Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

LSO/ Sådärja.

Av Paula - 20 januari 2009 19:07

Fullt ös idag. Jisses.


Saga fick mig att bli nojjig och ringa jourcentralen. Hon gjorde nämnligen illa sig, IGEN. För typ 3 gången bara idag. Har ju min kökspall alltid undanstoppad under diskbänken så saga inte ska kunna klättra på den. Idag kom hon på att man kan dra ut den därifrån. När hon då pysslade med detta dragande i pallen så snubblade hon baklänges och drog pallen över sig.

Vilket resulterade i att hon slog bakhuvudet i golvet och fick pallens träsits mitt i pannan. *aj*

Hon skrek, och jag fick en smärre infarkt och ringde till jouren. Men ingen fara, hon repade sig och verkar inte fått några större skador.


Se vilket blåmärke just mitt mellan ögonbrynen. Blev en jäkla bula där också. Hujja.

Nu är pallen beslagtagen och förflyttad till tvättstugan. Sådeså.


Livet blev mycket bättre när man fick smaka chokladkaka. Jättegott.

Helt lyckad blev den. *skryter*


Och så har en männska från folksam vart förbi nu ikväll och pratat om pensioner och försäkringar och en massa sånt. Blev kanske liiite klokare, men inte mycket.

Dock insåg jag att om jag dör, så blir det en massa cash till kidsen. En sisådär 700 000 typ. Minst. Jag kanske borde höja min livförsäkring, nog är jag väl värd en mille? Minst??

Nää, huuga vad makabert.


Och mätt är jag också. Folksam-männskan var så storbjuden och åt inge fika, så jag har offrat mig och ätit upp allt. *raap*

Måste ju ladda för att orka hojja till skolan imorgon. Ha ha.


Vad fan ska jag hitta på nudå??

Vill ju kela.

 
 
Ingen bild

synne

20 januari 2009 21:55

Din tok fia.Tur att det gick bra med den lilla.Dom är snabba dom små liven.Jag tycker du är värd två mille."smil" Nej nu ska jag hoppa i säng och fundera vem som skickade brevet till mig.Har du någon aning??Kram S

 
Paula

Paula

20 januari 2009 21:58

Synne, näädu, jag har inte nån aning. Skulle jag vara i din sits så skulle jag vara dödligt nyfiken. *ler* Sov gott, kram.

http://lso.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Élvira

20 januari 2009 22:20

Men duuu..vilken vilding till lillkiddo du har!
*gulp*
Tycker att du imponerar mig,för att du fixar det utan typ Valium.. =)
Min stora tjej va åxå så där hiskeligt vild,,fasen, minns trädklättringen med riktig fasa..huhuhh..klättrade i precis allt, nåja, din gumma kan ju lära sig, av sina smällar,vi hoppas det*ler*
Kramis

 
Malin

Malin

20 januari 2009 22:52

Men jisses! Vad har du producerat för klätterapa? *ler* Inte minns jag att J eller F var igång så här mkt och slog sig?

http://onormalins.blogg.se

 
Yvonne

Yvonne

21 januari 2009 08:47

Stackars lilla Saga! I den här åldern tycker jag det händer olyckor hela tiden! Dom är hopplösa ju! Klättrar och petar, i ALLT!
Hoppas att huvudet mår bättre snart då!
Kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Paula

Paula

21 januari 2009 12:27

He he, ja har sagt det förr och säger det igen... Sagas pappa hittade dom minsann uppe på ett tak när han var en parvel. Så hon är ju lugn, ÄNNU...

http://lso.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards