Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Paula - 4 januari 2009 22:07

Att utropa mig som kandidat till MS är väl kanske inte så trevligt.


Och detta är vad dr tror jag lider av och som jag också tror:


"En eller flera leder kan drabbas och vanligast är att smålederna i händer och fötter drabbas. Många gånger får man även en inflammation i muskelfästen runt lederna, senfästen och senhinnor (benämns ofta psoriasisartropathi eller entesit), vilket kan vara minst lika besvärligt. Allmänna symtom som ökad trötthet och allmän sjukdomskänsla är också vanligt vid psoriasisartrit. "

Taget från Netdoktor.


Och detta är precis mina symptom, smärta och svullnad i småleder i händer och fötter. Sen att jag nu har ont i armen och ryggen har nog med min feber och förkylning att göra.

I och med dessa symptom så har läkarna tagit slutsatsen att jag mest troligt lider av psoriasisartrit där psoriasisen inte brutit ut. Och denna diagnos tänker jag nöja mig med tills något annat oväntat uppstår. För jag VILL INTE ha MS, och jag tänker inte oroa mig för det heller.


Så snälla, lägg ner. Även om tanken kanske är god, men jag har redan en gång sagt att jag tar illa vid mig, så sluta.


Blir ju OND. *morr*



Av Paula - 4 januari 2009 20:13

Ja, min mamma har i sisådär 28 år tjatat om hur fantastiska tranbär är, inte nog med att dom botar ALLA sjukdomar så fixar dom världsfred också. (det sista överdrev jag lite...)

Nåja, hursomhelst.


Idag, känner mig lite risig, proppar i mig vitlök, berocca, och som bonus mammas jävla tranbär. (en näver räcker). Och vad händer??


Jo jag får FEBER!!!


Dock finns det nåt positivt i detta, nästa gång mamma tjatar om dessa fantastiska bär så kan jag med klar röst säga:

-Dom funkar INTE!! HA HA.

Sådeså.


Och kom nu inte och säg som mamma att man måste äta dom varje dag, sånt gillar jag inte.


Svårt glassugen är jag när jag ligger nerbäddad i soffan och fryser med min feber. VILL HA GLASS. Tyvärr är det ju några kolhydrater i glass, så det går icket. *muttrar*

Sen har jag endast läst 10 sidor i socialpsykologin idag, skäms på mig, men då har jag å andra sidan lokaliserat och samlat ihop alla anteckningar och utskrifter till kurserna, så nu har jag överblick på vad som ska gås igenom till tentan.  Hur mycket som helst ju...


Nåja.

Åter till soffan, filten, tv:n och självömkandet. *djuup suck*

Kul att åka tåg t.o.r till gve imorgon och hämta saga. *host* Hoppas jag överlever. Gäller att dopa sig innan tror jag.


(Oj vad jag är ynklig, sååå ont i ryggen när jag får feber...)


Tjing.

Av Paula - 4 januari 2009 18:50

Måste ju bara berätta att när jag var nästan inne i stan idag, på promenaden så såg jag ett par, en tjej och en kille som stod på kajen.

Helt ensamma i kylan, i solnedgången så stod dom och dansade ihop, och då och då stannade dom och pussades.

Det var så oerhört fint att se att man blev helt varm.

Så himla romantiskt, och man kunde nästan se hur nykära dom var.

Så där gick jag och lyssnade på denna låt och tänkte på en viss person. *ler*


Helt varm inombords. (Mr M, miss u).

Av Paula - 4 januari 2009 15:47

Var lite kaxig idag, är ju svinkallt ute, men ändå pälsade jag på mig och promenerade dom 4 km in till stan.


Dunjacka, mössa, halsduk, musik i öronen, dubbla vantar och det viktigaste av allt: TJOCKSOCKAR!! Frös ingenstans. :-)


Nåja, tanken var att jag skulle gå till pressbyrån och köpa tågbiljetter till imorgon då jag ska hämta Saga. Så dit gick jag, med pengar i fickan och allt. Men NEJ, det går inte, man kan hämta ut redan förbokade biljetter, men inte boka och köpa via dom.

Jag- Men det står ju på hemsidan att man kan både boka och betala och hämta ut biljett hos er, är ju därför jag inte förbokat, för man skulle ju lika kunna göra det hos er.

Expedit- Ja, det står mycket på den där hemsidan... Men det går inte.


*morr* Jävla lepran.

Nu blir det att kliva på tåget utan biljett igen, och betala dyrare priset till konduktörn igen. *surar*

Och så den där inställningen, "det står så mycket på hemsidan", va faaaan är det för jävla inställning?? Kamma er för fan!!


Nåja, gick i ilskan därifrån, och sladdade in på apoteket och shoppade maxipack med berocca. Där stötte jag på Mr HJ, helt sinnes, är en barndoms-skolkompis till mig, och dom sista veckorna har vi sprungit på varann helt sanslöst ofta. *ler* Nåja, önskade god fortsättning och traskade vidare sen till vårt shoppingcenter. (smedjan).

Där kollade jag när bussen hem skulle gå, kände inte för att traska i 4 km till.

Så då hade jag ca en halvtimme att döda innan bussen skulle gå, så jag råkades shoppa lite. *host*


Saga kommer bli så söt i den dressen, den var nersatt dessutom från 229 till 129. :-) Värsta fyndet, sen fick lilldamen 2 par strumpor också.


Så jag är ganska nöjd ändå.

Jag fick 40 minuters rask promenad, en massa berocca, och sötkläder till sötungen. :-)


Näpp nu ska jag ta och kurera mig själv lite. Berocca, vitlök, och tranbär, denna förkylning som lurar ska inte vara välkommen. *kaxig*

Kanske ett varmt bad också.

Av Paula - 4 januari 2009 12:57

Nu är man helt alone. Kidsen har åkt till deras pappa.

Blev lite halvsur en snabbis, då han kom med ett nytt schema, så Januaris helger som jag skulle ha barnen fick ändras.

Sen insåg jag att det var perffa, för det innebär att jag är barnledig helgen när vi ska till KAAALIIIX. *ler*

Dock påpekade jag att det var som fan att komma med ändringar såhär samma månad när vi redan kommit överens.

Men jag är glad, det blev ju till min fördel.

SÅ nu är alla helger fram till sommaren planerade.


Är ju tanken att jag ska plugga som en dåre nu när jag är ensam. Men jag är aptrött efter natten. Somnade inte om förrän klockan 6. Och så upp med kidsen.

Känner att nattens piller sitter i ännu också, bara alvedon räckte inte, så jag fick kombinera med annat, och jag är ännu lite groggy av det. Dock har jag inte ont. *wohooo*


Nä, lite frukost kanske. Har inte hunnit äta ännu, ska försöka fortsätta med min kolhydratfattiga diet nu efter gårdagens godisätning.  

Ska nog ta en prommis idag också och motionera lite.


Tjing.

Av Paula - 4 januari 2009 04:10

Nu är man inte så kaxig alls.

Har knappt sovit nåt, inte vetat hur jag ska ligga.

Bara erkänna det faktum att reumatismen sprider sig, även om jag inte vill. Har försökt att inte låtsas om det. Men när man inte kan sova en natt utan att proppa i sig smärtstillande då är det nåt som inte stämmer. Till slut klev jag upp, med tårar rinnandes och gick till pillerskåpet och kapitulerade. *ledsen*

Dom senaste nätterna, i över en vecka har jag tagit smärtstillande på kvällen, igår gjorde jag inte det i hopp om att det inte skulle behövas. Men fan.

I stort sett alla fingrar i vänsterhanden värker, men värst är att det har spridit sig till armbågen och armen. Gör konstant ont, och att sova verkar vara omöjligt. *gnällig*

 

Kanske lika bra att ringa till reumatologen på måndag och berätta att kortisonsprutorna funkade lika bra som ett hål i en hink. Men fan ta henne om hon försöker mickla in en sån jättespruta i min armbåge, då jäklar. *rädd* Då får hon då banne mig söva ner mig eller supa mig i fyllan först.

 

Men om jag ska vara en smula allvarlig så är jag faktiskt rädd. Tycker att det går så fort. Att ha ont i ett finger, det kunde jag ta, men att det har spridit sig inom loppet av nån månad till hela handen och armen känns ju föga upplyftande. L

Bara detta skov går över så jag får vara smärtfri ett tag iaf. Har haft konstant ont i en månad nu. Men dom sista 2 veckorna har varit riktigt jobbiga. Eller dom sista 2 veckorna har jag vart beroende av smärtstillande till nätterna, och ibland på dagen också.

Så nu sitter jag helt enkelt här och väntar att tabletterna kan verka så att jag kanske kan sova.

 

Vart en smula självömkande nyss och undrade hur jag skulle palla att bli sjuksyrra med dessa problem med smärtor. Men då kom jag på att om House klarar det så varför inte jag.

Jag kommer bli Syster Paula, skitond, elak och knapra piller. Lysande. Så länge jag få vara en bråkdel så frän som House kan jag väl leva med det. *ler*

 

Och för övrigt, varför i h-vete funkar inte bloggen på natten?? Fattar dom inte att folk måste få gnälla av sig kring 4 på natten?? *daaah*

Nä, ska testa bädda ner mig i soffan och se om Mr Alvedon kan fixa bort det onda.  

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards