Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 24 februari 2009

Av Paula - 24 februari 2009 20:50

Nån som vill köpa lite snor?? Ingen??


Jisses vad jag är förkyld nu. Hostar och nyser om vartannat. Ganska kul. (NOT).


Nåja, har fått lite gjort iaf.

Fixat klart referensen och kollat igenom arbetet som ska lämnas in, samt skickat lite mail höger och vänster.


Nu hade jag velat ha glass, och en speciell person att kela med i soffan. Men jag får nöja mig med House, kvällens räddning.


Fan vad tråkigt inlägg, sorry.

Av Paula - 24 februari 2009 18:20

Gammalt klipp, eller nja, nån vecka iaf som jag nu laddat upp.

Dom är så roliga när dom leker ihop saga och frida. *älskar*


Av Paula - 24 februari 2009 16:29

He he, jag är lite hes.

Hostan har gjort att jag stundtals låter som en kille i målbrottet med whiskey-röst. *skrattar*

Jättekul tycker jag och roar mig med att prata och sjunga för mig själv.

Och nää, jag är inte normal... :P


Annars var Bror förbi nyss med en present till Sagis. En skattkista som hon kan ha sina pengar i. :-)

Så nu har alla barnen varsin skattkista.

Ser fint ut i vitrinskåpet där alla kistor står på rad.

Tack tack. :-)


Nä, kaffe och halstabletter blir det till middag för mig nu. Tjing.


Av Paula - 24 februari 2009 15:29

Jag är fan inge pigg.

Inge fräsch heller.


Hostar ganska mycket. Fick däremot en 30-minuters tupplur på soffan nu efter skolan, det var skönt. Det behövdes kan jag säga.

Och så var det himla nice med liten promenix i solen till dagis och hämta saga.


Hade fått mejl från en lärare nu också och blev en smula irri.

Vi ska ju som sagt fixa en massa uppgifter nu. Och NU kom hon på att OJ i en av uppgifterna så står det att vi i grupp ska berätta för varandra om våra patienter, men att vi inför seminariet väljer och presenterar EN patient.

Och nu som sagt kom hon på att oj, så var det inte tänkt.

Tanken var att detta  ska vara en individuell uppgift och var och en ska vid seminariet presentera sin patient och göra en power-point-presentation om denna.

I studiehandledningen står det att vi ska vara i en grupp på 4 personer, och nu ska vi alltså göra den själv. Och vi är redan klar med denna uppgift, den ska ju som presenteras på måndag, om mindre än 6 dagar.

Jag formligen HATAR när folk inte kan sköta sitt jobb ordentligt. Hur svårt kan det vara att läsa sin egen studiehandledning innan man skickar ut den??


Kan ju säga att det är inte första gången det är FEL på denna kurs. Bilagor som skickas ut i efterhand, och schemaändringar ganska frekvent. Senast igår fick jag ett mejl om ett schemafel... *suck*

Jag förstår att man kan göra fel, men att varför ska det drabba studenterna jämt??


Nåja, har iaf skickat ett mejl åt läraren och gett min åsikt. Lite sent att börja lägga till grejer nu bara nån vecka innan tentan. Hon borde kunna ta lite eget ansvar faktiskt.


Ja ja, får se vad som sker. Jag var inte den enda som var lite less på dessa fel. Tror det kommer bli en massa mejl till henne nu.


Näpp, en halstablett på det här. SÅ blir det bra.

Av Paula - 24 februari 2009 07:29

Idag ska jag kämpa vidare.

Har sovit som en stock sen jag väl la ifrån mig boken. Gav mig som fan på att repetera hela kapitlet om immunologi, så det blev en del läsning.

Men nu är jag ganska trött.


Men det har nog med att göra med att jag inte är frisk.

Hostar som bara den och känner värk i ryggen. Tror det är nån feber på G men har tagit alvedon och ska bege mig till föreläsning och se hur länge jag pallar med idag.

Bara jag orkar sitta med när vi ska göra grupparbetena, annars får jag dåligt samvete.


Tack själv Synne för mailen. :-)


Nu ska jag och Saga ta på oss kläder och bege oss och ta tag i denna tisdag.

Tjing tjing.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards