Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 18 april 2010

Av Paula - 18 april 2010 15:51

Hörde rykten om att det var mulet och snöade i Luleå... *moaha* Se på detta:

 

  

Såhär bra väder har jag idag. :D

 

Jag och Saga har vart på promenad. Vi gick till A:s jobb och hämtade Sagas cykel som blivit fixad med ett handtag.

  

Vi promenerade över älven.

 

  

Saga stannade många gånger och tittade ner i vattnet.

 

På vägen såg vi också ett begagnat trosskydd ligga på marken, någon som känner att dom saknar det?? Inte?? En tanke slog mig då, VEM tar ut ett trosskydd UTOMHUS och slänger det på marken? Jag bara undrar?? Sånt brukar man ju pyssla med bakom stängd toadörr. Nåja, nog om det.

 

På A:s jobb passade saga med att snabbt klättra in i en av ambulanserna... Hon verkar trivas där.

 

  

På hemvägen hojjade saga på sin nya hoj. Gick bra, förutom att det var liiite svårt att styra och trampa samtidigt. Eller så kanske det var cykeln som själv drog åt höger hela tiden. ;D

 

Vi mötte Sagas farmor ute också, och hon ville bjuda på fika, så vi gick in och fikade och saga härjade för fullt och stökade fram jättemycket prylar. Sen drog vi därifrån till lekparken.

 

  

Rutschkanan är kul. :)

 

Sen när vi kom hem så la jag saga i sängen. Varpå hon skrek för full hals: JAG VILL INTE SOOOOVA!!!!

Ungefär en halv sekund senare somnade hon... Stackare, somnar mot sin egen vilja, kan inte vara lätt. ;D

Annat är det med mig som VILL sova men sällan kan somna...

 

Japp, det var det, Nu ska jag ta fram prylar i köket och börja fixa en middag åt mig och saga. :) Korvstroganoff och ris blir det.

Av Paula - 18 april 2010 09:46

Tjo. Är ledig idag. Är endast på lediga dagar jag hinner blogga, är fullt upp annars. Igår for jag på en löptrunda innan praktiken, blev ca 7 km, gick hur bra som helst, skönt!

Sen ringde B1 när jag var på praktiken och berättade att han hade tvättat min bil och bytt till sommardäck! Fan så snällt!! Blev så glad!! Tack tack!

Annars hade jag tänkt att göra det till helgen när jag kommer hem, men nu slipper jag ju. :)


Praktiken gick bra också. Fick vara med om mycket intressanta saker och kände mig igår som en färdig Ssk, fick ge rapport själv samt och vara med på en massa annat spännande. Jag trivs hur bra som helst på min praktik! Hade lätt kunnat jobba där. :D


Saga är duktig också. Iförrgår när jag var ledig hemma med henne så var hon utan blöja hela dagen och det hände inte en enda olycka! Duktig tjej! Hon sprang igår själv till pottan när hon blev nödig så hon är riktigt stor tjej snart. :)

Idag ska jag och Saga vara ute i solen, och sen ska vi plantera lite frön så vi får hem lite tomatplantor till balkongen sen.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards