Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2008

LSO/ Till er "intresserade" dock anonyma... *irriterad*

Av Paula - 19 augusti 2008 10:19

Har nu flera ggr fått frågan vad jag ska göra med Saga nu när jag börjar högskolan.


Om ni nu är INTRESSERADE, så träd fram med era namn. Jag börjar vara svårt less på att jag i stort sett måste försvara mig och mina val. Jag ska börja HÖGSKOLA, jag ska skaffa mig en UTBILDNING och förhoppningsvis ett yrke och ett jobb. Det är inte så att jag ska börja knarka och gå på gatan...

Jag lever ENSAM, jag har ingen karl som försörjer mig och jag går inte på bidrag. Jag tar hand om mina barn så mycket jag kan och får, och för mina stora barn som bor hos sin pappa betalar jag underhåll. Allt enligt reglerna.

Jag har under graviditeten läst in en kurs på komvux för att ens bli behörig till utbildningen jag sökt. Och anledningen till varför jag VÄLJER att börja högskola nu är för att jag vill kunna försörja mig och mina barn samt att kanske kunna i framtiden ha en liten slant över också när månaden är slut.

Jag är jävligt stolt över att jag ens tog mig in på högskolan, och jag är jävligt stolt över att jag vågar ta detta steg.


Och ni som nu undrar vad jag ska göra med Saga, vad tror ni egentligen??

Saga är 10 månader nu, och dom dagarna jag MÅSTE vara på skolan så har min mamma lovat att ställa upp som barnvakt. Under SEPTEMBER, kommer jag vara tvungen att pussla med barnvakt, men sen ska som sagt Sagas Pappa vara hemma med henne. Och sen ska hon skolas in på dagis, och då kommer hon att vara 1 år och 2 månader.

Om ni nu har några som helst invändningar mot detta, så träd fram tack, och säg med klara ord vad jag skulle ha gjort istället.

Jag bemöter gärna kritik och invändningar, men då ska ni banne mig inte vara anonyma.


Jag anser att jag GÖR MITT BÄSTA, och visserligen kommer det att vara 3 tuffa år, men sen vänder det. Jag är villig att ta 3 tuffa år för att sen ha ett bättre liv och ett jobb som jag förhoppningsvis kommer att trivas superbra med och en lång karriär inom yrket jag valt.


Punkt.

 
 
Sergeanten

Sergeanten

19 augusti 2008 10:45

Hamnade här av en slump. Tänkte bara säga LYCKA TILL, och jag tror det kommer att gå superbra!! Håller tummarna att allt går smidigt och galant. Jag tycker du är jättestark som tar ett så stort steg och satsar även om det inte, trots all hjälp, är helt enkelt. Good for you! Kram!

http://athena.bloggagratis.se

 
Paula

Paula

19 augusti 2008 10:54

Tack så himla mycket. Kram.

http://lso.bloggagratis.se

 
Ingen bild

A

19 augusti 2008 11:37

U go girl... du vet jag står bakom dig 110% om utbildningen. Så fort jag får schema för september så skall vi pussla ihop det bättre, har säkert en del ledigt där jag tar Saga, hade jag vetat i juni så hade jag ju kunnat ta även sept som FP, men nu visste vi ju inte klart då...

 
Leen

Leen

19 augusti 2008 11:38

Men herregud vad folk ska lägga sig i. Du ska inte behöva försvara dina val. Jag tycker att du gör det skitbra!! Kram!

http://blogg.aftonbladet.se/18317

 
Ingen bild

Eija

19 augusti 2008 12:42

Jaa precis. o hade inte jag nu fått för mig att flytta liite långt bort ;) så hade ju även jag ställt upp i den mån jag kunnat. Lycka till!! och allt kommer att gå såå bra *övertygad*

Hihi, studenten Paula :D

 
Ingen bild

Per

19 augusti 2008 12:57

Tycker du gör det jättebra!... och jag VET att du kommer att klara det här. kram

 
Ingen bild

spookface

19 augusti 2008 14:37

du kommer o klara det galant... skit i vad dom "anonyma" tycker.. det är bara avundsjukan som lyser igenom...

 
Paula

Paula

19 augusti 2008 17:02

A, Tack, jag vet att du kommer att ställa upp, uppskattar det himla mycket. :-)

Leen, Tack till dig med. Kram.

Eija, Vi blir ju studenter båda 2, så skoj.

Per, Tack, kram.

Spook, Thanx, jag misstänker också att det är avundsjuka.

http://lso.bloggagratis.se

 
Ingen bild

nongkai

19 augusti 2008 19:30

Ger dig en super ultra kram.

 
Ingen bild

nyfiken

20 augusti 2008 09:10

vil bara be om ursäkt, jag kommenterade ditt inlägg och frågade om saga.... men jag menade verkligen inget illa... jag är super impad av dig, du e verkligen modig =)
En flicka som har samma dagmamma som mina barn har vart där sen hon var 9 månader gammal.. för hennes mamma började studera...
fast det kan ju ha vart särskilda skäl, men tänk vad dagmamman kommer att sakna henne sen,hon har ju vart där sååååå länge .... de e gulligt!!!
nåja hoppas du inte tar illa upp!!

 
nongkai

nongkai

20 augusti 2008 17:09

Jaa ville bara berätta att av vad jag sett när jag gick på universitetet är att de som har barn är de som lyckas bäst utnyttja tiden än oss latmaskar. Och de är föredöme för oss alla. SÅ det så!

http://www.hahishairis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards