Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 18 mars 2008

LSO/ Upprörd.

Av Paula - 18 mars 2008 10:37

Jag är anklagad för fusk. Det ni. Är ju som ni vet klara nu med min kurs på komvux, och fick veta att jag får G i betyg, lite lågt tyckte jag och ville ha en motivering av läraren. Och en av anledningarna var att hon ansåg att jag på en av mina arbeten använt klipp och klistra funktionen. *less* Detta tyckte hon var INTE hedervärt... Nähä.

Har försökt förklara åt henne att så är inte fallet, givetvis är texten min lik, eftersom jag hämtat information från stället där hon tycker att jag klippt ut ifrån. Det rör sig alltså om en och en halv mening, och denna en och en halv mening är inte heller ordagrann. Men hon hävdar ännu motsatsen... Jag undrade då om hur det kommer sig att hon godkände mitt arbete eftersom hon tycker att jag tydligen fuskat.

Motivering:

Jag har godkänt ditt arbete för att det verkar som att du inte har gjort så hela vägen utan har skrivit mycket personliga åsikter också.


Alltså, hon hittade en och en halv mening, som var likt det som stod i källan, och hon tycker att det verkar inte som att jag gjort så hela vägen... Nä, för jag har inte gjort det alls. *less* Jag hade utan att tveka, accepterat om det visat sig att det var ordagrant ett textstycke som var likadant. Men hon har alltså inte ens EN hel mening som är likadan.... Och jag blir förbannad!!! Jag har aldrig fuskat på ett skolarbete, och kommer aldrig att göra det!!!

Och om jag nu ändå hade velat fuska, så hade jag för i helvete inte uppgett källan till var jag "fuskat" ifrån... *suck*

Hade hon bara gett mig en annan motivering till mitt G, så hade jag accepterat, men när hon liksom slänger i mitt ansikte att mitt första arbete jag lämnade in, var misstänkt för fusk, ja, då kan jag ju förstå att hon trott alla andra arbeten också varit fusk... Då kan jag förstå att hon suttit där, misstänksam och tyckt att allt jag lämnat in är ju mest troligt bara fusk.


Har ringt till rektorn, men fick inget svar, har lämnat ett meddelande. För jag accepterar inte detta. *sur* *sitter och svär*


 
 
Ingen bild

Malin

18 mars 2008 12:18

Men fyy faan! Förstår att du är förbannad! Stå på dig!

 
Ingen bild

A

18 mars 2008 12:31

Läst dina mail, och det sista du mailade henne var kanoners, ingen idé att diskutera detta med henne mer utan ta det hela med rektorn istället. Som jag sa innan så verkar din lärare inte direkt birght, men däremot tjurig... dra allt med rektorn och begär överprövning eller vad det heter av ditt betyg... Hör av dig sen när något nytt hörs...

 
Paula

Paula

18 mars 2008 14:33

Mmmm, förbannad och tjurig är jag med. *ler*

http://lso.bloggagratis.se

 
Paula

Paula

18 mars 2008 14:36

Nu vill hon ha in mitt arbete en gång till. Månntro varför, har inte besluat mig för om jag ska skicka det till henne eller inte... Hon skrev ju i förra mejlet att hon gått igenom arbetena igen osv, då borde hon ju ha kopior där...

http://lso.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards