Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 7 juni 2009

Av Paula - 7 juni 2009 21:32

Ja jisses. Idag har det hänt massor i barnens liv.


Jennifer har fått ett eget rum. Nu slipper hon dela med mellansyster. Eget skrivbord, egen dörr, egen säng. Hon har bestämt själv hur det skulle bli och fått boa in sig med hästaffischer på väggarna. Fick även välja en blomma att ha i fönstret.


Frida har blivit stor tjej, nu ligger hon på överslafen i våningssängen, så stolt. Nu är hon STÖRST i sitt och sagas rum. :)

Hon har tagit över jennifers plats i rummet och hon var näst intill lyrisk.


Saga är inte längre ensam i sitt rum, nu har hon sällskap av sin bästaste vän frida. Dom 2 leker jämt med varann. Det puttas vagnar och körs bilar och skrattas.


Allt detta resulterade i en konstig nattning för barnen. La frida och Saga klockan 20.00 Bägge 2 i samma rum. Förstod att det skulle ta tid för dom att somna, och det gjorde det. Första 40 minutrarna skrattade dom hejdlöst därinne. Men jag lät dom hållas. Sen blev dom tröttare. Saga började slänga ut tutten och nallarna från sängen. Fick säga till några gånger. Men klockan 21.00, då gav dom upp. Nu sover dom. Det är ju en vanesak för Saga att sova med sällskap, och för frida att sova med lillasyster. Hoppas att dom somnar snabbare imorgon. :)


Nu ska jag i badet... ;P  


Av Paula - 7 juni 2009 13:16

Just det, kom precis på nu att jag måste ju shoppa den där tätningsringen idag... Hade glömt bort det.

Måste även shoppa ett batteri, då brandvarnarhelvetet började larma klockan 8 imorse... Svagt batteri. *sucka* Det var den sovmorgonen.


Sen har jag även en tanke att byta rum på kidsen.


Jennifer måste få ett eget rum. Hennes småsyskon är och rotar i hennes prylar jämt, så nu är tanken att hon ska få ta Sagas rum, och Saga ska få dela rum med Frida. Dom är ju ändå med varann hela tiden, så då kan dom ju sova i samma rum med.

Och då kan jennifer STÄNGA dörren till sitt rum. Funderar även på att larma, och sätta minfält framför hennes dörr så dom där små kleptomanerna (saga och frida då) ger fan i att stjäla hennes prylar.


Det är då tanken iaf idag.


Dock måste jag fixa ett till skrivbord då.

Jennifer har ju ett. Men Saga och frida måste ju också ha ett i sitt rum då. Men det får jag se om jag kan fixa till veckan.  Hade vart bra att hitta nåt begagnat och billigt.


Nåjoo.


Annars är jag lite smått less på kylan ute... Vill ha SOL och varmt!!!

Sådeså.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards