Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 21 augusti 2008

Av Paula - 21 augusti 2008 23:41

Jahaja, så vart man utmanad av Nina.


Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren tre nya bloggare och gör en lista av deras namn... Efter att det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras blogg för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1, Jag har diskmani. Jag kan inte gå och sova om jag vet att det finns disk i köket, och jag diskar säkert 3-4 ggr per dag. Kanske lika att söka jobb som diskmaskin?? Ha ha.


2, Jag kan inte fiska utan ångest. Eller, jag kan ju fiska, men jag vill nog helst inte få fisk, för jag får himla dåligt samvete om jag måste döda den, så löjligt blödig... Men jag gillar att fiska, för avkopplingens skull.


3, Jag sjunger i bilen. HÖGT. Ibland oroar jag mig att folk på gatan ska höra mig vrålandes i min bil, men på E4:an är det lugnt, där vrålar jag på för full hals. Hellre högt än bra. haha.


4, Jag räknar när jag springer. Om det går tungt i vissa partier när jag är ute och springer så räknar jag mina löpsteg. 1-2-3-4-1-2-3-4-1-2-3-4... osv. Tills det går lättare igen, då lyssnar jag på musiken igen. Räkningen gör att jag tvingar mig själv att fortsätta med löpstegen även om man hellre skulle avlida på fläcken. *ler* Fan vad jag saknar att springa!!


5, Mitt kyrkohat. Jag pallar inte av att gå in i en kyrka. Jag mår alltså FYSISKT dåligt och kroppen vill krypa ur skinnet och ta sig därifrån. Mycket har nog att göra med att det finns oftast en präst i kyrkan, och det är nog mer präster jag inte tål... Och det i sin tur har sin förklaring med att en präst sa till en 9-årig flicka som just förlorat sin Pappa att gud ville nog ha Pappa däruppe. Och så blev den lilla flickan ateist.


6, Jag brukar sitta sent på kvällarna och kolla på Ultimate Fighting på tv4-sport, bara för att dom ha SÅÅÅÅÅ snygga kroppar. *dreggel* Och hur gammal var jag nu då? 14?? *host* Våga vägra bete dig vuxen!! *asg*



Jag utmanar vidare.

Spook.

Anna.

Nongkai.


Nu blir det bingen... :-)

PoK.


Av Paula - 21 augusti 2008 16:46

Alltså, testade göra en ny variant på äppelpaj, och den blev SJUUUKT god!!


Det är en smulpaj, och här är receptet:

100g smör

2 dl vetemjöl

Rör ihop till en smulig röra.


2 äpplen i klyftor

2 dl blåbär (ca)

2 msk socker

riven kokos

Sätt äppelklyftorna i botten på en pajform häll sedan på blåbären. Strö en matsked socker över och häll sedan på smulröran. Strö en till matsked socker på och garnera med riven kokos.


In i mitten på ugnen i 225 grader i 20minuter. Smarrigt.

Givetvis med vaniljsås till, men den var god utan med.


PoK.


Av Paula - 21 augusti 2008 14:40

Jo, har idag varit på nån välkomstgrej på en timme i skolan. Och har nu bestämt att strunta i resten tills själva läsningen kommer igång. Det är ju därför jag sökt dit, för att läsa och lära mig nåt. När väl kursen kommit igång klarnar nog resten. :-)


Har idag hittat mitt kursschema (tack A för hjälpen), och insåg att man har ju häcken rätt full periodvis, men det blir nog bra. Måste bara fixa en skrivare så man kan skriva ut det där schemat.


Annars har jag och Sagis vart på långprommis idag, passade på när det inte regnade. Var skönt att få komma ut och få rensa huvudet lite. Och så var vi på konsum och hämtade ut paketet med kläder som kommit från H&M. Så kul!! Nu är alla nya kläder i tvättmaskinen.

Nu behöver Saga en ny overall och lite tjockare mössa och vantar, sen är det nog klart inför hösten och vintern. :-) Just det, nya skor kanske också.


Sen ringde telefonen också, och jag fick höra: Detta passar dig nog som handen i handsken... Det var himla kul att höra. *ler* Får väl se vad som händer härnäst. *tacksam*


PoK.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards