Liten, söt, ond...

Alla inlägg under oktober 2008

Av Paula - 7 oktober 2008 18:25

För fajsiken. Har suttit i timtals och läst om vävnader och annat tjofräs. Känner att det räcker för idag nu...

Kissnödig är jag också...


Sitter och funderar om man ska häva sig iväg och röra på sig lite. Känner att jag måste tömma huvudet. (stor ide läsa hela dagen om man ska tömma huvudet sen...) Men men, jag menar att det kan vara skönt att göra nåt helt befriat från tankekfraft, typ springa eller så... Har ju ännu ont i foten. Mehh, jag får se vad jag hittar på. Kan ju inte sitta och mögla här heller.


Förresten, träffade en gammal lärare från högstadiet inne på teliabutiken idag. Biggan. Nu 70+. Hon såg banne mig likadan ut nu som då. Jag pratade lite trevligt med henne och önskade henne allt gott när jag gick. (kände mig tvungen, för jag har för mig att hon var en av lärarna jag bad dra åt h-vete när jag var full i tonårshormoner). *skäms* Men nu har jag nog visat att jag kan vara snäll med. :-)

Fan, detta är ju pinsamt... Håller jag på att bli en softie nu?? En toffel-Paula??  Fyyy, detta går inte.


Sicket blajj.

PoK.

Av Paula - 7 oktober 2008 15:46

Blev sugen på bio... Har ju ett presentkort att använda.

Skulle vilja se ARN. Eller Hellboy. *fundilerar*


Vem hänger på??


Annars. Så har jag möblerat om i akvariet. Köpt 3 nya växter och lite grus. Så nu är alla plastväxter borta. :-)

Har vart på Facket också och lämnat in lite kvitton. Och så har jag skaffat refillkort till min andra mobil, tanken är ju att Jennifer ska få den så småningom, men nu ska hon få "lära sig den".

Och givetvis har jag ju pluggat i några timmar också.


PoK.

Av Paula - 7 oktober 2008 08:52

Ja, nu när man äntligen få sova som en kamel, tror ni jag lyckas?? Näe.

Vaknade 06.40 Så tidigt vaknar jag inte ens när barnen är här... Låg i ren tjurighet och försökte somna om ett par timmar, men det var föga ide.


Ja ja, bara kliva upp då.


Idag är det plugga som gäller, och städa. Och eventuellt åka och shoppa en ny växt till akvariet.

PoK.

Av Paula - 6 oktober 2008 20:51

Ja fi fan. Jobbigare dag än idag får man nog leta efter...

Saga var jättegrinig och grät hela förmiddagen, gick och bar henne från 8 till 12, och fick till slut akuttid på vårdcentralen för henne. Doktorn sa: Ge henne maxdos alvedon så blir det bra... Man känner sig så maktlös när hon är så ledsen och inget hjälper. Hoppas att både hon och hennes pappa kryar sig nu, kändes inge bra att lämna dom i sticket så.


Sen har jag ju vart på familjerätten idag.

Och jaaa... Jag vet inte. Det kändes rätt bra när jag var där, ändå tills dom ställde frågan: Berätta varför det tog slut mellan er.

Jag började berätta, SANNINGEN, den som så få hört. Och helt plötsligt brast det för mig... Jag hade inte en aning om att jag skulle reagera så starkt, men helt plötsligt kom alla känslor tillbaka igen och jag kände mig FUL, misslyckad, tjock, ovärdig och okvinnlig... Åter igen var det jag som inte dög, jag som inte var nog bra och felet var mitt... *snyft*

Han ville inte ha mig längre, och det knäckte mig.


Och nu sitter jag och funderar varför jag reagerade så starkt, för jag mår ju bra nu. Mitt självförtroende är uppbyggt, och jag vet att det inte var mitt fel. Jag är inte FUL, inte så ful iallafall.


Men hursomhelst, så kändes det rätt ok med deras frågor, och jag tror att det gick bra. Nästa måndag är nästa möte.

Sen började ju miffot tjafsa när jag var och lämnade barnen hos han... För hör och häpna: Jag hade FEL byxor på barnen... *himlar med ögonen*

Dom får tydligen inte byta kläder hos mig, dom måste åka tillbaka i samma kläder som när dom kom. Mmm.

Han sa iofs att det var jennifers favoritjeans som hon hade på sig, men jag frågade innan vi åkte om hon ville byta till dom jeansen så att hon fick med sig dom, hon sa att det spelade ingen roll, dom jeansen hon hade på sig dög för henne. Men dom dög tydligen inte åt hennes pappa. Ja ja. *svär på finska*

Jag var som sagt 19 år när jag träffade han, måste ha vart ett dåligt år, eller så var jag tillfälligt riktigt jävla knäpp som föll för han...


Nog om det...


Nu ska jag se tv och tänka lite mer, och bryta ihop lite mer, behöver nog det ikväll. Så blir jag lite starkare imorgon.

PoK.



Av Paula - 5 oktober 2008 22:49

Snor därför listan av Malin...


HÄNDELSER

Ringde dig senast: A.

Sms:ade dig senast: A.

Vad fick dig senast att skratta: Bra fråga, var nog nåt Saga gjorde.

Vad fick dig senast att gråta: Alldeles nyss, tanken på imorgon.

Vad fick dig senast att bli arg: Folk som inte kan hålla trafikrytmen.



KÄRLEK/RELATIONER

Civilstatus: Singel.

Ideal: Under omvärdering...

Hans stil: Jeans går ju alltid hem, en tatuering är också fint. Inte för att jag vart tillsammans med nån som vart tatuerad, men som sagt, det är fint, såvida det inte är ett stort jesuskors som ryggtavla.

Hans personlighet: Humoristisk, trygg, egna åsikter.



MODE/ ACCESSOARER

Jag gillar: Brottarlinnen.

Jag gillar inte: Byxor med extremt hög midja.

Min nyaste väska: Tvingade Mari mig att köpa. ;-)

Mina nyaste skor: Foppatofflisarna till praktiken.

Mina nyaste solglasögon: Har bara ett par, skitfula och apgamla, men dom duger att ha i bilen.

Underkläder: Hipsters.



TEKNIK

Min mobiltelefon: En W300i. Jättegammal, vill ha en ny.

Min TV: Har ingen TV. *host* Ni vet, radiotjänst...

Min dator: Gammal, ful laptop med -300 i ramminne. *seg som sirap*



BADRUM

Favoritpryl: Vilken sick fråga. Badkaret kanske??

Smink: Jopp, det finns massa spackel.

Tvål: Nån lila historia som luktar gott.

Hårprodukt: Gelevax och spray.

Doft: Ehhh... Tror det är Hugo Boss.

Hudkräm: Dove.

Schampo: Hmm... Fructis.

Balsam: Fructis.



MAT OCH DRYCK

Vin: Vitt eller rött.

Öl: Heineken.

Bröd: Mest i brödrosten.

Mat: Allt förutom kållåda och inga suicidsvampar eller äckel-lök.

Godis: Geisha, och allt annat i chokladväg, och sura nappar.

Tobak: I helsicke heller.



HEMMA

Favoritställe: Soffan.

Designpryl: Öh?? Nää.

På väggen: En klocka och lite tavlor och bilder på kidsen och gammelvovven.

Soffa: Blå och ful, men gratis och relativt skön.

Säng: Dubbel. Det ligger dock sällan nån alls i den.

Porslin: Mest vitt.



FÄRDMEDEL

Cykel: En Marvil, inköpt -03 och snart gjort sitt.

Bil: Forrrrd.

Taxibolag: Åker jag så sällan.



MEDIA

Magasin: Näe.

Tv-program: Är rätt nördig och gillar faktakanalerna... Men annars är det Sjukhuset och Greys Anatomy som gäller.

Dagstidning: Kuriren och Nsd på nätet.



ÖVRIGT

Frisörsalong: Eriksson.

Bank: Sparbanken Nord.

Affär: Konsum.


Sedär, nu verkar alla barnen slutat hosta, nu kanske man törs försöka somna.

Sov gott.

PoK.

Av Paula - 5 oktober 2008 18:55

He he, har varit ute och rastat barnen nu i regnet.

Vi har vart inne hela dagen, har ju regnat och blåst som attan ute. Och kring middag blev kidsen väldigt irriterade på varann, och jag fick huvudvärk av att behöva säga åt dom 300 000 ggr per minut.

Så jag sa:

Jag -Nu efter maten ska vi gå ut.

Jennifer - Men alltså, du skojar väl... Det regnar och är mörkt ute... (Båda barnen tittar på mig med stora koögon)

Jag -Jo, men vi ska ändå gå ut så ni får göra er av med energi och springa av er lite, för nu börjar ni bli lite besvärliga.

Sen går det ett bra tag, så säger jennifer igen:

- Men, mamma, är det här en sån gång då du skojar??


Ha ha, dom trodde inte på mig, men ut gick vi, i mörkret och regnet. Sa åt jennifer att jag rastade dom så att dom skulle bli lugn. Så hon tog det på orden och låtsades vara en hund och sprang och skällde där ute. :-)

Var faktiskt skönt ute även om det blåste och regnade.

Gillar inte att vara inomhus hela dagar. Usch.


Näpp, nu blir det diska och fixa kvällsgröt.

PoK.


Av Paula - 5 oktober 2008 14:03

Frida gillar att dammsuga. Hon fick 4 kr och 50 öre sen, tror ni jag får facket på mig nu??? *ler*


PoK.

Av Paula - 5 oktober 2008 12:25

Apkasst väder idag, så vi håller oss inne. Vaknade klockan 7 på morgonen av att det riktigt öste ner regn. Somnade om sen som tur var.

Idag har kidsen pysseldag, det klistras och klipps och tejpas och ritas. Himla skönt att dom kan roa sig själva, visserligen får jag hjälpa till med att klippa åt Frida, men annars så sköter dom sig själva.

Jennifers kompis har också vart här och pysslat.


Saga verkar också vara lite friskare, hon har iallafall sovit bra. :-)

Visserligen verkar hon sträva efter att bli årets snorproducent nummer 1, men hon ser ut att vara pigg.


Vi satt och lekte med kameran lite när Saga låg och sov...

Normala familjen.... *host*


I övrigt så insåg jag att Jennifer är himla lik mig till sättet.

Idag så valde hon Viasat Nature som program på tv:n... Lika djurintresserad som jag. Sen tyckte hon att vi skulle ha en leopardunge hemma... Ha ha. Jo jo. Det ville jag med som liten.


Näpp, nu ska jag fixa mig lite lunch, ungarna har ätit upp plättarna som var kvar sen igår, så jag får nog äta en smörgås eller nåt.

PoK.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards