Liten, söt, ond...

Alla inlägg under februari 2009

Av Paula - 2 februari 2009 11:30

Jo lite irri är jag... *morr*

Dagen började dock supernice med ett uppvaknande i Mr M:s famn. *myyys*

Gosh så jäkla mumsigt alltså att vakna med honom. :P


Ja, det var inte det jag skulle älta om.

Nämnligen detta:

Jag skulle till vårdcentralen och ta blodprov inför besöket hos reumatologen, samt hämta ut nya D-droppar åt saga då hon vart utan en vecka nu. (för tydligen har dom beställt D-droppar med cykelbud från kina, iaf kan man tro det med tanke på tiden det tar att få fram dom).


Ja, hur som helst. Köade i vanlig ordning utanför labb i en halvtimme med Saga, fick sen komma in, varpå männskan sa: Näää, du får återkomma klockan 13, för det är då vi tar prover på dom som blivit remitterade från andra läkare utanför vår egen vårdcentral.

JÄVLA TARMLUDD. Va less jag blev.

Nåja, gick vidare till barnmorskeavdelningen, fick där höra att:

Näää, dom har inte kommit, och jag har ingen aning om när d-dropparna kommer....

(förra veckan visste hon minsann att dom skulle komma i slutet på förra veckan, men nu visste hon inte alls tydligen...)

Cykelbudet har väl fått punka...


Men, det finns att hämta ut på apoteket tydligen... Snacka om att dom smygförsöker spara pengar. Givet hade jag ju glömt börsen hemma, så jag kunde inte gå på apoteket heller. Men jag ska banne mig göra det efter lunch.


Nåja, jag och Saga fick ju en långprommis i solen iaf. :-)




Hon trivdes bra i vagnen.



Himla fint väder var det. Skönt med prommis. :-)


Nu ska vi fixa lunch.

Kram.

Av Paula - 1 februari 2009 21:51

Efter 563 km i bilen.

Paulas barntransport Ab har vart i tjänst idag...


Skönt att vara hemma igen. :-)


Sagis är lagd i sängen. Trist dock att storbarna inte är här, så korta helger att ha dom från fre-sön. :-(

Stannade hos Mommo och fikade. Saga fick kvällsgröt och jag fick tonfisksallad. Mums.


Nu slappna av lite.

Av Paula - 1 februari 2009 11:02

Vi tog sovmorgon imorse.

Klockan 10 när jag gick in till barnen så låg frida ännu och sov, dock hade hon kräkits ner sängen under natten. Stackaren. Och inget har jag hört. *skäms*


Hon hade bara flyttat sig från kräkhögen och sovit vidare. Hon är inte alls vidare kry. :-(

Hon hostar som bara den... Tror nog att hon fått en hostattack under natten och kräkits pga det.


Så vi har fått göra säng-sanering och frida-sanering...

Nu är bägge rena igen.


Nu ska jag ta mig lite kaffe så jag piggnar till. Har nog sovit för länge idag, kroppen får ju chock. :-)

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards