
Fredag -utbildning hela dagen Gällivare.

Lägg därtill lilla Thor som vaknat flera ggr på nätterna och velat äta, samt att han igår var så otröstlig så han gick vara i bärselen både när jag lagade middag och sen dammsög jag källarvåningen med han i bärselen bara för att få han att bli lugn. Han verkar ha kommit in i en jobbig period nu igen. :(

Skönt att det blivit milt ute och solen kommit fram iaf. Lilleman sover så gott i vagnen.

Skönt att alla måsten för denna vecka är över, och nästa vecka är det lugnare igen.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards