Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2008

LSO/ Hört talas om färdtjänst??

Av Paula - 4 oktober 2008 13:45

Alltså, nu inser jag varför jag undviker att köra bil. Jag promenerar hellre till konsum än tar bilen till storheden. För jag blir GALEN på trafikanterna i denna stad. Eller inte nu alla, men Hervor 112 år gammal, som kör med sin lilla SAAB så sakta att man hade kunnat ge han parkerinsgböter...

Och så det PYTTELILLA farthindret på väg in till storheden, den som är ca 2 mm högt och som alla verkar tro ska haverera hela bilen om man kör över den. Visst, det är ett farthinder för att man ska SAKTA NER, men, i denna stad så innebär det per automatik att varenda jävel tror att det är banne mig stopp-plikt framför den.

För F_A_N...

Jag kan inte hjälpa det, jag blir OND som fan när jag kör bil i den lama luletrafiken. YÖRRK.

Till slut la jag mig på tutan för att nån ärthjärna framför mig trodde det var 20km i timman som gällde på 50km/h -väg...


Det är igentligen tur att jag inte har en JÄTTESTOR bil med enorm kofångare... För då hade jag nog hållit min egen fart, oavsett om det fanns bilar framför...


Nåja, vi fick handlat iaf... Det var ju bra. *pust*

Nu ska vi bara sitta inne och försöka få barnen friska. Och äta godis.

PoK.

 
 
Ingen bild

Eija

4 oktober 2008 16:00

Haha, har du inte lärt dig att undvika att ta dig ut med bilen speciellt på lördagar :D Men det är nog som du säger, det är nog bra att du inte har en sån där gigantisk bil ;)

 
Ingen bild

Freppe

4 oktober 2008 20:23

Du har sååå rätt! Jag blir precis lika irriterad som du över alla som kryyyyyper fram över farthindren där ute vid storheden. Vi kan väl också lägga till listan de som tror att bara för att filerna på E4 går från 2 till 1 så går hastighetsbegränsningen ner från 110 till 90, och sedan så gasar de när det blir 2 filer igen, eller vad tycker du?

Bra blog föresten, har inte kommenterat nått tidigare men nu kände jag mig tvungen till det bara för att jag tycker du har så väldigt rätt. :)

 
Paula

Paula

4 oktober 2008 20:59

Eija, ja, men måste man så... :-)

Freppe, tack. Jo men visst. Det där med E4:an är ju sååå irriterande, blir så ryckig trafikrytm när man ska köra 80 när det är enkelfiligt och 110 när det blir bredare. Såna gånger hade man velat ha en bazooka i fronten på Forrrden så man kunde smälla bort lite nötter från vägen. :D

http://lso.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Micke

5 oktober 2008 10:03

Påminn mig att inte låna ut min bil till dig...

 
Paula

Paula

5 oktober 2008 10:24

Micke, nä men, fan så elak du är... :-)

http://lso.bloggagratis.se

 
Leen

Leen

5 oktober 2008 18:19

*harkel* Jag är ett sånt där jobbigt irritationsmoment i trafiken. Sölig och omständig. Ligger och sölar i vänsterfilen typ 2 mil innan jag ska svänga exempelvis för att jag är rädd att inte komma in där när det väl är dags. Jag tror fan att jag cyklar fortare än jag kör bil :) Tur att jag kör så sällan, haha.

http://blogg.aftonbladet.se/18317

 
Paula

Paula

5 oktober 2008 18:44

Oh my... Tror jag måste ta ditt regg-nummer så att jag inte råkar peka finger eller tuta åt dig i trafiken. *flinar*

http://lso.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards