Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 7 januari 2009

LSO/ Weheeey så lysande, inte...

Av Paula - 7 januari 2009 13:36

Japps. Mina telefonsamtal har ju inte genererat nåt alls idag.


Brottsofferjouren: skulle ringa och kolla om man kunde få lite ekonomisk hjälp därifrån iom att bilen blivit stulen, fick då veta att det krävs att tjuven som stulit bilen har varit inom "statligt ansvar" dvs en fånge på permis eller så, då hade staten ersatt via brottsoffermyndigheten. Så det gav nada.


Verkstan: skulle kolla hur det går med bilen. Fick veta att dom inte hunnit kolla på den. För huven gick inte att få upp, och den startade inte, men dom skulle väl försöka få in den i verkstan så dom kan kolla bättre.


Lysande. Har varit obehagligt många röda dagar under jul och nyår så inget har ju hänt. *suck*

Sen hade jag fått ett mail från läraren i hälsa, då många skickat frågor till hon, och hon svarade att det kommer komma nån fråga om några hälsobegrepp i en bok som jag inte har kollat i då jag inte har den. Lysande. Omtenta nästa då. *ännu mera suck*

Vilket jävla röv.


Hade ju tänkt hinna till biblo under denna vecka och kolla in dom 2 böcker som jag saknar, men det kan jag ju inte eftersom jag ska vara med saga på dagis. Sunkigt. Ja ja. Bara förbereda sig för omtenta.

För jag menar, jag kan knappast ha så tur som på förra tentan att jag hade råflax med frågorna. Det resultatet borde ju komma under denna vecka tycker man. Nä just det, röda dagarna, dröjer väl 2 veckor till innan dom resultaten kommer. Fatta glad jag är att jul-aset är över.

Ska förövrigt byta bort julgardinerna idag.

Och jo, jag är lite stingslig idag, men jag har ju mens!!! *morr* Och inge choklad har jag, eller ju vänta, jag har ju min "nödfalls-mörkachoklad" i kylen, kanske ska nalla en bit. För det får jag väl ändå, en liiiiten bit. *flin*


Det känns faktiskt lite i kroppen, som att denna protein-diet har gett resultat, för imorse när jag borstade gaddarna så tänkte jag: "måste nog stänga byxorna, så dom inte hasar.." Sen skulle jag ju knäppa byxorna, men dom var ju redan knäppta. *ler*

Ja hujja, ni ser vad ytlig jag är.... Men bara för att skärpa till sig efter julens frosserier. :-)


 
 
Yvonne

Yvonne

7 januari 2009 14:43

SJÄLVKLART! När man har mens får man äta choklad. MYCKET choklad! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Leen

Leen

7 januari 2009 17:22

Har dom inte börjat med bilen ännu?! Usch vad trist!

http://blogg.aftonbladet.se/18317

 
Paula

Paula

7 januari 2009 17:54

Leen, näää, men tro jag är glad över alla blå-vardagar nu så det börjar hända grejer. :-)

http://lso.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards