Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2008

LSO/ Hello, I have no hjärncells left...

Av Paula - 2 augusti 2008 12:32

Mitt partajande gick skitabra igår, ändå tills det gick skitadåligt... *host*

Dagens första tanke när jag vaknade på soffan, invirad i min handduk: Aldrig mer öl, aldrig någonsin mer öl...


Det blev en turbofest för lilla jag. Men det lilla jag hann vara med om var supernajs. Klockan ca 21 och nåt, när alla andra får ut på kalaset, ragglade ett stycke överförfriskad, illamående Paula hem... *applåder*

Är tacksam för att jag inte åkte ut och blev illamående ute. Är tacksam över att B2 var snäll och följde mig hem. Förlåt B1 för "the mess".

Är lite ledsen över att jag missade Millencolin... :-(

Nååja, är glad att jag lever, nästan iaf...


Så min natt blev hemskt trevlig, jag och Mr Toilet har blivit riktigt tajta vänner nu... He he. Och jag mår fortfarande illa, bläää.


PoK

 
 
Ingen bild

Per

2 augusti 2008 13:31

hmm inte bra med öl.. Men jag har några drinktips här som alternativ till nästa fest. Kanske funkar bättre än öl? ;)

SCREWDRIVER
17 cl Vodka
1 st Apelsinklyfta

Häll vodkan i halsen och titta på apelsinklyftan


GETING
17 cl Vodka
1 st Geting

Skär getingen i delar, stoppa den i vodkan och rör om.


VARGTASS
1 liter Vodka
1 st Lingon

OBS! Om lingonet får ligga i för länge kan smaken lätt bli fruktig!


TEQUILA SUNRISE
1 liter Tequila
Drick tequilan. Slut ögonen. Vakna i sol/trapp-uppgången.


PAJALA SUNRISE
Ett glas hembränt med en falukorvsskiva i


ATOMUBÅT (Norrländskt recept)
1 stort ölglas med hembränd sprit
1 st snapsglas med öl

Häll upp spriten i ölglaset, fyll snapsglaset med öl.
Släpp ner snapsglaset i ölglaset. Drick och glid in i dimman.


KAFFEKASK A LA NORRLAND
1 st sockerbit
Kaffe
Hembränt

Släpp ner sockerbiten i den tomma kaffemuggen.
Häll i kaffe så du inte ser sockerbiten.
Fyll på med hembränt tills du kan se sockerbiten igen.
Slappna av och njut.


ASSI DOMÄN
6 cl Vodka
1 st snapsglas
1 ruta toapapper

Fyll snapsglaset till bredden.
Ta sedan en ruta toapapper,
vik ihop och placera i glaset. Häll sedan alltsammans i munnen, svälj
vätskan och sug på papperet. Spotta sedan ut papperet i glaset. Så
enkelt - så gott!


GÄLLIVARE SUNRISE
Lika delar hembränt o surströmmingsspad i ett STORT grogglas, kläm fast
en skiva rökt korv på kanten....


FINSK SOMMARSOPPA
Man tager en djup tallrik som måste vara blommig, fyller den med
hembränt o äter med sked.


KAFFEKASK Á LA KALIX
Knyt fast en kaffeböna i en sytråd,
doppa snabbt som fan i en 1/2 l hembränt, drick o njuuut!


WHITE CHRISTMAS
Vodka blandas med tippex..
Suddar bort allt minne!!

VARNING! Även dessa läckerheter i för stor mängd kan sluta med att tajtase vännen för kvällen heter mr. toilet innan festen är över ;)

 
Paula

Paula

2 augusti 2008 14:05

Grattis, du har just vunnit första pris i "Årets längsta kommentar". ;)

Den där Tequila Sunrise lät bekant, men då vaknade jag på en UTEPLATS (obs, inte balkong), med en dalmatiner sniffandes på mig... Roliga minnen det där. *asg*
Min Mr Toilet är för övrigt väldigt kramgo och snäll. :-)

http://lso.bloggagratis.se

 
Ingen bild

spookface

2 augusti 2008 15:32

hahaha... jo du hamnade lite på "sniskan" om man säger så... det e lugnt.. tur att jag tömde "the hink" innan jag drog ut.. hade nog luktat ganska suspekt hemma annars.. och vad gäller sängöverkastet.. så hade jag ändå tänkt o kasta den.. hihihi...

 
Ingen bild

Eija

2 augusti 2008 17:49

Hehe, lika bra att göra det ordentligt de få ggr man gör det :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards