Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2008

LSO/ Bara ge upp...

Av Paula - 15 augusti 2008 09:15

Jag kan inte sova... Ligger och vrider och vänder mig i sängen till småtimmarna, och så vaknar man före fan. *suck*

Idag vaknade jag just efter 6, och somnade om lite och vaknade när grannens lilla 11-månaders pojk grät, trodde det var Saga och var på väg att gå och ta upp henne och göra välling, insåg efter en liten stund att jag har inga barn hemma... Inte kunde jag somna om sen. Jag som SKULLE ta sovmorgon idag.... Ja ja, jag kan sova när jag är gammal och senil.


Nu sitter jag och njuter av mina mackor och min blåbärssoppa, håller på ladda upp inför min joggingtur. Blir mil-runda idag. *lycka*

Och under tiden ska jag tvätta alla mattor, och har jag tid sen så blir det åka in till stan och klippa sig. Fullt upp, även om man kanske skulle ta det lugnt, men jag kan inte ta det lugnt, går bara omkring när inte barnen är hemma. Måste ha saker att göra.


Just det, måste ju åka till fiskaffären också... Min mal (pricken), är på sista versen, han ligger bara på botten och ser halvdöd ut, och akvariet är fullt i alger trots att jag nyss rengjort det... Det är nu man inser hur duktig en mal är på att hålla rent, nu när han inte gör det alltså. Med andra ord, om jag hade vart en fisk, så hade jag vart en mal... *asg* Helt normala tankar... Eller inte.


Thank God It´s Friday!! Eller nåt. Börjar ha ruggiga skolnerver nu alltså. Kan ni fatta?? JAG ska börja på UNIVERSITETET nästa vecka??!! Lilla, fjåniga jag?? Hur gick det till?? (Kan ni nu fatta att jag har svårt att sova...) Ha ha.

Onsdag 8.15 är det upprop. Oj oj. Tur jag ska ut och springa idag så jag kan tömma huvudet lite. *ler*


PoK.

 
 
Ingen bild

funderar

15 augusti 2008 10:02

hej gilar att läsa din blogg , tycker att du e såå cool =) men ska saga bo hos sin pappa när du ska läsa på universitet eller går det bra att kombinera barn och studie utan barn omsorg .... har studerat själv men hade barn omsorg så jag tänkte aldrig på hur det skulle har vart utan ...... hade bra !!!!

 
Paula

Paula

15 augusti 2008 11:15

Tack. :-)
Saga ska vara med sin Pappa nu under hösten, och sen ska hon skolas in på dagis.

http://lso.bloggagratis.se

 
Leen

Leen

16 augusti 2008 16:27

Blev det klippning? Jag ska klippa o färga håret på fredag. Gud så skönt. Nu är det "bad hair day" everyday :) Blev det någon ny mal?

http://blogg.aftonbladet.se/18317

 
Paula

Paula

17 augusti 2008 11:00

Nä det blev ingen klippning, dom hade fullt upp, blev ingen ny mal heller, kanske idag om jag hinner. :-)

http://lso.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards