Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Paula - 1 januari 2009 22:26

"om gulligt vore vatten skulle du vara atlanten"  -Mr M.


*ler* Ser ni, jag är inte bara ond.

Av Paula - 1 januari 2009 22:04

Jo jo.


Min dag:

  • Hade lust sälja kidsen ett tag, men det gick över.
  • En granne plingade på och ville köpa en rulle dasspapper, men jag gav en åt han snäll som jag är.
  • Har kollat Ivanhoe för första gången i livet, ganska ok.
  • Har suttit och läst Daniel Sterns utvecklingspsykologi, ganska intressant.
  • Hittade en dammråttefamilj under min sån här "håll-ordning-på-papper-pryl-på-databordet". Utrotade den.
  • Har knölat in julgranen i pyttelillakartongen och blev förvånad i år igen att det gick så smärtfritt.
  • Har börjat få tentapanik igen... *iiiiihhh*

Annars så har sagis blivit lite sämre, A ringde och berättade att dom vart till dr redan, hon är slemmig i lungorna. Fick en massa meducin, så nu hoppas vi på bättring. Stackars sötmaja.


Angående dom andra kidsen, vi gick ut och åkte stjärtlapp. Den ena var skitsur och gick och surade, den andra var skitarg när vi sen skulle hem. Så den ena gick sur som en citron och tittade i marken, och den andra grät så hela norrbotten hörde. Då kan jag säga att jag var lite trött på otacksamheten. Men men, dom fick tänka lite och sen gick det över.


Men nu sover dom, och nu är dom så snälla så. *ler*


Av Paula - 1 januari 2009 13:17

Jo jo, nu sitter man här apmätt. Har lekt avfallskvarn och ätit resterna av gårdagens tacos. *mums*

Nu har jag bara 2 kids hemma. Sagas Pappa har vart och nallat saga av mig. :-) Stackarn är dock himla hostig, får se om dom måste besöka dr imorgon.

Håller tummarna att hon frisknar till, känns som att hon vart sjuk hela december. Ja, sen hon började på dagis.


Annars då, jag drog världens lamaste metafor igår på msn, om fiske... Fattar inte, men jag tycker om fiskemetaforer. Ungefär i stil med:

Livet är som att fiska, ibland får man bottennapp, man tror man har värsta fina fisken på kroken och upp får man en gammal jävla stövel! *asg*


Hur som helst, min metafor igår var helt annars. Och den gick hem konstigt nog. Men i gengäld så blev jag kallad GÖS. Min lilla Gös??!! (Var tvungen googla för att se vad det var...) *fniss*

Nåja, tar det som en komplimang, även om abborre hade vart snäppet fränare.

Var nog första gången jag blev refererad till en fisk, men men, det var ju jag som började. *skrattar*



Gös, för er som inte vet. En fisk i familjen abborre.

Rekordet ligger på 12 kilo.





Jisses, vilket märkligt inlägg detta blev...


Kom att tänka på vår gamla biologilärare i högstadiet, Torbjörn F, han frågade MINST en gång per lektion vad en fisk andas med.

- Gälar!

- INTE SVÄRA!!

Sen skrattade han, varje gång. *ler*


Ja ja, hur som helst metaformässigt så är det färdigfiskat. Har liksom fått den finaste ädelfirren på kroken ju. *ler*


Av Paula - 1 januari 2009 09:47

God morgon då. Eller njähh, så god är den inte, är svintrött. Blev en smula sent inatt framför msn. :-)

Sen att jag tänkte blotta mig inatt klockan halv 5 är ju en helt annan femma. *morr*


Förklaring:

Har som sagt grannar ovanför mig, och dom kommer från ett annat land, och dom är jäkla många, en hel drös. Och jag måste erkänna att jag har en smula svårt med folk från andra länder som beter sig knasigt. Det kan jag stå för, det är min åsikt.


För dessa grannar är nattaktiva. Hur det kommer sig har jag ingen aning om, helst med tanke på att dom har ungefär ett fotbollslag med kids i olika åldrar, den yngsta bara ett par år. Och ingen verkar sova på natten. SÅ icke inatt heller. Dom har nån konstig förkärlek till att marchera med sin trupp upp och ner i trapphuset, helst kacklandes högljutt under tiden. *less*

Så återigen inatt klockan halv 5... Och denna drös med grannar är dom enda som hörs i trapphuset, alla andra har ju som vett att gå som folk och hålla käften i trapphuset, åtminstone på nätterna. Så inatt blev jag lite halvrabiat när jag märkte att ungarna började vakna till och bli oroliga när hela horden med grannars stampade i trapphuset, högljutt kacklande, och länge. Tror dom gick både upp och ner... *förbannad*


Så i ett ilsket ögonblick så tänkte jag häva ut min finska förbannade halvnaka kropp i trapphuset och hyscha dom jävlarna. *sur*

Men då försvann dom ut precis. Men så fort det blir en blå vardag, så är det jag som går till områdeskontoret och klagar, dom kan ju fan inte hålla på att väcka ungarna mina på nätterna.

Nån måtta får det då vara.


Men annars är detta året ganska bra hittills, iaf så fort jag får suga i mig lite kaffe. *ler*

På tolvslaget inatt så smög jag in till Jennifer och Frida, strök dom över kinderna och önskade dom gott nytt år. Dom vaknade inte, så dom såg inga raketer på tolvslaget. Blev rörd där jag stod där och tittade på dom 2 systrarna i samma säng, så lugnt sovandes bredvid varann. Och i vanliga fall så bråkar dom i stort sett varje vaken stund. *ler*


Nu blir det årets första kaffe. :-)


Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards