Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 19 mars 2008

LSO/ Kamikazefisk, eller oerhört intelligent??

Av Paula - 19 mars 2008 22:25

Ikväll hände nåt oerhört förbryllande. (Förbered er för en magisk historia, men sann,  ur Paulas überspännande liv...)

 Skulle bjuda bror på lite Rocky Road, och som vanligt var porten låst och jag knatade ner och skulle öppna. Så här långt inget skumt. *spännande*

Är borta i ungefär 15 sekunder och kommer tillbaka igen, passerar hallen på väg mot vardagsrummet när något skumt gör att jag stannar i hallen, vid akvariet. Min blick ser ner på bänken vid akvariet och där ligger ett luddigt fisklik. Ställer mig där och stirrar på liket och säger till bror att den låg INTE där när jag gick och öppnade... (Och nu började hjärnan spekulera och jag tror i fantasin att fiskstackaren har rymt i morse när jag matade fiskarna.) Men WHAT?? Mitt i allt stirrande och spekulerande börjar det luddiga liket att sprattla omkring där på bänken!! Bror tyckte jag skulle låta den simma lite, och "splatt" så åkte den tillbaka i akvariet och "tjoff" så var den borta, endast luddet flöt omkring som ett bevis på att fisken simmat iväg.

Och fisken mår efter omständigheterna bra. :-)

Har funderat mycket på hur detta är möjligt, då jag har ett heltäckt akvarium, och tanken på att den luddhögen hållit andan sen i morse är ju inte troligt. Så jag kom fram till att den har helt enkelt tagit sats och hoppat ut genom det lilla hålet i locket där sladden till pumpen och värmaren går in... Den ville helt enkelt dö. Eller så har den uppmärksammat hur dammigt det är bakom akvariet och tänkte att: Ahh, där ser det mjukt och fluffigt ut.

Bror trodde den skulle köra en snabbevolution och utveckla fötter och bli den perfekta mannen för mig, men njaaaaa. *asg*


Som sagt, detta var en sann historia, och inga fiskar kom till skada under denna lilla episod. Nä, nu ska jag gå och natta min lilla 7-kilos klump. Puss.

Kul
 
 
Leen

Leen

20 mars 2008 07:48

Jag tror på din brors teori :)

http://blogg.aftonbladet.se/18317

 
spookface

spookface

20 mars 2008 09:44

japp där ser du syrran... det var så som jag trodde..

http://spookface.bloggagratis.se

 
Paula

Paula

20 mars 2008 11:09

Ha ha ha, kanske skulle byta ut fiskarna mot grodor istället. *asg*

http://lso.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards