Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2008

LSO/ Men, så kan du ju inte göra...

Av Paula - 25 augusti 2008 17:30

Jag har gjort 2 flugor, eller 3, på smällen idag. *ler* Har både motionerat och uträttat ärenden. Jag och Saga promenixade dom 3 km till campus, och där fixade jag mitt passerkort, jag såg inte klok ut med min risbuske till frilla, men sånt som händer. Haha.


Sen fortsatte vi till bokaffären inne i porsö-centrum. Jag hade superkul, och var en riktigt jobbig kund. *fniss*

Jag var ju ruggigt förberedd med en lista på alla böcker och priserna från nätet. Bokaffären var INTE förberedd för mig. *asg* Böckerna låg där, fint uppradade, alldeles färska. (Kan ju glömma det där med att fynda begagnat, vi ssk-studenter ska ha det nyaste...) Nåja, hursomhelst, i min iver så såg jag att han inte hade satt upp nå priser. Och denna butik var pytteliten, så när jag grävde i böckerna där, så var jag ända bara 1,5 meter från kassan där ägaren stod.

Jag undrade givetvis över priserna, och han förklarade att han inte hunnit sätta upp dom, men att priserna är dom samma som på Bokus.com.

-Ja, men jag har inte vart in på bokus.com, så hur ska jag veta då??

Ja, nä, det är klart, men om du visar boken så kan jag kolla upp priset åt dig.

Sagt och gjort, greppade första boken på listan och han kollade, (tog en himla tid), men fick till slut priset. Jag noterade att han var något dyrare än adlibris.com, men mycket billigare än dyrsidan.

Sen greppade jag nästa bok.

-Den här då, vad kostar den?

-Nää, så kan du inte göra!!

-Vadå för nåt??

-Men inte kan jag sitta och kolla böckernas pris en och en åt dig... Jag är så stressad bla bla bla, på onsdag är nog priserna uppe... det är så mycket nu... bla bla bla...

-Men lugna dig, jag är skitförberedd, men jag vill bara kolla om du är i samma prisläge som adlibris.com som är billigast.

Då kollade han till slut några till böcker åt mig och han var bara nån krona dyrare än adlibris så vi gjorde affär. :-)

Han köpte 2 av mina gamla komvuxböcker för 200 (skönt bli av med dom) och jag köpte 2 böcker av han för 598, men betalade då bara 398. En bra affär tycker jag.

Och när hans lilla stress lagt sig så vart han riktigt trevlig, surrade lite med Saga också, som för övrigt rev ner minst en bok i affären...

Jag tyckte lite synd om han som fick in en pain-in-the-ass kund som mig in i affären. Ha ha. Men dit går jag nog fler gånger.


På promenaden hem blev Saga jättetrött...

Och ja, hon sover så... *ler* Jobbigt att följa med på skolan. Till slut välte jag ner henne på rygg, och hon sov vidare dom 3 km hem.


När vi kom hem blev det middag, och då var hon pigg och glad igen. PoK.


 
 
Ingen bild

Eija

25 augusti 2008 21:08

Hehe, jaa det gäller att vara förberedd :D Var ju ändå rätt bra deal det där...

Får Saga bekymmer med nacken när hon är gammal så har vi kanske en förklaring med hennes sovställning *asg* ser ju lagom skönt ut :P

 
Paula

Paula

25 augusti 2008 22:11

Men precis, jag trodde hon skojade lite när hon satt så, men nej, hon sov som en klubbad säl. :-) Stackaren.

http://lso.bloggagratis.se

 
Lasse

Lasse

26 augusti 2008 17:22

Men lilla pullan - jag hoppas du inte gjort 2-3 flugor på smällen... Hemska tanke. Har vi inte nog med ohyra? Eller du kanske menade att du slog 2-3 flugor i en smäll? hihihi

http://umeblogg.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards