Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 9 oktober 2008

Av Paula - 9 oktober 2008 18:30

Idag har jag gjort nåt som jag aldrig gjort. Jag har lappat ungarnas gunghäst. Det är en stor gunghäst, och den är klädd i plysch. (stavas det så?) Och Frida har som hållit på att dra den stackaren i svansen, så svansen har lossnat och det har gått hål i baken på hästen.

Så idag shoppade jag tyg, i lite ljusare nyans, och hästen fick en ljus fläck på baken, men hålet är borttrollat nu iaf. :-)

Tänkte att jag skulle sy dit en till fläck så hästen skulle få några ljusa fläckar, men jag fick så ont i fingret av att hålla på att trycka igenom nålen, så det får vara tills vidare. Nu är den inte trasig iallafall. Visserligen saknar den svans, men men.

Så nu har jag massa beige plysch över... Vad ska man hitta på med det??


Annars har jag vart på stan en massa idag. Har både jobbat och shoppat. Köpte lite pysselgrejor till barnen, dom gillar ju att pyssla. SÅ det blev en stor flaska lim, och en ny sax åt frida och en massa papper i olika färger. :-)

Har en känsla av att dom kommer att vilja pyssla hela helgen igen.


Nä, nu ska jag fixa kaffe, har inte druckit nå kaffe än, säkert därför jag är så trött.

PoK.


Av Paula - 9 oktober 2008 10:34

Nu är tårtbotten bakad. Tog den precis ut ur ugnen, och den såg himla fin ut. *stolt* Luktade gott också.

Men jag känner att jag måste skärpa mig. Har börjat slarva med maten. Äter väldigt sällan. Och när jag äter så är det typ smörgås eller nåt. Inte bra.

Idag ska ta fram mat ur frysen och värma.


Kände mig lite låg igår. Mycket tankar på detta med vårdnadstvisten. Känner mig så maktlös. Hemskt att låta nån totalt utomstående bestämma vars mina barn ska bo. Nåja. Måste bara försöka inbilla mig att det kan inte bli sämre. Och sen hjälper det ju inte att jag går och tänker på det heller, det lär ju inte förändra nåt.

Sen har det vart oerhört mycket med skolan också. Så det känns som att man har inte alls haft koll på läget, och jag gillar inte att inte ha kontroll.


Men idag känns det bättre. Bara ta en sak i taget. Och jag har bestämt mig för att lägga pluggandet åt sidan nu. NU får böckerna vänta tills nästa vecka.


Idag ska jag på stan. Ska fotografera mig till det nya väktarlegget, och så ska jag jobba lite också. Sen ikväll kommer Jennifer och Frida, så då ska vi fylla tårtan tillsammans och sen på fredag ska marsipanlocket sättas dit. Men jag tänkte att jag fyller den ikväll, så hinner den dra in lite smak i tårtbotten.

Måste åka och handla lite mjölk och kakor också, och lite papperstallrikar. Sen ska jag iväg och premiäråka på den nya universitetsleden som öppnar för allmän trafik idag. :-)

Såg rondellen där igår, och jisses vad läcker den var med skylten som var upplyst bakifrån i silver och vitt, med texten: Luleå Tekniska Universitet. Den var himla snygg i mörkret. (jämför med världens fulaste rostboll...)


Hujja vad jag skriver om tragiska saker... Rondeller?? Hur normalt är det??

Ja ja, så kan det gå.


Näää, om man kanske skulle ta och äta lite, så man får i sig lite energi.

PoK.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards