Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 29 maj 2008

Av Paula - 29 maj 2008 19:29

Kladdmuffins. (ca 12-15 st)

100 g margarin eller smör

2 ägg

2,5 dl socker

1,5 tsk vaniljsocker

1 kryddmått salt

4 msk kakao

2 dl vetemjöl

0,5 tsk bakpulver


Smält matfettet och låt det svalna. Vispa ägg och socker pösigt.

Tillsätt dom övriga ingredienserna. (tips: använd sil när ni häller i torrvaror så bildas inga klumpar) Blanda sist i matfettet.

Fördela smeten i pappersformar, fyll dom inte mer än 3/4.

(Använd 2 matskedar när ni sätter smeten i formarna, för den är rätt tjock och kletig.)

Grädda i 200 grader mitt i ugnen 10-12 minuter. (varmluft 175 grader)


När muffinsen börjar "sjunka ihop" lite, då är dom klar. I min ugn tar det nästan 14 minuter. Bara prova sig fram, och som sagt, dom är goda som sjutton. :-)

Dagens skörd. *slurrp*


Av Paula - 29 maj 2008 12:26

Nä, inte jag iaf. För nu har jag bakat hela förmiddagen. Det blev kanelbullar och dubbelt upp av mina kladdmuffins. *slurrrp*

Och nu blev muffinsen helt perfekta, var en njutning att smaka en. :-)

Därav rubriken, inte behöver man en karl, när man kan sitta och njuta i lugn och ro av en supergod kladdmuffins som bara smälter i munnen. *ler*

Jag borde ta patent på dom där. Ha ha.

 Sjukt goda är dom iaf. Och nu är frysen full i fika.


Men nu har jag ju vart lite onyttig och ätit massa fika, så sen blir det långprommis i solen och svettas ut allt. :-)

Men inte ännu, Sagis har precis somnat. Hon för övrigt tyckte kanelbulle var supergott. Satt som en fågelunge med öppet gap och ville ha mer. Till middag ska jag vara nyttig och hålla mig till pulver igen.


Tjing tjing, häv er ut i solen nu!!

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards