Liten, söt, ond...

Alla inlägg under april 2010

Av Paula - 30 april 2010 20:52

Jag och kidsen skulle gå till majbrasan här i området och titta på brasan och grilla korv. Det fick vi ju fetglömma.


  


  

Den här skylten fanns vid brasan... För en som är nybörjare så kan det vara väldigt svårt att veta vars denna notviksgården ligger, vi visste då inte det. Den låg inte synligt från brasan iaf.


  

Brasan såg väldigt ensam och obrasig ut, såg mest ut som en hög med gamla julgranar... Och till vår FASA såg vi att det inte var planerat för några småeldar kring den stora som det var förr i tiden när majbrasan fanns nedanför tuna... Så, vi fick till slut reda på vars den där jävla gården var, och vi gick dit och frågade om det inte skulle finnas småeldar så vi kunde grilla korv. Där blev svaret:

-Nä, vi hade nåt år då vi försökte sälja falukorv, men ingen var intresserad.

Nä, jag frågade inte om dom skulle sälja korv, jag undrade om dom skulle fixa eld så vi och alla andra barnfamiljer med korvpinnar kunde elda vår egen korv... Jag sa åt henne att jag var inte den enda som ville grilla korv OCH titta på majbrasan, sen sa jag högt: KOM BARN SÅ ÅKER VI TILL HÄGNAN, DÄR HAR DOM ELD!


Sen drog vi till hägnan. Där fanns småeldar, dock ingen majbrasa, den skulle inte tändas förrän 21??!! WTF?? För vem är den majbrasan?? Inte för barnen iaf. Nåja, vi fick grilla korv, och pinnbröd.

   Pinnbrödet gick åt som smör i solsken... Eller som pinnbröd på en jävligt kall och lerig valborgsmässoafton.


  


  

Saga gick mest och viftade med pinnen.


Efter en turbogrillning så for vi fort som sjutton hem, kalla och blöta trots massa kläder... Väl i bilen så kom vi överens om att strunta i valborgsfirande såvida det inte är kanonväder.


Nu är vi varma och nöjda. Har fredagsmys med chips och soffa.



Av Paula - 28 april 2010 21:42

Snabb uppdatering i reklampaus:


  • Saga är blöjfri på dagen nu, hon går på pottan själv, höll sig hela bilresan ner från gve. :)
  • Jo, vi är hemma i stan nu.
  • Praktiken på psykiatrin är över, nästa vecka börjar nästa praktik.
  • Nu tog reklampausen slut, Greys nästa... :D

Nu är greys slut, fortsättning:

  • Imorgon ska Saga på dagis för första gången på en månad. Får se hur det går. Hon har även slutat med tutte, stora flickan!
  • Imorgon är det examination med en etikuppgift, hoppas det går bra.
  • imorgon måste jag även ringa till nästa praktik, inte fan har jag kommit ihåg det nu när man har vart inne i praktikperiod, fan att dom lägger praktik på praktik... *morrr*
  • Min utvärdering gick bra idag, känns skönt. :)
  • Kommer sakna gällivare...

Nä, dags att humpa sig genom duschen och landa i sängen för att sova sig lite.

Av Paula - 25 april 2010 12:55

Här kommer pics från i helgen:

 

  

Stort barn på litet fordon... :)


  

Frida gör en snötårta.


  

Saga njuter av snön som är kvar.


  

Det är sååå kul med stora vattenpölar.


  

Frida har nu lärt sig helt och hållet att cykla på sin stora cykel. :) Stolt är både hon och jag. Idag vurpade hon och gjorde illa knät, men hon hoppade direkt upp på cykeln igen.


  

Saga har nu fått den lilla cykeln. (frida sa idag: -När jag var liten så hade jag den där..., ha ha, och det var igår då hon hade den). Sött.


  

Idag satt vi på bron och drack kaffe och åt glass. Kanonväder.


  

Inatt stod polisen utanför och jag ogillar mina grannar mer och mer. *less* Men efter polisen hade varit så fick jag sova iaf.


Nu ska vi hämta jennifer från kalas, sen ska vi köpa olja till bilen och nya torkarblad, sen blir det köra forrrd upp till gve ikväll.

Av Paula - 24 april 2010 09:07

Inte fick jag nån sovmorgon... Saga kom och väckte mig 08.03 *gäääsp*

Nåja, känner mig ändå pigg på någe sätt.


Något besviken på vädret iaf. Mulet som sjutton. Jag hade faktiskt beställt sol. Blir det inge sol idag då tänker jag minsann inte fixa i ordning balkongen. Sådeså.

Nu en till kopp kaffe. G´morrn.

Av Paula - 23 april 2010 22:31

06.00

Uppstigning. Trött som en gnu. Frukost, påklädning och packa väska för tågresan och hiva ner matlådan i jobb-påsen.


06.40

Traska iväg till jobbet (praktiken, känns dock som ett himla trevligt jobb).


07.00

Kaffe och rapport.


13.50

Skyndar som fasicken hem till A för att hinna sen till tåget, blir uppraggad av en arbetskollega som insåg att om hon kör mig så kommer jag fortare fram, thanx!

Sen är det bara packa klart väskan, och försöka få med saga och hennes väskor med till tåget. (hade igentligen inte så bråttom, men kände mig überstressad). Tack A för skjutsen till tåget.


14.45--> 17.24

Tågresa från Gällivare till Luleå.

  

Saga chillar i mitt knä, och jag hade svårt att hålla mig vaken.


17.30

Passerar konsum och shoppar mjölk och korv så vi har middag hemma. Kommer hem och storflicksen står redan utanför och väntar på mig. :)


18.00

Mat, snabbmakaroner och korv, vilken frän fredagsmiddag... Skäms en smula.


18.30

MÅSTE åka till Coop och handla, har ju lovat frida sin cykel och hon ville absolut ha den ikväll. Klart hon får det.

  

På coop ville Saga ha en Partner, åkgräsklippare för typ 19 000... Pappa A lovade köpa en sån... Moaha... ;D (fick knappt ungen därifrån, och snabb som en vessla var hon upp på den).


19.00

Hemma igen. Montera cykel med hjälp av B2, tack för hjälpen. :) Sen var vi givetvis tvungna att gå ut på gården och cykla.

    

Frida är SÅ STOLT!! Men hon vågade inte riktigt prova den helt själv, den är ju så hög. Men hon cyklade nån meter, sen ville hon cykla med lillcykeln igen. Hon får ta det i sin egen takt, men stolt är hon, hur mycket som helst. :) Och hon cyklar jätteduktigt med lilla cykeln. (lite kuriosa, den lilla cykeln köpte jag på Sangis marknad för 6 år sen till jennifer, begagnat från en karl, och den har funkat jättebra sen dess, välinvesterade 250 kr). (Det är för övrigt sangis marknad nu i helgen för er som vill veta).


  

Saga rattade 3-hjulingen medan storasyrrorna körde på 2-hjulingar.


  

Och förresten, vafaaaaaan är det här??? Jag trodde snön skulle vara borta här i "södern", är fan nästan mer snö här än i gve!! Illa.


20.30

Kvällsfika. Kidsen åt mormors bullar från frysen och drack mjölk.


21.00--> 22.00

Nattning av ett barn i taget, samt lite deklarering, renbäddning av säng, promenad ut med sopor och borstning och kloklipp på kaninen...


Summa: Jag är förjävla trött... Men nöjd med dagen. Mest nöjd är jag över att alla kids är hemma med mig och att Saga somnade UTAN tutten ikväll, dock under protester. Sen är jag förjäkla nöjd över deklarationen... *stora stenen ramlade från axlarna*

Godnatt.  

Av Paula - 21 april 2010 21:11

Måste bara skriva att Saga är så duktig på pottan nu! Går jättebra med pinkeriet på pottan och idag har hon bara haft blöja när vi varit ute och när hon sovit. Andra svängen vi var ute så var blöjan torr när vi kom in så det är ju supernice. Händer inte ofta olyckor i byxorna heller. *stolt*


Sen är hon en hejjare på memory också. Vilket minne ungen har!! (eller så är mitt minne jäkla kasst). Ikväll när vi spelade memory så kom hon och spontankramade mig och sa: Mamma, ja ÄLSKAR dig.

Det är ju bara för gulligt. :D

Av Paula - 21 april 2010 13:43

Ja, här sitter jag och är ledig... Saga ligger i plätt-koma och sover, sen ska vi minsann ut i lekparken, även om det är crappy jävla väder. (läs: mulet och +7 grader).


Annars går praktiken hyvens. Och jag fick som sagt skitbra kritik i min loggbok igår, så det känns kanon. Kollade min studiemeritförteckning för nån dag sen och såg att jag fått betyg för 105 hp nu... Och efter dessa 2 kurser innan sommaren så är man uppe i 120 poäng... Sen är det "BARA" 60 poäng kvar till examen. Känns överkomligt faktiskt. Tänk, sen kan man faktiskt kanske börja LEVA!! :D


Mera annars så är jag lite sugen på att träna. HAr inte besökt gymmet sen i måndags, men får vänta med det till imorgon då A jobbar dygn nu. Jag formligen ÄLSKAR gymmet. Kommer sakna det... :(


Näpp, nu klev barnet upp och vill gå på pottan, måste assistera henne lite. Tjing.

Av Paula - 18 april 2010 15:51

Hörde rykten om att det var mulet och snöade i Luleå... *moaha* Se på detta:

 

  

Såhär bra väder har jag idag. :D

 

Jag och Saga har vart på promenad. Vi gick till A:s jobb och hämtade Sagas cykel som blivit fixad med ett handtag.

  

Vi promenerade över älven.

 

  

Saga stannade många gånger och tittade ner i vattnet.

 

På vägen såg vi också ett begagnat trosskydd ligga på marken, någon som känner att dom saknar det?? Inte?? En tanke slog mig då, VEM tar ut ett trosskydd UTOMHUS och slänger det på marken? Jag bara undrar?? Sånt brukar man ju pyssla med bakom stängd toadörr. Nåja, nog om det.

 

På A:s jobb passade saga med att snabbt klättra in i en av ambulanserna... Hon verkar trivas där.

 

  

På hemvägen hojjade saga på sin nya hoj. Gick bra, förutom att det var liiite svårt att styra och trampa samtidigt. Eller så kanske det var cykeln som själv drog åt höger hela tiden. ;D

 

Vi mötte Sagas farmor ute också, och hon ville bjuda på fika, så vi gick in och fikade och saga härjade för fullt och stökade fram jättemycket prylar. Sen drog vi därifrån till lekparken.

 

  

Rutschkanan är kul. :)

 

Sen när vi kom hem så la jag saga i sängen. Varpå hon skrek för full hals: JAG VILL INTE SOOOOVA!!!!

Ungefär en halv sekund senare somnade hon... Stackare, somnar mot sin egen vilja, kan inte vara lätt. ;D

Annat är det med mig som VILL sova men sällan kan somna...

 

Japp, det var det, Nu ska jag ta fram prylar i köket och börja fixa en middag åt mig och saga. :) Korvstroganoff och ris blir det.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards