Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 4 januari 2009

LSO/ Inatt.

Av Paula - 4 januari 2009 04:10

Nu är man inte så kaxig alls.

Har knappt sovit nåt, inte vetat hur jag ska ligga.

Bara erkänna det faktum att reumatismen sprider sig, även om jag inte vill. Har försökt att inte låtsas om det. Men när man inte kan sova en natt utan att proppa i sig smärtstillande då är det nåt som inte stämmer. Till slut klev jag upp, med tårar rinnandes och gick till pillerskåpet och kapitulerade. *ledsen*

Dom senaste nätterna, i över en vecka har jag tagit smärtstillande på kvällen, igår gjorde jag inte det i hopp om att det inte skulle behövas. Men fan.

I stort sett alla fingrar i vänsterhanden värker, men värst är att det har spridit sig till armbågen och armen. Gör konstant ont, och att sova verkar vara omöjligt. *gnällig*

 

Kanske lika bra att ringa till reumatologen på måndag och berätta att kortisonsprutorna funkade lika bra som ett hål i en hink. Men fan ta henne om hon försöker mickla in en sån jättespruta i min armbåge, då jäklar. *rädd* Då får hon då banne mig söva ner mig eller supa mig i fyllan först.

 

Men om jag ska vara en smula allvarlig så är jag faktiskt rädd. Tycker att det går så fort. Att ha ont i ett finger, det kunde jag ta, men att det har spridit sig inom loppet av nån månad till hela handen och armen känns ju föga upplyftande. L

Bara detta skov går över så jag får vara smärtfri ett tag iaf. Har haft konstant ont i en månad nu. Men dom sista 2 veckorna har varit riktigt jobbiga. Eller dom sista 2 veckorna har jag vart beroende av smärtstillande till nätterna, och ibland på dagen också.

Så nu sitter jag helt enkelt här och väntar att tabletterna kan verka så att jag kanske kan sova.

 

Vart en smula självömkande nyss och undrade hur jag skulle palla att bli sjuksyrra med dessa problem med smärtor. Men då kom jag på att om House klarar det så varför inte jag.

Jag kommer bli Syster Paula, skitond, elak och knapra piller. Lysande. Så länge jag få vara en bråkdel så frän som House kan jag väl leva med det. *ler*

 

Och för övrigt, varför i h-vete funkar inte bloggen på natten?? Fattar dom inte att folk måste få gnälla av sig kring 4 på natten?? *daaah*

Nä, ska testa bädda ner mig i soffan och se om Mr Alvedon kan fixa bort det onda.  

 
 
Ingen bild

Ninni

4 januari 2009 11:30

Hej, brukar kika in på din blogg ibland utan att skriva något men idag tror jag att jag kan bidra med lite information.

Låter jättejobbigt för dig med dina problem, jag undrar om du kollat med reumatologen att det är reumatiskt. Som du beskriver det med skov och så låter även likt en sjukdom som kallas MS. Det är en lite allvarligare sjukdom och du borde kolla så det inte är den.

Jag jobbar på ett vårdhem där vi jobbar mycket med brukare som har både reumatiskt och MS och jag vill bara säga att även om sjukdomen kan vara handikappande så finns det mycket glädje och livsgnista hos mina brukare. Sedan finns det mycket bra hjälpmedel idag om man behöver sådana. Men jag hoppas ju att du inte behöver sånt på många år ännu. Tycker du kämpar på jättebra, speciellt med 3 små barn som skall bäras, lyftas och så ibland.

Hoppas du känner att det finns hjälp och hopp även om det är tråkiga sjukdomar.

Kram / Ninni

 
rosalucia

rosalucia

4 januari 2009 11:42

Nämen blää vilket elände!!! Fy för att ha så ont, tacka sjutton för att man blir gnällig..vem skullem inte det.
Tycker också det låter mer som MS, med tanke på skoven, kolla upp det!!!! (Det finns också specialmadrasser som underlättar för smärtor på natten).
Hoppas du får en hyfsad dag iallafall!!!!!
Kram

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Paula

Paula

4 januari 2009 12:53

Hörrni, reumatism kan också gå i skov, och jag hoppas verkligen att det inte är MS, och det tror jag inte heller då symptomen inte alls tyder på det. Jag lider alltså av ledvärk och ledsvullnad som kommer i skov, typiska symptom på reumatism.

För helskotta, ni får inte göra mig sådär nojjig. ;)

http://lso.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Egirl

4 januari 2009 15:55

Bra tänk Paula... Om House klarar det så klarar du det!!!

 
Yvonne

Yvonne

4 januari 2009 18:19

Jo, jag har nära vänner som har blivit hjälpta av nyponpulver vid reumatism... Låter kanske flummigt men du kan ju kolla upp det om det låter intressant...

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Paula

Paula

4 januari 2009 18:40

Egirl, avisst. *ler*

Yvonne, låter onekligen skumt, men det kan väl knappast skada. :-)

http://lso.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elvira

5 januari 2009 02:35

Hehe, rätt inställning där!
Ääääälskar åxå House, han får mitt sämsta humör till lycka på bara några minuter=)
Borde man ju ha i dvd-box, kom jag just på..hmm, ska holla om det finns, ynka Tisdagkvällar är för kite faktiskt!
Hoppas ändå att smärtan ger sig..förvärras det förresten av stress?
Skulle ju isåfall vara ganska logiskt..hur som helst, nu är det natt igen, å jag hoppas du sover gott!
Kram

 
Yvonne

Yvonne

5 januari 2009 09:31

Vill bara flika in att dom äter nyponpulver från hälsokostaffären.
Inte nyponsoppspulver! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards