Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 19 augusti 2008

Av Paula - 19 augusti 2008 17:05

Hujja, inte alls bra just nu.


Har vart till läkaren idag... Har skjutit på det i nån månad då jag själv misstänkte vad det kunde vara. Men, nu sa Dr att han också misstänkte det. Jag har mest troligt fått ledgångsreumatism.

Det känns ju jättekul med tanke på min ålder. *ledsen*

Frågade Dr rakt ut om det var dags att gå och gräva ner sig och dö... Men han tyckte att: Äh, ibland har du ont, ibland har du mindre ont.

Så det blev blodprover och remiss till röntgen. (Är min vänsterhand som inte samarbetar så bra alltid).


Men däremot trodde han inte att min onda fot hade reumatiska problem, där var det istället ett av "bandtjofräsarna" (kommer inte ihåg termen) som var inflammerade. Summa: Springförbud i MINST 1,5 månad...

Frågade Dr: Men nu är det väl dags att gå och självdö??

Dr: Nä, du kan ju simma istället för att springa...


Och vidare rådde han mig att köpa nya springskor sen... Ja visst. Vänta ska jag bajsa ut några tusen först...

Men först och främst ska jag knapra Ipren, maxdos i minst en vecka... Ja.


Suck suck suck.... Varför?? Jag tränar, jag äter hyfsat bra... Och detta är tacken. Fy satan vad bitter och ledsen jag är nu. Ok att jag inte kan använda handen alltid, men när jag inte ens får springa... *gråter*

Och tänk om det blir värre fort?? Jag hade för 6 månader sen inga problem, och nu har jag ont varje dag, och ibland kan jag inte böja på fingrarna. Om ytterligare ett halvår kanske det är ännu värre... *jätterädd*


Det räcker nu.. Klarar inte mer motgångar...



Av Paula - 19 augusti 2008 10:19

Har nu flera ggr fått frågan vad jag ska göra med Saga nu när jag börjar högskolan.


Om ni nu är INTRESSERADE, så träd fram med era namn. Jag börjar vara svårt less på att jag i stort sett måste försvara mig och mina val. Jag ska börja HÖGSKOLA, jag ska skaffa mig en UTBILDNING och förhoppningsvis ett yrke och ett jobb. Det är inte så att jag ska börja knarka och gå på gatan...

Jag lever ENSAM, jag har ingen karl som försörjer mig och jag går inte på bidrag. Jag tar hand om mina barn så mycket jag kan och får, och för mina stora barn som bor hos sin pappa betalar jag underhåll. Allt enligt reglerna.

Jag har under graviditeten läst in en kurs på komvux för att ens bli behörig till utbildningen jag sökt. Och anledningen till varför jag VÄLJER att börja högskola nu är för att jag vill kunna försörja mig och mina barn samt att kanske kunna i framtiden ha en liten slant över också när månaden är slut.

Jag är jävligt stolt över att jag ens tog mig in på högskolan, och jag är jävligt stolt över att jag vågar ta detta steg.


Och ni som nu undrar vad jag ska göra med Saga, vad tror ni egentligen??

Saga är 10 månader nu, och dom dagarna jag MÅSTE vara på skolan så har min mamma lovat att ställa upp som barnvakt. Under SEPTEMBER, kommer jag vara tvungen att pussla med barnvakt, men sen ska som sagt Sagas Pappa vara hemma med henne. Och sen ska hon skolas in på dagis, och då kommer hon att vara 1 år och 2 månader.

Om ni nu har några som helst invändningar mot detta, så träd fram tack, och säg med klara ord vad jag skulle ha gjort istället.

Jag bemöter gärna kritik och invändningar, men då ska ni banne mig inte vara anonyma.


Jag anser att jag GÖR MITT BÄSTA, och visserligen kommer det att vara 3 tuffa år, men sen vänder det. Jag är villig att ta 3 tuffa år för att sen ha ett bättre liv och ett jobb som jag förhoppningsvis kommer att trivas superbra med och en lång karriär inom yrket jag valt.


Punkt.

Av Paula - 19 augusti 2008 07:37

Jag är jättepigg. Inte. Saga väckte mig just innan 7. *gäsp* Ska gå och vila sen när hon ska sova sin "efter-frukost-lur".


Det går bra i mitt akvarium, inga av nykmlingarna har blivit trakasserade och uppätna, och salladen har dom lämnat ifred. *fniss* Jennifer kommer bli glad när hon kommer på fredag, nu har hon ju 2 nya malar att döpa. Får se vad det blir denna gång. Brödet dog ju, och Pricken hänger i ännu, han ser lite svullen ut, men han lever. B2 trodde han kanske hade svalt en sten och led av svår förstoppning. *asg* Ja vad vet man. (Alltså, ni ser vilket misärliv man har, klockan är innan 8 och jag skriver ett inlägg om mina fiskar... helt normalt... eller hur var det nu...) Ha ha.


LENA!! Du hade namnsdag igår!! (ser jag nu... lite sent...) Grattis!! Bättre sent än aldrig... *flina*


Idag blir det sitta inne och häcka. Ser att det regnar lika mycket som igår. Sa det blir innemys hela dagen. Kanske ska baka nåt?? Iofs ska jag iväg till läkaren sen, men det är inte förrän på em. Jo jo.


Tänk, imorgon blir jag Paula-Student. Coolt. Skrämmande. Kommer jag kunna sova alls inatt? Förmodligen inte... Kostar att ligga på topp.


PoK.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards