Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 1 mars 2008

LSO/ På permis från sjukhuset.

Av Paula - 1 mars 2008 14:05

Nu är vi hemma. För att göra en lång historia kort, så blev jag och Saga skickad till sjukhuset efter ett antal timmar på jourcentralen. Detta var i torsdags.


Och sen dess har vi varit isolerade på ett rum, (med ett foto av Christer Fuglesang på väggen, bara det är ju skrämmande). Och dom har bara plågat min lilla bebis. Det har varit nålar och inhalationer, gråt, host och kräkattacker. Och dom hittar inget RS-virus, och inga bakterier. Men hon har mest troligt nåt virus som ger samma symptom som RS. Hon har massa slem i halsen och lungorna rosslar. Och som sagt det hostas en hel del, och hon gråter. På sjukhuset har dom inte kunnat hjälpa henne, dom har bara gett vanligt panodil och lite inhalationer. Så man känner sig hemskt maktlös... Min lilla bebis gråter och har det svårt, och jag kan inte hjälpa... *ledsen*


Hon verkar då iallafall tycka bättre om att vara hemma, vi fick ett litet leende. Men blir hon sämre måste vi åka tillbaka igen.

Hur som helst så är det skönt att hon slipper inhalera. Så himla hemskt att hålla fast sin egen bebis som i panik försöker komma undan den där hemska masken. Har själv suttit och svalt gråten varje gång.  


Nä, nu ska jag själv försöka slappna av. Hoppas ni har en trevlig helg.

 
 
Leen

Leen

1 mars 2008 15:05

Usch... been there, done that... :-( Jag är så ledsen för er skull. Hoppas hon blir frisk snart! Kramar!

http://blogg.aftonbladet.se/18317

 
Ingen bild

Eija

1 mars 2008 22:27

Tur att det inte var nåt värre iaf, även om en massa undersökningar är jobbiga...:S
Måste ni tillbaka till sjukhuset eller??

Hoppas allt blir bra

 
Paula

Paula

1 mars 2008 22:59

Leen, tack. Kram.

Eija, ja vi får se hur hon verkar imorgon, om vi måste åka in och låta henne inhalera lite till. Men hon har varit mycket gladare sen vi kom hem, så jag hoppas att vi slipper åka in.

http://lso.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Eija

2 mars 2008 01:41

Låter bra det där, alltså att det verkar släppa.
Lycka till med allt nu

 
Ingen bild

Raija

3 mars 2008 20:50

Hörde av mallan att läget inte var riktigt som det skall.Hoppas lilla sessan blir frisk snart samt att ni får komma hem.Våra tankar e hos Saga inatt(såklart hos dig me)!Kramar

 
Leen

Leen

4 mars 2008 09:46

Är ni på sjukhuset igen? Hoppas det blir bra med Saga snart! Kramar!

http://blogg.aftonbladet.se/18317

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards