Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Paula - 25 februari 2009 20:02

Måste bara får berätta att det är inte bara pest att ha sjukt barn hemma.


Det finns något gott i det, och det är att vi har faktiskt fått en massa tid att umgås med varann. På sistone känns det som att det bara har vart skola och dagis och lämna och hämta.

Men inte idag.

För mellan kräkningarna och gråten så har vi haft det supermysigt jag och saga.


Vi  har gosat in oss i soffan och lillsötis har legat i famnen på mig och varit så kelig. När hon är frisk har hon minsann inte tid sitta still och kela.

Så det känns verkligen som att vi har fått mysa idag. Det finns faktiskt inget mysigare än att sitta och kramas med sin lilla dotter. Just för att man vet att det kommer man inte alltid att få göra, dom rackarna växer ju upp. Så man ska passa på att njuta av dom små ögonblicken som kommer.


Men dock är det ju inte så kul att oroa sig för stackarn. Hon har inte fått i sig mycket alls idag. Och hon ligger minus på vätska, så jag hoppas att det vänder.  


Nu ska jag bädda ner mig i soffan och se om jag orkar vara vaken till Greys.



Av Paula - 25 februari 2009 15:26

Att vara stark är inte

att aldrig falla

att alltid veta

att alltid kunna

Att vara stark är inte

att alltid orka

att skratta

att hoppa högst

eller vilja mest

Att vara stark är inte

att lyfta tyngst

att komma längst eller

att alltid lyckas

Att vara stark är

att se livet som det är

att acceptera dess kraft

att ta del av den

att falla till botten,slå sig hårt

att alltid komma upp igen

Att vara stark är

att våga hoppas när ens tro är som svagast

att se ett ljus i mörkret

att kämpa för att komma dit.


Lånade denna av Synne. Tack. :-)

Ville dela med mig av den för det var så fint skrivet.

Av Paula - 25 februari 2009 15:20

Det gick inte över så fort för lillstumpan.

Hon har kräkts var 20 minut sen hon vaknade igen, och fyllt ett par blöjor också.

Har snart slut rena kläder och blöjor för stackarn.


Hoppas det tar slut snart.

Hujja, är helt död.

Fick feberfrossa igen också, men den börjar ge sig nu med alvedon.


Nu sitter jag dock och äter lite glass. (tack för det Mr M), men det smakar inte så gott som det brukar.

Av Paula - 25 februari 2009 12:27

Nu har jag dammsugit, skurat och tvättat hela lägenheten. Nästan iaf.


Stumpan har inte kräkits nå mer. Dock hostade hon till nyss i sömnen så jag hoppas att det inte kommer nåt.

Men själv har man ju noll aptit alltså.

Det enda jag vill ha är glass. Kall, god glass.

Det hade vart nice.


Synd att jag inte kunde åka på skolan, på mötet om alla felaktigheter, hoppas jag får rapport sen.


Nu sitter jag som sagt och väntar på att själv få kräksjukan, den borde väl komma snart. Iofs är inkubationstiden 12-48 timmar, så det kan ju dröja till helgen också, det hade ju vart kul. NOT.


Hon orkar ändå klättra även om hon har kräkits halva natten... Fantastiskt.


Vad är det man säger:

-Det bästa man har sätter man på bordet...

Iofs satte jag inte henne där, hon tog sig dit sälv.


På dagis undrade dom faktisk iförrgår om hon brukar klättra hemma...

Näää, inte alls. Har aldrig hänt. Hur menar dom??

Ang att hon klättrar överallt på dagis också, och slår sig, och fortsätter klättra.


A:s gener. Utan tvekan.

Av Paula - 25 februari 2009 09:44

Nu är jag helt matt alltså.


Saga har inte kräkits sen hon vaknade. Hon fick sova i 2 timmar. Kan det gå över så fort? *hoppas*

Läste ju att för barn så går det snabbare över, men hon kräktes ju bara i 4 timmar tror jag.

Hoppas verkligen att det gick över.

Jag fick mig 1,5 timmes sömn jag med, så nu ligger man på hela 3 timmars sömn. Inge kaxig alls.


Men jag måste försöka orka städa. Skura överallt och få bort allt ofräscht.

Tvättmaskinen går hela tiden, bara en tvätt kvar efter denna.


Tror min feber från natten är på väg tillbaka, lika bra gå och ta alvedon igen. Skulle behöva få lite grejer från affären också, men där går gränsen. Jag orkar INTE visa mig ute idag. Jag vill helst bara sova. Så ont i kroppen.


Ringde till dagis också, jag var inte den enda som hade ringt idag och sjukanmält för vinterkräksjuka. Så nu hoppas jag bara att alla föräldrar håller hemma sina småttingar iaf 2 dygn efter kräkning så att det inte blir en ny smitta igen.


Nä, ska försöka gå och få i mig nå mat så jag orkar städa.

Saga verkar då få behålla saften och den pyttelilla grötportionen hon fick. *håller tummen*

Kan ju säga att nu hade det vart skönt att vara 2 föräldrar som kan hjälpas åt. Idag är det tungt att vara ensamstående och sjuk med sjukt barn.

Av Paula - 25 februari 2009 06:10

Jag: Influensan med feber och hosta.


Saga: Vinterkräksjukan.


Behöver jag ens upplysa hur kasst vi mår??

1,5 timmes sömn har jag fått inatt. Låg med feberfrossa till just innan 3, sen somnade jag. Klockan 04.15 började Saga kräkas och har kräkits en gång var 20-30 minut sen dess.

Alla sängkläder är i tvätten och nu får hon vara i bara blöja och ligga i soffan.

Sista gångerna har jag hunnit springa till handfatet med henne iaf innan hon kräkits.


Bror, en varning, vinterkräksjukan smittar innan sjukdomen bryter ut, så risken finns att du är smittad. *sorry*


Blir ringa till dagis och jobb och säga att jag och saga blir hemma resten av veckan.


Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards