Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2008

LSO/ Utmanad...

Av Paula - 21 augusti 2008 23:41

Jahaja, så vart man utmanad av Nina.


Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren tre nya bloggare och gör en lista av deras namn... Efter att det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras blogg för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1, Jag har diskmani. Jag kan inte gå och sova om jag vet att det finns disk i köket, och jag diskar säkert 3-4 ggr per dag. Kanske lika att söka jobb som diskmaskin?? Ha ha.


2, Jag kan inte fiska utan ångest. Eller, jag kan ju fiska, men jag vill nog helst inte få fisk, för jag får himla dåligt samvete om jag måste döda den, så löjligt blödig... Men jag gillar att fiska, för avkopplingens skull.


3, Jag sjunger i bilen. HÖGT. Ibland oroar jag mig att folk på gatan ska höra mig vrålandes i min bil, men på E4:an är det lugnt, där vrålar jag på för full hals. Hellre högt än bra. haha.


4, Jag räknar när jag springer. Om det går tungt i vissa partier när jag är ute och springer så räknar jag mina löpsteg. 1-2-3-4-1-2-3-4-1-2-3-4... osv. Tills det går lättare igen, då lyssnar jag på musiken igen. Räkningen gör att jag tvingar mig själv att fortsätta med löpstegen även om man hellre skulle avlida på fläcken. *ler* Fan vad jag saknar att springa!!


5, Mitt kyrkohat. Jag pallar inte av att gå in i en kyrka. Jag mår alltså FYSISKT dåligt och kroppen vill krypa ur skinnet och ta sig därifrån. Mycket har nog att göra med att det finns oftast en präst i kyrkan, och det är nog mer präster jag inte tål... Och det i sin tur har sin förklaring med att en präst sa till en 9-årig flicka som just förlorat sin Pappa att gud ville nog ha Pappa däruppe. Och så blev den lilla flickan ateist.


6, Jag brukar sitta sent på kvällarna och kolla på Ultimate Fighting på tv4-sport, bara för att dom ha SÅÅÅÅÅ snygga kroppar. *dreggel* Och hur gammal var jag nu då? 14?? *host* Våga vägra bete dig vuxen!! *asg*



Jag utmanar vidare.

Spook.

Anna.

Nongkai.


Nu blir det bingen... :-)

PoK.


 
 
Ingen bild

maria

22 augusti 2008 12:01

Jag undrar om jag känner den där prästen. Skulle vara intressant att veta vem han är. Det finns en del typer som jag tror passar in på beskrivningen.
Dock ska du veta att de flesta präster aldrig låter såna ord komma ur sina munnar. Dom tar det mera varligt i såna situationer.

 
Paula

Paula

23 augusti 2008 21:45

Ja, nä, det var ju inte så lysande att säga så när en liten flicka undrar varför just hennes pappa var tvungen att dö.

Men men, jag har ju botat min flyfobi, så nån vacker dag kanske prästfobin är borta med. :-)

http://lso.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sandra

12 december 2010 20:32

Prästen glömde fråga Gud om det var på det sättet. Glöm inte du bort att det prästen sa har säkert inte med vad Gud anser att göra. Det finns inte svar på lidande, mer än att det finns en god och en ond makt tror jag. God Jul! Sök så ska du finna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards