Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 10 augusti 2008

Av Paula - 10 augusti 2008 14:21

Hi hi. Sitter återigen och laddar in en film på U-tube. Min kamera sitter ju som sagt ännu fast i spela-in-video-läge, så jag kan inte ta bilder med den, men jag kan spela in film. :-)

Och nu har jag fått låna en fiffig manick, nämnligen en minneskortsläsare som man kopplar in i usb-porten. Otroligt bra grej eftersom jag annars inte fått ut bilderna från kameran, eftersom att den fastnat i fel läge. *tjatig*


Nåja, hursomhelst, snart borde det vara klart och då lägger jag upp klippet här som vanligt, på Saga som kryper. *stolt*

Fick dock locka henne med en thé-kartong, då hon ÄLSKAR att tugga på all slags kartong. *flina* Och hon skriker till och med lite i filmen, tänkte så ni får se hennes onda-finn-humör. Ha ha. Sötungen.


**Sitter och rullar tummarna och väntar på att u-tube ska processa klippet klart nån gång idag...**


Annars har vi vart och handlat, och närsomhelst kommer storbarna hem. *längtar* Var också förbi bror och lämnade en dricka till honom, och är så ARG på att nån kan hoppa på en människa, flera stycken mot en... USCH!!

Fick också provköra hans moppe, och ja, JAG VILL HA EN EGEN!! :-)

Jag ser ju ändå ut som en finnig fjortis, så då skulle en moppe passa hyvens till mig. *ler* (är så sne, har helt plötsligt, så här lagom när man är 28 börjat få finnar igen... tack tack...)


Nå nu har u-tube tänkt klart. :-)

PoK.


Av Paula - 10 augusti 2008 08:44

Igår somnade jag nog i tid ändå, trots allt. För jag vaknade av mig själv innan Saga vaknade.


Det är verkligen en jobbig period i livet just nu, men jag har bestämt mig. Borde ha gjort det för länge sen, men det är inte så lätt. Hur som helst, nu tror jag nog att det kommer att bli bättre och bättre, hoppas jag iaf.

Om inte annat så har jag fått klarhet i massor.

It takes 2 to tango... (bara som en parentes)

Jag längtar så till skolan börjar så jag får nåt vettigt att lägga tankarna på. Ska bli oerhört kul att få göra nåt helt nytt för mig.

Även om det är 3 år, så tror jag nog att det går bra.


Idag, kommer storbarna också. *ler* Måste åka och handla innan dom kommer, så vi klarar oss. Har ju inte vart på Maxi på jättelänge ju. Längtar till och med till nästa jobbpass.


Förresten, igår, var jag och sprang, i skogen efter elljusspåret i Morjärv. *ler* Var ruggigt nojjig för att det skulle komma en björn och äta upp mig, men det farligaste jag såg var en 1,5dm lång ödla. *ryser* Den sprattlade iväg just där jag skulle sätta ner foten i en uppförsbacke i ett sandigt parti och jag hoppade som en gasell därifrån, livrädd för att det skulle ha vart en orm, men blev lite lugnare när jag såg benen på den. Huuua, obehaglig var den ändå. Hur som helst, det blev 2 varv, på sammanlagt 6,3km tror jag, och det var ruggit skönt, även om det knappast kan kallas elljusspår nå mer eftersom alla lampor är trasiga, omkullvälta och obefintliga, och själva spåret håller på att växa igen totalt... Väldigt synd, för det är en bra bana i övrigt, om den skulle få underhåll.


PoK.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards