Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 13 juli 2009

LSO/ Fan så mör.

Av Paula - 13 juli 2009 19:52

Gosh, liiite smått sliten nu. Insåg det när jag "pratade" i telefon, höll på att somna med luren i örat... (F´låt A, var liite trött).


Masade mig dock ur soffan, och nu håller jag på att laga massa mat så jag kan fylla matlådor igen. Sista matlådan tog slut idag på lunchen. Så nu står det en fläskfilegryta på spisen och puttrar. Mums.


Annars så var det jobb idag. Hade en SUVERÄN dag på jobbet. Fick en sån där AHA-upplevelse. En tanke slog mig då att lilla jag kan faktiskt påverka en människa, lilla jag kan göra den där skillnaden, och det kändes banne mig stort. Och denna upplevelse hade jag på morgonen, så hela dagen blev som sagt jäkla bra. *nöjd* Kommer kännas en smula trist att återvända till skolbänken, men jag antar att jag kommer att bli utringd under terminen också.


Sen efter worket så hojjade jag hem och snörde på mig löparpjucksen och for ut och sprang en mil. Även det var helt suveränt!! Hade min nya Mp3-spelare med mig, och den där beat&run funktionen var himla bra, man höll som bra tempo hela vägen. Men jag ställde den lite fel distansmässigt, den trodde jag hade sprungit 8,1 km när jag sprungit milen. Mitt ögonmått är nog inte så bra när det gäller att uppskatta 100 m. *suck* Däremot så hade den fått ihop över 9000 steg och förbränt närmare 600 kalorier, under löpturen. :)

Även batteriet höll så länge.


Näpp, om man skulle fixa klart i köket, ta undan disken, och sen bara slappa. Oj vad skönt med sovmorgon imorgon. *lycka*

 
 
Linda

Linda

13 juli 2009 21:29

Längtar tills min rosa kommer. Lite extra nu när du gav den fina recensioner. :)

http://lehla.blogspot.com

 
Paula

Paula

13 juli 2009 22:09

Linda, men du, glöm inte att den känns oerhört plastig. Man har svårt att tro att den är liksom äkta. Känns mer som kidsen leksaker. :P

http://lso.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Leen

14 juli 2009 12:17

Ja ibland kan man påverka mycket positivt med, i våra ögon, så lite... Bara något ord, en blick, ett leende eller en handling.

Vad roligt att läsa om din löpning! Ikväll ska jag springa 2,6:an på Ormberget igen. Tänkte köra den var tredje dag ungefär till att börja med.

Stockholm Marathon 5 juni 2010 :-D

 
Paula

Paula

14 juli 2009 16:36

Lena, men då kanske vi syns på berget, ska dit och kära 5,4:an ikväll. :)

http://lso.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

14 juli 2009 22:00

Paula: Hihi, plast är det jag gillar bäst. Men det är kanske bra att den känns plastig och ser ut som en leksak, annars hade man kanske aldrig vågat ta med den ut i spåret?

http://lehla.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards