Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 1 januari 2009

LSO/ Premiärinlägg 2009.

Av Paula - 1 januari 2009 09:47

God morgon då. Eller njähh, så god är den inte, är svintrött. Blev en smula sent inatt framför msn. :-)

Sen att jag tänkte blotta mig inatt klockan halv 5 är ju en helt annan femma. *morr*


Förklaring:

Har som sagt grannar ovanför mig, och dom kommer från ett annat land, och dom är jäkla många, en hel drös. Och jag måste erkänna att jag har en smula svårt med folk från andra länder som beter sig knasigt. Det kan jag stå för, det är min åsikt.


För dessa grannar är nattaktiva. Hur det kommer sig har jag ingen aning om, helst med tanke på att dom har ungefär ett fotbollslag med kids i olika åldrar, den yngsta bara ett par år. Och ingen verkar sova på natten. SÅ icke inatt heller. Dom har nån konstig förkärlek till att marchera med sin trupp upp och ner i trapphuset, helst kacklandes högljutt under tiden. *less*

Så återigen inatt klockan halv 5... Och denna drös med grannar är dom enda som hörs i trapphuset, alla andra har ju som vett att gå som folk och hålla käften i trapphuset, åtminstone på nätterna. Så inatt blev jag lite halvrabiat när jag märkte att ungarna började vakna till och bli oroliga när hela horden med grannars stampade i trapphuset, högljutt kacklande, och länge. Tror dom gick både upp och ner... *förbannad*


Så i ett ilsket ögonblick så tänkte jag häva ut min finska förbannade halvnaka kropp i trapphuset och hyscha dom jävlarna. *sur*

Men då försvann dom ut precis. Men så fort det blir en blå vardag, så är det jag som går till områdeskontoret och klagar, dom kan ju fan inte hålla på att väcka ungarna mina på nätterna.

Nån måtta får det då vara.


Men annars är detta året ganska bra hittills, iaf så fort jag får suga i mig lite kaffe. *ler*

På tolvslaget inatt så smög jag in till Jennifer och Frida, strök dom över kinderna och önskade dom gott nytt år. Dom vaknade inte, så dom såg inga raketer på tolvslaget. Blev rörd där jag stod där och tittade på dom 2 systrarna i samma säng, så lugnt sovandes bredvid varann. Och i vanliga fall så bråkar dom i stort sett varje vaken stund. *ler*


Nu blir det årets första kaffe. :-)


 
 
Ingen bild

synne

1 januari 2009 11:56

God fortsättning vännen.Kram Synnöve

 
Yvonne

Yvonne

1 januari 2009 22:04

Gör det! Det skulle jag också ha gjort!
Man får ta seden dit man kommer och det är fan inte att störa grannar hela nätterna! Suck!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards